Ai servo {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Som nogen ved her så var jeg utilfreds med min 40D's autofocus, og fik hus + objektiv sendt til Visuel Service.
Huset er blivet undersøgt og autofocus optimeret, og selv om både hus og objektiv enlig serviceteknikkern lå indfor normalen, så kan jeg mærke forskel, til det bedre.
Enlig ham så er det kun jeg som er for kritisk ....
Jeg havde vedlagt , på en CD, 5 foto hvor jeg syntes at de gerne skulle være knivskarpe, men som de i mine øjne ikke var.... det som irriteret mig. De var ikke skarpe nok i mine øjne...
Det syntes han ikke, og isted har jeg ala phosee, fotokritik fået kommentarer på hvert enkelt foto hvor det i gennemsnit siger:
0001 skarpt- flot! det vesæntlige-hundens hoved er skarp. Kan gives et ekstra løft med 100% unsharp mask i Photoshop, men ellers lige efter bogen.
Han har kommenteret de andre foto på CD på lignende måde.
Han har skrivet: med de foreliggende 5(6) billeder, kan min konklusion kun blive, at det er flot, både hvad udstyret og fotografen præsterer, også specielt p.g.a det vansklige motiv, hund i bevægelse.
Så har han skrivet noget jeg undret mig over:
Det er helt efter bogen at bruge Ai Servo når hunden kommer imod fotografen, men det er forkert at bruge Ai Servo når hunden løber på tværs. Der skal man bruge One-shot AF!
Ok? Kan nogen forklare hvorfor?. Jeg har da tit taget en hel serie med foto på ai servo hvor hunden løber på tværs....
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 58 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Men synes godt nok du har haft mange problemer med både forretning og nu værksted
Jeg skulle ikkie indlevere billeder, de tog blot kameraet ind og finjusterede fokus
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
Selv om en hund eller et menenske for den sag skyld løber på tværs , vil det aldrig være snore lige , hvilket vil sige at fra du fokuserer til du når at trykke af , har fokus flyttet sig og fokusområdet ændret = uskarpe billeder .
Synes generalt der er mange problemer med 40D og mark III , og man kunne fristes til at tro de ikke kan lave de fejl kameraet har ... min opfattelse er at de har lavet kameraet hurtigere end objketiverne kan følge med til ... På mark III lavede de en opdatering så man selv kan vælge hvor mange billeedr det skal tage pr sek , og det har hjulpet.
Prøv evt at køre på low en tid og se om det gør en foreskel .
jul 2007
Jens Bjørn Andersen hedder serviceteknikeren. Jeg mener at det er i Valby han arbejder.
Jeg har efterføljende læst at man kan godt bruge det på tværgående objekt...men så skal man være så sikker på at Autofocus rammer plet på det første foto...fordi ellers bliver den ved at ramme forkert, og så er en hel serie ødelagt...
Ja men øh... sådan er det vel hele tiden når man fotograferer...at man skal sørge for at autofocuspunktet ligger der hvor man ønsker...ellers bliver det ikke skarp der man ønsker...
jun 2005
Det er korrekt , på Ai servo ..men ikke på one shot , hvilket er derfor du skal benytte AI servo på tværgående hunde . Også derfor jeg ikke forstår at han har udtalt sådan noget vrøvl ...
Vi kommer meget hos cav i Århus , og jeg skal nok komenterer dette her , for det er da helt vanvittigt at komme med sådan en kommentarer .
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 58 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
jul 2007
Ja men her har han skrivet en hel side hvor han giver kritik af de foto jeg medsendt på en CD......
Jo det er vel sødt af ham på en måde, at han taget sig tid til at lave billedekommentarer, på nogle foto som jeg sendt ind som eksempel på hvad jeg synes kamera SKAL prestere bedre.
Et af de foto jeg medsendt er et typeksempel det som du beskriver Susanne...at objektivet (L objektiv i dette fald) ikke kan klare at følje med kamerans autofocus. En af de ting jeg synes ser alt for tit, og derfor sendt jeg en af de foto hvor det var uskarp...et foto hvor en hund løb lige hen i mod mig. Der skriver teknikern:
0000-uskarpt- fotograf og kamera har været uheldige. Bedre held næste gang. ( havde det været i 90 erne-dengang vi brugte film- var det blevet fremkaldt, og når man så mis-skud i bunken af billeder, smed man dem blot i papirkurven)
Jo jo han er ret! Meen...med mit kamera sker det alt for tit end hvad jeg synes er acceptabelt. Det kan for søren ikke være rigtig at mit gamle 350D skal klare den type af foto bedre end 40D!!
I morgen skal jeg tage en serie hvor jeg sætter den til at skyde 3 billeder per sekund og ikke 6,5... så må vi se.
Hilsen Åsa
jun 2005
Ja det er da pænt af ham , men det løser ligesom ikke dit problem at han giver kritik *GG*
Jeg er hellere ikke tilfreds med min mrk III , og overvejer om jeg skal smide det af H til , eller sende det en tur omkring udlandet , jeg har nemlig de samme problemer med mit 500 mm objektiv , og der har de ikke det optimale måleudstyr herhjemme .
jul 2007
jun 2005
jun 2005
Ai servo
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside