var det forkert af mig? {{forumTopicSubject}}
Igår var jeg ude at gå i jesperhus med mine svigerbedsteforældres hund...
det er en silkyterrie han..
på vejen rundt om fiske søen mødte vi en amstaff han som var rigtigt dejlig..
ejeren sagde at den ik ville snakke med andre hunde når den stod bundte så hundene knurede lidt af hinanden mens vi passerede.(mewget normalt i min verden´)
så passere vi en anden mand som siger at det kunne ha set godt ud hvis den lille hund havde ædt den Pittbull.
og det blev jeg sur over og forklarede ham meget bestemt at det var en amstaff hvortil han svarede flabet om det ik var det samme?
og så blev malle sur og måtte forklare ham at det aldeles ik var det samme og at en hund er en hund og bliver det den bliver gjort til uanset rarce..
og jeg kom vidst til at sige at jeg ik gad at høre på den slags mundlort..
var jeg for grov?
nov 2007
Følger: 58 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 230 Svar: 894
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 851
feb 2008
da silkyen var hvalp og bine falsk drægtig troede hun at han var hendes hvalp.. det så såå sødt ud..
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 376
feb 2008
folk kan godt se det med børn at de bliver det de lærer.. men når det gælder hunde er det åbentbart noget andet..
feb 2008
jeg syntes det er hunderasisme..
og jeg hader rasisme
apr 2009
feb 2008
men jeg syntes bare at når den slags sker så er det ejerenes skyld..
lisom det er aldrig børnenes skyld.
apr 2009
apr 2009
Ja, det sker for tit, og det burde ikke ske! Det er jeg helt enig i ...
Jeg er bare sikker på at grunden til det sker så tit med denne race, eller muskelhunde generalt er, at det er blevet moderne og super populært at have en hund der ser farlig ud ... Og de mennesker som kun går op i det sætter sig ikke nok ind i hundens kultur, og opdragelse, og så går det galt.
Alle racer skal opdrages forskelligt, ingen tvivl om det. Kan man ikke dominere en Amstaff skal man ikke ha' en Amstaff, men en hund der er mindre dominerene. Folk ved kort sagt ikke nok om racen før de anskaffer den ...
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
For år tilbage var det schæfere, rotter og dobere der var problemet, fordi de på det tidspunkt var modehunde, og folk ikke kunne styre dem fordi de kun købte dem fordi de var ''seje''. De er ikke på mode i dag, og de folk der ejer de racer i dag ved præcis hvordan de skal takles, da de ikke bare er et potenskøb.
Jeg er også af den overbevisning, at den dag eks. amstaffen ikke er populær mere, så bliver det bare en ny race, og derfor nytter forbud ikke en pind..
feb 2008
det er nok næsten den samme hund..
men jeg syntes bare mandens kommentar var nedgørende og unødvendig..
jeg er jeg osse nærtagende for tiden.. og det var måske osse lige volsomt nok at reagere på den måde jeg gjorde..
men jeg har det røde.. hvad er hans undskyldning for at være træls?
men altså ja jeg overregerede nok lige lidt..
feb 2008
feb 2008
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 103
fuck (undskyld sproget) han var da en idiot..
sådan noget lort kan man da ikke sige..
tror sgu også at jeg ville have sagt noget til ham...
kæft hvor en nar..
feb 2008
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 21
Nogle gange når jeg går med mine hunde, som er pænt store hvis folk ikke kende dem, og folk spørg tit om de ikke er meget aggressive. Og så tænker jeg lidt "Tror i selv man kan styre en aggressiv hund på 80 kg?" Men svare jo selvfølgelig, at det er nok en af verdens roligeste hunde og at man ikke kan have en hund der går amok i den størelse. Men sys det mærkeligt at folk ikke kan se det selv? =)
nov 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 90 Svar: 330
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 65 Hunde: 4 Emner: 105 Svar: 947
Det kommer jo også klart an på hvorda han lige fik lagt den bemærkning og hvis det var som du skriver den flabede måde så havde jeg helt klart også vabalt høvlet ham.
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 279
var det forkert af mig?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside