Hvornår kan vi forvente løbetid? {{forumTopicSubject}}
Vores skønne tæve kom i første løbetid d. 10 oktober.
Jeg har googlet mig frem og kan læse mig til, at en tæve som regel går i løbetid hver 6. mdr.
Er det fra løbetidens start, således hun burde komme i løbetid omkring 10 April? eller fra at sidste løbetid sluttede?
Vi er nemlig tilbudt træf med racen og en tur i sommerhus i påsken..
Hvis sommerhusturen og løbetiden falder sammen er der så nogle gode råd mht hanhundene? Jeg er klar over vi skal være utrolig meget over hende, da der er mange hanhunde i området og haven er forholdsvis åben. Hun bliver selvfølgelig bundet, så hun ikke kan tage på togt og vi vil holde øje med hende 100 procent af tiden mens hun er i haven men alligevel, er der nogen, som har erfaring med klorofyl-piller, pebermynte på halen eller har nogle andre gode råd for at minimere visit fra hanhundene i haven? Jeg ved nemlig fra sidste løbetid, hvor desperate hannerne kan være, når de kan dufte en tæve i løb.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.928
Nogle har 5 måneder imellem deres løbetider, det har min gravhund. Min anden tæve er lige gået i løb 10 måneder efter hendes første og hendes mor, der nu er steriliseret havde 11-13 måneder mellem sine løbetider (regnet fra 1. løbetidsdag) , andre igen får aldrig et regelmæssigt mønster.
Jeg har gode erfaringer med klorofyltabletter, jeg giver 6 piller 3 gange om dagen, til en hund på 14-15 kg.
Min nabo der har hanhund, er lige blevet adviseret om, at Cala er i løbetid og ikke får klorofyl denne gang, da hun skal parres. Han var glad for advarslen, for uden klorofyl får han nogle søvnløse nætter
nov 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.280
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
Mine forældres løb hver 4. måned inden hun blev sterilliseret.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
Min erfaring er så, fra min egen, at den bestemt ikke er villig til at blive parret gennem hele løbetiden. Min har 4-5 dage hvor det er helt ulideligt, og så er hun ved at være kommet sig over det pjat
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Aslan Spot the stud har da fået hård konkurrence i dig
nov 2016
Jeg vil selvfølgelig være lige ved hendes side og klar til at skræmme hannerne væk.
Det jeg mente med opslaget var råd til at minimerede visit fra hannerne, det hele blev lidt nemmere og så hun havde mulighed for at være i haven i længere tid og med færre ubudne gæster at skræmme væk. Især nu når der også er andre (steriliserede) tæver i sommerhuset, som løber rundt og leger. Det ville næsten være tortur for hende at stå og se på inde fra huset.
Jeg kan forstå der er forskellige perioder mellem løbetiderne? Har det evt noget med størrelsen at gøre?
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Afstand mellem løbetider er individuelt. Det kan have med både linjens, racens og flokkens typiske cyklus at gøre.
nov 2016
Hvornår kan vi forvente løbetid?