612 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Vedrørende omplaceringer/salg Vedrørende omplaceringer/salg

Jeg har sådan lidt på afstand fulgt diverse tråde -
om hvilken union man bør være i - DKK el DRU osv
Omk hunde skal have en stambog eller ej - brugen af den - garantier.

Og så har jeg siddet og kikket på mange af de hunde der skal skifte hjem - vidersælges og anbringes:

Kendetegnet er for de fleste-

De ikke har en stambog
De er ikke "racerene"
Mange er muskelhunde

Og en del andre detaljer jeg ikke vil nævne her.

Jeg spørger så - hvorfor sepcielt lige disse hunde?

mvh Karin

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedrørende omplaceringer/salg
  • #1   7. mar 2006 Hmmm..... tror ikke at det nødvendigvis at det er hundenes skyld.... uerfarne ejere, som ikke overvejer det en ekstra gang INDEN man overhovedet kigger på en hvalp.... Der kan være mange grunde...

• #2   7. mar 2006
    Vil give Mark ret i både punkt 1. & 2 smiley

• #3   7. mar 2006 Ja Mark - du er da inde på noget der.
    Og jeg har desværre ofte hørt/set folk vælger med øjnene og ikke med hovedet når de anskaffer sig hund.

• #4   7. mar 2006 Jeg skal da være ærlig omkring denne tråd -
    måske kan det få bare en enkelt til at tænke sig om før anskaffelsen af hund - sååå

• #5   7. mar 2006 Også når man vælger med øjnene og ikke hovedt - skal må man finde det hoved frem og skrue det på igen, når hunden er der og problemeren viser sig - også hvis de viser sig at være store og svære... det er vel det som voksen livet går ud på, at tage ansvar for egne handlinger...?

• #6   7. mar 2006 Har selv en gammel bekendt der netop har anskaffet sig en Amstaff.. Som mark siger.. modehunde.. Manden har slet ik sat sig ind i hundens psyke og sådan tror jeg det er med de fleste "nye" amstaff ejere smiley

• #7   7. mar 2006 MP - Korrekt!!!!

I høj grad - og det er en opdrætters plgt at følge hunden gennem HELE dens liv! (mener jeg)
    For sådan en størrelse fylder meget i ens liv - og det skal være forbundet med glæde.

• #8   7. mar 2006 spørgsmålet er vel, om de "opdrættere" er meget mere modne end deres hvalpekøbere - og med moden mener jeg her, i stand til at tage ansvar og forstå konsekvenserne af det ansvar..

• #9   7. mar 2006 En anden fakta er, at hundene ofte er under 3 år

• #10   7. mar 2006 Karina - du er inde på noget der
    Og det er ikke for at nedgøre ansvarlige unge!!
    For de findes da gudskelov overalt!

• #11   7. mar 2006 Aha behøver man være nærig for at have en blanding???

• #12   7. mar 2006 Karina - det gør de da helt sikkeret.......det ER ikke kun unge, der ikke altid er i stand til at overskue eller forstå de langvarige konsekvenser af deres handlinger mht. parring og hvalpekøb...

• #13   7. mar 2006 mark - ggggs nærig min r.. ;o)

• #14   7. mar 2006 karina - dooooh - mente Karin :-))

• #15   7. mar 2006 Mark Jeg så det godt, men sad og tænkte på de stakkels hunmde i snakker om, for de har da stadig deres pris selv om de er sat til salg af den ene eller anden grund, så økonomien spiller sikkert ind også.

• #16   7. mar 2006 nemlig Michael, for hvis jeg skulle af en eller anden grund blive nødsaget til at afskaffe mine hunde, ville jeg da hellere foræreden til et godt hjem, istedet for en der kan betale prisen

• #17   7. mar 2006 Tja Michael, ved ikke lige hvad svaret skal være, for jag gik ind på gul og gratis, og fandt Bølle den vej, MEN så da selvfølgelig hunden inden jeg købte, og ville aldrig tage den med når jeg kunne mærke at den ikke kunne lide mig.

• #18   7. mar 2006 Ja Mark, det er kun penge ved den

• #19   7. mar 2006 Nu har jeg selv fundet min rottweiler et nyt hjem for ikke så forfærdeligt lang tid siden.

Historien bag det er den at min kæreste og jeg anskaffede ham da min kæreste altid har ville ha en rottweiler. Herefter anskaffede jeg mig så Mason (min CC) da det er en race jeg har villet ha i over 2 år (og tro mig, der er læst op på psyke og lign.) min kæreste går så fra hinanden i feb. måned 2006. Min kæreste flytter hjem til sine forældre hvor hun ikke må have hund. Da jeg bor i en ejerlejlighed (stueetage uden trapper) Bliver det for meget for mig at have begge hunde. (syntes det er synd de skal gå uden frisk luft i +8 timer om dagen) Jeg prøver dog i en periode men da de er alene så mange timer om dagen bliver de til sidst umulige at ha med at gøre. Jeg snakker derefter med mine egne forældre og de kan kun passe den ene om dagen, da de selv har en hund og iøvrigt også bor i lejlighed (det er deres collie i min profil) Jeg vælger derfor at lede efter et nyt hjem til min rotte og sætter prisen til 3000kr for at skræmme "impulskøberne" væk. Et par timer efter får jeg en sms fra en interesseret der bor på en gård, og iøvrigt selv har en rottweiler tæve på 9 år. Da de så kommer for at hente ham kan jeg se at de er vant til dyr og hvor glade de er for ham. Jeg vælger derfor at give ham væk gratis med den aftale at hvis det af den ene eller anden årsag ikke skulle gå skal han tilbage til mig og ingen andre. Det er den måske nok sværeste beslutning i mit liv men jeg er helt sikkert på at det har været det bedste for både Kaiser, min CC og jeg selv.

• #20   7. mar 2006 Jeg tror ikke folk tænker så meget over det, hvis hunden ikke koster ret meget, så tænker de nok bare fuck det, det er alligevel ikke ret mange penge, og så køber de hunden. Men hvis den koster 8000 kr. f.eks. tror jeg man tænker mere over det inden man gør det

• #21   7. mar 2006 Super gjort MarthinS, kan godt følge dig.

• #22   7. mar 2006 Hmmm - så enkelt er det ikke, at hvis hunden ikke har kostet så meget såå...

Min første hund er fundet via avisen, han var en papirløs labrador og jeg havede da tænkt, læst, hørt og forhørt længe og grundig mig FØR jeg valgte både race og hund.

Ditto med Misja, som er en blanding..

• #23   7. mar 2006 Karina>> Det siger jeg heller ikke, men tror bare man tit ikke tænker så meget over det, for det er jo ikke mange penge man "smider" ud.

• #24   7. mar 2006 jammen der er jeg ikke enig - jeg VED at både jeg og mange andre, ikke på den måde gør køb af et kæledyr op i penge......hvis du forstår ?

Jeg ville ikke ha skulle tænke mere over noget som helst i denne forb., hvis mine hunde havede været dyere..

• #25   7. mar 2006 ..........men vi er enige i at impulskøb for mange er lettere, hvis det indkøbte ikke koster så meget *S*

• #26   7. mar 2006 Karina>> Ok, jeg er måske heller ikke så god til at formulere mig idag, kan ikke helt forklare hvad det er jeg mener

Kommentér på:
Vedrørende omplaceringer/salg

Annonce