doven hund {{forumTopicSubject}}
håber i kan hjælpe vores hvalp på 3 mdr.
gider ikke gå tur om morgenen og aftenen.
han kommer ellers løbene når vi tager snoren og virker glad
om morgen når vi kommer ud og han har gjordt hvad han skal så lægger han sig bare og vil helst ikke gå mere. er det bare mig der går
om aftenen er det lidt det samme der har han det bare med at hyle så det lyder som om man mishandler ham, det er virker som om han bare vil hjem nogen gange er det når vi er nået 20 meter væk andre gange 120 meter er det min mand der går
vi bruger sele men har også prøvet med halsbånd, og det er begge dele han gør det ved.
i weekenden når vi er ude at gå om formiddagen er der ingen problemer (har som regel begge drenge med.
der er heller ingen problemer når vi skal afleve den store i vuggestue, der kommer han med.
vi kan ikke finde ud af hvorfor han gør det....
han spiser heller ikke så meget, så vi har prøvet at skifte forder til royal caine, men det hjælper ikke rigtig
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
Men Frej, hun var heller ikke meget for det i starten, men det kan jo være mange ting, lige fra manipulation til at der en gang har været en lidt dårlig oplevelse.:)
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 122
han elsker at få snor på og virker glad for at komme ud, og vi gør meget i at give godbider og rose...
jun 2009
mange tak, det vil vi gøre...
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
Og når det er renlighed det hander om, så kun fokuser på at han evt. besørger eller tisser, og så tur færdig.... Det er stor nok oplevelse i sig selv
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
I starten gik vi en masse forskellige ture så hun kunne lære området at kende.. Resultatet: En stresset og bange hund..
Vi fik at vide at vi skulle bestemme os for 2-3 bestemte ruter som vi gik indtil hun var helt tryg. Det hjalp rigtig godt..
Hun var nervøs på den sene aftentur og er det stadig engang imellem. Ofte gider hun slet ikke ud tidlig morgen/sen aften når det kun er 1 der går med hende og resten af familien slapper af i sengen
Prøv at gå flere sammen. Gerne hele familien.. det er noget af det bedste en hund ved.. Især hvis det er en hyrde.
Jeg gør det når hun er stædig at jeg med godbidder lokker/træner forskellige ting hen af vejen og så snart hun gør det hun skal (tisser) går vi hjem som belønning.. For på det tidspunkt har hun fået alle de motions ture hun har brug for.
Held og lykke
jun 2009
det er lidt svært når det er om morgen og aftenen, at går flere da det er meget små børn vi har, så de sover når det er..
men vil prøve med de samme 2-3 ruter
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 196
doven hund
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside