807 visninger
|
Oprettet:
Valg af sele {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Hvilken sele er bedst til en gravhund? Jeg tænker både i forhold til nakke, brystben og ryggen. På nuværende tidspunkt har hun bare halsbånd, men jeg har hørt at det ikke er så godt. Hun er før haft en almindelig H-sele, men synes ikke den sidder godt, og hun hader og have den på.
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.246
Seler sidder således at gravhunden tvinges til at bevæge sine forben udenom selen når forbenet føres bagud !
Ryggen belastes ved at man har en tendens til når hunden trækker i en sele at man hiver op i snoren, dette giver en bue i ryglinien som er uhensigtmæssig for gravhunde.
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.246
hvis man skal have en sele til disse racer så skal linen kunne sættes fast over skulderbladet således at trækket kommer op imod punktet imellem skulder og hals og der må ikke være stropper lige bag deres albuer.
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 77
jul 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 36
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Svar: 3
og en der ligner denne til vores den lille gravhund
(link fjernet)
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.087
Jeg er utrolig glad for min Hurtha Pro Y-sele til Dina. hun har i den fuld bevægelsesfrihed.
Men derudover vil jeg sige, at en hund SKAL lære at gå pænt i snor og alm halsbånd UDEN at trække. selen kan være gavnlig indtil de har lært at gå pænt, hvorefter de skal ku gå pænt i alm halsånd.
Dina har faktisk kun sin sele på når vi går i skoven, hvor der er masser af vildt, hvor hun får fært, og bliver helt vild efter at drive
så nytter det ikke noget, at hun til alle andre tider kan gå pænt uden at trække.
Valg af sele
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside