{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

var det forkert af mig? {{forumTopicSubject}}

Igår var jeg ude at gå i jesperhus med mine svigerbedsteforældres hund...
det er en silkyterrie han..
på vejen rundt om fiske søen mødte vi en amstaff han som var rigtigt dejlig..
ejeren sagde at den ik ville snakke med andre hunde når den stod bundte så hundene knurede lidt af hinanden mens vi passerede.(mewget normalt i min verden´)
så passere vi en anden mand som siger at det kunne ha set godt ud hvis den lille hund havde ædt den Pittbull.
og det blev jeg sur over og forklarede ham meget bestemt at det var en amstaff hvortil han svarede flabet om det ik var det samme?
og så blev malle sur og måtte forklare ham at det aldeles ik var det samme og at en hund er en hund og bliver det den bliver gjort til uanset rarce..
og jeg kom vidst til at sige at jeg ik gad at høre på den slags mundlort..
var jeg for grov?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  var det forkert af mig?
  • #1   14. jul 2009 nej sys jeg bestemt ikke at du var (;

• #2   14. jul 2009 bliver bare så irriteret når folkm ik sætter sig ind i det det siger..

• #3   14. jul 2009 og i øvrigt kan den silky lege med min amstaff bine..
    da silkyen var hvalp og bine falsk drægtig troede hun at han var hendes hvalp.. det så såå sødt ud..

• #4   14. jul 2009 Slet ikke! Er selv trætte af folk og deres had til de smukke hunde. Man skal jo overveje hvilken ende af snoren den er gal med ....

• #5   14. jul 2009 nemli...
    folk kan godt se det med børn at de bliver det de lærer.. men når det gælder hunde er det åbentbart noget andet..

• #6   14. jul 2009 jeanette.. ved det ik hvorfor jeg hidsede mig sådan op..
    jeg syntes det er hunderasisme..
    og jeg hader rasisme

• #7   14. jul 2009 Ja åbenbart, og det er jo kun store hunde med mange muskler der er farlige ... Det er klart. Den Cairn Terrier der skambed mig, det er jo bare en sød lille hund der blev sur! pis og papir!

• #8   14. jul 2009 altså det er var min egen fejl.. men jeg blev osse bidt af en foxterrie som barn..
    men jeg syntes bare at når den slags sker så er det ejerenes skyld..
    lisom det er aldrig børnenes skyld.

• #9   14. jul 2009 Jeanette: mine skader var nu alvorlige nok, taler også af ret stor erfaring ...

• #10   14. jul 2009 Hvis den ene ville gå til angreb, ville de andre følge med, sådan er det jo med flokdyr.
    Ja, det sker for tit, og det burde ikke ske! Det er jeg helt enig i ...
    Jeg er bare sikker på at grunden til det sker så tit med denne race, eller muskelhunde generalt er, at det er blevet moderne og super populært at have en hund der ser farlig ud ... Og de mennesker som kun går op i det sætter sig ikke nok ind i hundens kultur, og opdragelse, og så går det galt.
    Alle racer skal opdrages forskelligt, ingen tvivl om det. Kan man ikke dominere en Amstaff skal man ikke ha' en Amstaff, men en hund der er mindre dominerene. Folk ved kort sagt ikke nok om racen før de anskaffer den ...

• #11   14. jul 2009 Jeg er enig i at en stor del af overfaldene skyldes de folk der køber hundene lige pt. Ikke at hundene ikke er agressive overfor andre hunde, for det kan de så sandelig godt være med de gener der løber i dem, MEN de folk der køber dem lige pt tager ikke hensyn til det ophav deres hund har, og det er derfor det går galt. De tager ikke det hensyn en sådan hund kræver ved eks. at tage den i snor, og ikke lade den lege med andre hunde uden opsyn, da deres hund jo bare er en ''sød og rar familiehund''
    For år tilbage var det schæfere, rotter og dobere der var problemet, fordi de på det tidspunkt var modehunde, og folk ikke kunne styre dem fordi de kun købte dem fordi de var ''seje''. De er ikke på mode i dag, og de folk der ejer de racer i dag ved præcis hvordan de skal takles, da de ikke bare er et potenskøb.

Jeg er også af den overbevisning, at den dag eks. amstaffen ikke er populær mere, så bliver det bare en ny race, og derfor nytter forbud ikke en pind..

• #12   14. jul 2009 rebekkatak for linket.. kan godt li den side..
    det er nok næsten den samme hund..
    men jeg syntes bare mandens kommentar var nedgørende og unødvendig..
    jeg er jeg osse nærtagende for tiden.. og det var måske osse lige volsomt nok at reagere på den måde jeg gjorde..
    men jeg har det røde.. hvad er hans undskyldning for at være træls?
    men altså ja jeg overregerede nok lige lidt..

• #13   14. jul 2009 men hvis jeg kunne lave det om fortalte jeg ham at man ikke skal sku hunden på hårene..

• #14   14. jul 2009 ja og hvis det havde været en alm hund der havde ædt en kanin ville det så være forsidestof?

• #17   14. jul 2009 det synes jeg bestemt ikke at du var..
    fuck (undskyld sproget) han var da en idiot..
    sådan noget lort kan man da ikke sige..
    tror sgu også at jeg ville have sagt noget til ham...
    kæft hvor en nar..

• #19   14. jul 2009 os mio

• #20   14. jul 2009 Kender godt det lidt, bare på en anden måde.

Nogle gange når jeg går med mine hunde, som er pænt store hvis folk ikke kende dem, og folk spørg tit om de ikke er meget aggressive. Og så tænker jeg lidt "Tror i selv man kan styre en aggressiv hund på 80 kg?" Men svare jo selvfølgelig, at det er nok en af verdens roligeste hunde og at man ikke kan have en hund der går amok i den størelse. Men sys det mærkeligt at folk ikke kan se det selv? =)

• #21   14. jul 2009 Sys nu heller ikk det var forkert eller for groft af dig.. Jeg havde gjort nøjagtig det samme hvis det var mig med min AMSTAFF..

• #22   15. jul 2009 Man kan hurtigt være bagklog og man kommer tit til at sige nogle ting når man lige bliver trådt lidt over tærene men jeg ville nok have reageret som dig så nej jeg syndes ikke at du var for grov.
    Det kommer jo også klart an på hvorda han lige fik lagt den bemærkning og hvis det var som du skriver den flabede måde så havde jeg helt klart også vabalt høvlet ham.

• #23   15. jul 2009 Tror det ville slå klik i mit hoved og så vil jeg nok ha sagt det samme...

Kommentér på:
var det forkert af mig?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce