{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.775 visninger | Oprettet:

EOS 7D problemer {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har investeret i en 7D og jeg synes ikke helt jeg opnår den skarphed i mine billeder som jeg forventede.

Når jeg har kørt på TV 1/1000, AI servo og mange billeder / s synes jeg ikke rigtigt der kmommer noget fornuftigt ud af det og jeg finder det svært at fokusere rigtigt.

Jeg har forsøgt flere ting omkring microjustering mm som ikke har givet mig noget.

Kan det passe at man skal holde kameraet mere stille end det gamle 350D eller var det bare fordi man ikke kunne se det den gang ?? (har forsøgt stativ. Har hørt om fokusproblemer med huset)

Jeg har overvejet om det måske er Auto ISO der slører billederne lidt ??

Er der nogen der har råd for hvordan jeg kan tjekke det eller som har lignende erfaringer.

mvh Lars

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EOS 7D problemer
  • #1   20. maj 2010 Der er mange der til at starte med har problemer med 7d og flere micorjustere via liveview

http://www.phosee.dk/forumtopic/10363-mikro-justering-paa-den-nemme-maade

• #2   20. maj 2010 Der ligger flere link til de andre måder i den en tråd der bliver linket til.

snakkede med en i sidste uge , hun havde flere gange været ved at opgive kameraet, men efter justeringer sidder det skabet nu og hendes billeder er nu pivskarpe

• #3   21. maj 2010 Hejsa og tusinde tak for linket Rene og ja det er den nemmeste måde at barbere den ged på ... det var den mere "videnskabelige" tilgang jeg havde efterlyst i stedet for mit skæve bold-øje ;O)

Jeg har i mellemtiden lavet en firmware opdatering og har nu prøvet med "prøvebilledet" hvor jeg får regnbuer frem på skærmen i liveview. Så i mit tilfælde er det mig der skal micro-justeres :O) det var jo rart at vide at det ikke er grejet der er ballade med ... jeg har overvejet om det er fordi jeg har ISO i Auto for det koster jo lidt på skarpheden på pixel niveau og jeg må jo indrømme at der er helt dernede jeg har været for at tjekke kvalitet og der er ikke nogen "hvid aura" på mine billeder så de er skarpe og jeg holder kameraet stille nok ;O)

Så konklusionen på det her må være at jeg er kommet min tvivl om kameraets formåen til livs... tak for hjælpen :O)

• #4   21. maj 2010 lige til info ... Kamerahuset.dk havde hus+greb+xtra batteri for ca 12600 ... meget god pris men deres kitløsnin var billedere på pixmania til 12800,- uden greb og ekstra batteri
    se jer for når i handler :O)

Kommentér på:
EOS 7D problemer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce