{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.487 visninger | Oprettet:

Min Chihuahua ryster ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er en pige på 19 år som er stolt ejer af en lille chihuahua pige på knap 1 år.
Hun er begyndt at sidde på gulvet og ryste og når hendes moster tager hende op ryster hun stadig og slikker meget som om hun ber om tilgivelse ?
er det fordi hun er bange for os?
ved ikke hvad jeg skal gøre for har aldrig slået hende.
Nogen gode råd evt ?

Hilsen en undrende hundeejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Chihuahua ryster ?
  • #1   11. sep 2009 Jeg er enig med "Ejer af...", dog vil jeg tilføje at slikken om munden er et dæmpende signal, altså kan det meget vel være at hun helst vil være fri for at blive taget op i den situation.

    Vi lærte til træning at det er vigtigt at de små hunde ikke bare bliver "svabet op", men selv er med på når de skal tages op.
    Det kan man gøre ved at sætte signalen "op" på FØR man løfter hunde op. Så bliver den mere tryg, fordi den ved hvad der skal ske.


  • #2   11. sep 2009 Nå, nu læste jeg lige indlægget igen, jeg tror jeg misforstod før:)

    Går der noget specielt forud før hun sætter sig og ryster?

    Mht at fryse så rystede min tidligere chi kun når hun frøs, så det kan altså forekomme:)

    Guincho kan godt ryste af spænding, eller hvis han bliver bange.
    Jeg har endnu ikke set ham ryste af kulde.


  • #3   11. sep 2009 Jamen altså nogle gange når min søster og jeg sidder og ser fjernsyn så kan vi ligepludselig kigge på at hun bare sidder på gulvet og ryster det lille pus. Og vi får jo self ondt af hende for hun ser meget genert ud og sidder bare og kigger med sine bambi øjne. Hun hopper selv op af mig eller op af sengen når hun vil op så det kan ikke være fordi vi ikke tager hende op...
    Men når hun ryster og jeg så sætter mig ned ved siden af hende, så flyver hun op i hovedet på mig og slikker på mig og putter sig helt op i halsen på mig og ryster endnu mere :S


  • #4   13. sep 2009 Viki ryster også engang imellem, men har egentlig aldrig tænkt over hvad der lægger bag det. Troede egentlig bare det var noget der "lå til racen" ???

    Men er da lige med på en lytter smiley


Kommentér på:
Min Chihuahua ryster ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce