{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Træf og løbetid {{forumTopicSubject}}

Som ejer af en snart kønsmoden hanhund har jeg et spørgsmål.
Kunne vi ikke herind skrive hvis vi tager løbske tæver med til træf?
Jeg synes det kunne være en god idé fordi jeg kan så på forhånd tage stilling til om jeg vil springe over eller ej. Jeg har nemlig 2 timers transport hver vej, så det er ret ærgerligt at skulle smutte efter 1 time hvis min hund er totalt ulidelig;o))

Jeg kunne også tænke mig at vide om der er en gylden regel der hedder at man lader HØJløbske tæver blive hjemme?
Hvis min hanhund bedækker en ikke-DKK-tæve kan det koste mig en bod på 50.000kr., det er en del af kontrakten, som jeg har skrevet under på.
Også derfor er det især et must for mig at vide om der er højløbske tæver til stede, før jeg tager afsted hjemmefra:)

Selvfølgelig kan jeg vælge at holde ham i line, men man har jo hørt historier om at folk lige har kigget væk ganske kort, og vupti, så er der en parring i gang.

Lad mig høre jeres holdninger til emnet

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træf og løbetid
  • #1   8. aug 2009 Hvad jeg har oplevet ÉR der en gylden regl der siger at man lader sin tæve blive hjemme hvis hun er i løbetid!
    Det skaber ikke andet end problemer når en tæve er i løb, og er med til træf - Har oplevet det én gang og der blev slagsmål blandt hanhundene! ;(
    Personligt ville jeg aldrig tage en tæve med hvis hun var i løb!
    KH Ann-Sophie smiley

• #2   8. aug 2009 jeg ville nu heller ikke tage en tæve med som var i løb det ville sku være synd for hende med alle de hanhunde der vil gå amok over hendes dufte og hun vil jo heller ikke kunne holde til at hannerne på skift hang sammen med hende tror ikke på nogen kunne finde på at tage dem med kh sanne

• #4   8. aug 2009 MMJ - Det er da også min mening?? *GG*
    Nå pyt, man kan blive overset... Hehe
    KH Ann-Sophie

• #6   8. aug 2009 MMJ - Hehe, jeg overlever liiige ;P
    Men ja, dét gør de nemlig for de vil jo allesammen have hende!
    Så løbske tæver til et træf er ikke et hit - Hverken for tæver eller hanner (eller ejere for den sags skyld)! smiley
    KH Ann-Sophie

• #7   9. aug 2009 Jeg husker et træf i Søndermarken i Toffis tid som gik heftigt for sig pga hanhundebøvl omkring en løbsk tæve.
    Og jeg har selv oplevet det fornylig til et minitræf, ejer troede løbetiden var ovre trods hævet bagdel. Hun gik dog efter et kvarter, men hanhunden (og til dels Guincho) var ikke særlig sjove at have med at gøre efterfølgende. Det der startede så hyggeligt endte med at blive et temmelig stressende træf.
    Jeg har netop i denne uge hørt om noget tilsvarende andetsteds i landet.

Så jeg tror desværre ikke det er en selvfølge for alle, Stine.

Men jeg kan næsten forstå på indlæggene her at det er yderst sjældent at folk tager løbske tæver med til træf.
    Hvilket jeg er glad for at høre:)

• #8   9. aug 2009 Jeg synes bestemt også man bør holde tæven hjemme når den er i løb! Det er ikke spor sjovt for nogen at der er en tæve i løb til stede.

Kommentér på:
Træf og løbetid

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce