{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

Nok kalcium??? {{forumTopicSubject}}

Jeg er meget i tvivl om vores Elvis får nok kalcium.
Han får ikke ben så ofte, som jeg ville ønske, da han ikke er så god til at spise det.
Jeg har prøvet at give ham kyllingehalse skåret i stykker, knust ribben med en hammer ( men synes de bliver vildt skarpe, når de splintrer og er bekymret for evt flænger når han sluger dem ) - han er ikke en mester til det med at tygge/knuse hele ben og bliver hurtigere træt end mæt og ender som regel med at lade benene ligge og mister interessen.

Han får dagligt hokamix, som jo indeholder kalcium og i perioder RHM hvori der jo er knust ben - men for øjeblikket er det "hjemmehentet" kød han får og derfor skorter det lidt på ben....

Nogle gode fif eller råd til at hjælpe lidt mere ben/kalcium i ham?
Han er jo glad nok for at tygge på ben, men han spiser det ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nok kalcium???
  • #1   4. aug 2009 Hønselår og lammeribben. De er en overkommelig størrelse for de fleste

• #2   5. aug 2009 Trine L, ja, det er da sandt - det kan jeg godt huske nu du siger det med mejeriprodukter....

Jeg må lige ned og hente lidt A38 smiley

• #3   5. aug 2009 nu er det mest hvalpe der kan optage lactosen, ældre hunde kan ikke. nu er din vel lidt over 1 år og der skal nok andre ting ind for at dække ham. har du prøvet med økohønen fra RHM, den er blevet et hit herhjemme og der er cementblokke dagen efter, så du er sikker på der er kalk i smiley
    den er i håndskåret, så du kan evt putte lidt i hvert måltid hvis du vil det.

• #4   5. aug 2009 jeg kan ikke huske hvor jeg har fået det fra, om det kan være fra mogens eliasens bog kan godt ske. jeg har lige lånt den ud og kan derfor ikke lige finde det frem igen.
    men jeg tror at det kan hjælpe på meget, men om det direkte kan hjælpe hunde der ikke får nok kalcium i maden, kan jeg ikke sige med sikkerhed.

du kan se og selv mærke en forskel på dine hunde og derfor må det jo hjælpe. men i en længere længere sigt ville jeg nog lede efter en anden løsning end mejeriprodukter.

tæven har jo godt af det i forbindelsen med en drægtighed og hvalpene som et ekstra tilskud. men for en hund i voksealderen er jeg i tvivl-

Kommentér på:
Nok kalcium???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce