{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

var det nu rigtigt eller forkert.... {{forumTopicSubject}}

ja jeg sidder tit og tænker på (især lige nu) om det var rigtigt eller forkert at anskaffe en hund, ikke fordi jeg vil af med ham igen, vi ville aldrig kunne undvære ham igen. men det har vist sig at give nogle problemer, jeg mener bare, vi er studerende og har ikke ret mange penge, så derfor må vi undvære biografture, byture osv for at have råd til bette manden, han skal have hvad han har brug for, men alligevel savner jeg da at kunne tage i biffen med pigerne, og sådan noget... men lige nu er det største problem næsten, at vi vil enormt gerne flytte, men det er svært at finde en lejlighed til den rigtige pris, hvor man må have hund, og det er altså bare et krav, det er frustrerende at der er så mange ting vi ikke kan eller har svært ved pga af den beslutning vi tog i sommers, med at få hund...

det her er ingen klage over hunden, bare nogle irritationer, jeg lige skulle have ud..

men det er jo svært, for på trods af de mange ulemper ved at have hund, så kunne vi jo ikke forestille os ikke at have ham, bare en weekend uden ham føles tom, og ligegyldig, der mangler noget i det lille hjem..

nogengange ønsker jeg at vi ikke havde fået ham endnu, det ville gøre mange ting meget lettere, og vi ville ikke tænke på at der mangler noget..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  var det nu rigtigt eller forkert....
  • #1   8. feb 2006 hi hi - ja det er jo altid en prioritering når man er studerende

Ang det foder du skrev om i går - Vi giver Nelly BARF og hvis man er god tilbudsjæger og har en rimelig stor fryser så er det faktisk billigere!

Frosne grønsager og kyllinge lår koster sku ikke alverden og det er en stor del af deres kost!

• #2   8. feb 2006 Og biffen - ja det kan man ikke undvære - hvor bor du? Jeg arbejder i en biograf i Ballerup

• #3   8. feb 2006 Inden jeg fik tøsen stillede jeg et budget op med alle de udgifter jeg kunne få på hunden og lagde så en del til *S*, og på den baggrund kunne jeg så se at det kunne godt gå.

Foder,hundeposer o.s.v indgå i mit budget på samme måde som alle andre regninger.

Men så var der lige alle de uforudsete :-(, sidste år havde jeg dyrlægeregninger på omkring 16000 kr., heldigvis dækkede forsikringen en del af det, men der måtte skæres godt i det daglige "tant og fjas" og sådan er det bare, hunden kan jo ikke gøre for det *S*

Om i har handlet rigtig eller forkert vil jeg ikke stille mig til dommer for.

• #4   8. feb 2006 ....godt at høre, at nogen er ærlige... For ja, der følger et stort ansvar med ved køb af hund...og mange glemmer at tænke på det, ved køb af hunden... på det tidspunkt tænker man kun på den lille søde hundehvalp, og tror at man kan undvære alt, hvis bare at man får hundehvalpen... Det er nok også grund til, at så mange kommer af med deres hunde...øv.

Sikker på at I nok skal klare den...snart er I færdige med at studere og I vil derfor få flere penge... :o).

Mange Hilsner fra Os

• #5   8. feb 2006 Jeg kan godt følge jeres frustrationer og håber ikke, I kommer til at "køre surt" i det i længden.

Det er ikke "bare lige" at få hund. Det er et valg, stort tilvalg. -Og nogen ting kommer man til at gå af på, samtidig får man så meget andet smiley

• #6   8. feb 2006 Hej Kim og Ditte.

Jeg synes at I skal vide at jeg har været i lignende situation med Joker.. Altså det har aldrig været en mulighed for mig <i>ikke</i> at have ham, men problemerne som følge af at jeg havde ham har været mange...
    Det med bolig er altid svært når man har hund...! Uretfærdigt i min verden, men sådan er det.. Men det er bare om at klø på , så skla der nok dukke noget op til jer også...!
    Held og lykke herfra med at finde noget nyt :0)

• #7   8. feb 2006 Kan godt følge dig. Jeg har det mest dårligt over at Cosmo skal være alene max 7. timer om dagen, han laver intet, men jeg synes det er synd for ham, ved godt at det er der mange som er men alligevel.

Men tilbage til dit "problem"
    Kan godt forstå at du savner alle de stunder med veninderne, men tænk på alle de gode stunder du har med din hund. Og nu skal du jo ikke læse i 100 år.
    Ang lejlighed, mon så ikke den kommer?

Hvis du savner dine veninder, hvorfor holder du så ikke en masse vidioe aftner med dine venider? man kan jo alle komme med en lille ting, så koster det jo ikke ret meget.

Men det korte og det lange er, der er sikkert mange som har det som dig.

• #8   8. feb 2006 he he ja det lyder billigt og godt, jeg tror nu nok vi har besluttet at beholde det foder vi giver ham, men måske kunne vi give lidt mindre foder sammen med noget af det du nævner, så ville foderet jo række længere, det kunne være en mulighed, som vi lige må drøfte.

jeg bor i Silkeborg, eller lige udenfor, så der er nok lidt langt til Ballerup he he.... men mon ikke vi engang får lidt flere penge i kassen, det kører jo rundt, så det er okay.. nu mangler vi bare lige den der lidt billigere lejlighed, så der også bliver lidt overskud he he..

• #9   8. feb 2006 ja - det må være til at finde en lejlighed - hvis man er ihærdig nok skal det nok komme

• #10   8. feb 2006 mange tak allesammen, det er dejligt at få lidt opbakning, selv tror jeg ikke valget var forkert, men måske kunne vi have planlagt det bedre, vi VIL ikke af med Snoop koste hvad det vil, om vi så alle 3 skal flytte hjem til mine forældre eller sådan noget, så er det sådan, jeg tror bare det kom meget bag på os at ansvaret faktisk er så stort, vi indrømmer blankt at det havde vi ikke tænkt på, og ja det var jo en rigtig nuttet lille hvalp, som bare skulle med hjem, og så kom overraskelserne bagefter, men som skrevt før så kører det rundt på spidsen af kniven, men det går, og vi finder jo nok på et tidspunkt et sted at bo...

men det er super dejligt at høre at vi ikke er de eneste i den situation..

• #11   8. feb 2006 Ditte.... Jeg sidder i en lign. situation... er dog ikke studerende men vi sidder i en vildt dyr lejlighed som vi MEGET gerne vil ud af gir næsten 10.000/md... vi har jo så 2 hunde, som vi elsker utrolig højt, men gud hvor er det dog svært at finde en lejlighed hvor der er hundetilladelse og så endda til 2 smiley

Vi har så også nogen børn der skal tages hensyn til, og jeg ved at de er meget glade for deres vuggestue og børnehave, så det begrænser det endnu mere, da det jo så helst skal være i samme kommune..

• #12   8. feb 2006 Jeg er sådan indrettet at jeg altid køber foder etc til hunden og katten før jeg køber til mig selv. Man må ta dig af sine små før man tar sig af sig selv. Vi har valgt dem, ikke omvendt, så må vi oxo gøre hvad vi kan for at opfylde at de har det bedst.

Det er aldrig kun en dans på rosen at ha dyr, men man vælger selv at ta det ansvar på sine skuldre.... Så må man leve op til ansvaret så godt man kan. Men man skal oxo ville det.

Har selv været i den situation da Bay var total lømmel og bare ikke ville gøre noget som helst af det jeg sagde. MAnglede penge etc...Men han er min, og jeg er hans, og det er mit job at passe på ham til han går væk af dage. Og de er sgu dejlige de vappere.

• #13   8. feb 2006 Kim & Ditte

Ja det er en af de overvejelser man skal gøre.

Hvis man vil have hund - skal man regne med en udgift på ca. 10-15000 kr. åtligt. med det hele.

Så man skal lige tænke sig om - om man vil have hund - eller en tur i biffen.

• #14   8. feb 2006 Bandit... ja de er squ så smiley

• #15   8. feb 2006 Christine : Nemlig .. og jeg vil hellere undvære biffen, drukture etc.. og så ha ham hos mig. Det er helt sikkert... :o)

• #16   8. feb 2006 Endelig nogen der er ærlige...
    Det er et stort ansvar, at have hund, men hvis i en dag vil have børn er det et godt grundlag at "øve" sig på ;o) Altså lære hvad det vil sige, at give afkald på visse goder og sætte andre levende væsner før sig selv.............det er ikke kun sjov og ballade.....det er sur røv at skulle ud og gå i al slags vejr og måtte blive hjemme for, at leve op til rollen som et ansvarligt menneske..........
    Hæng i! Der er jo ingen tvivl om at i elsker jeres hund og i har valgt HAM ikke omvendt ;o) Det med pengene, er kun en overgangsfase..

Mange hilsner fra en som selv havde to hunde da hun var 18 år og på SU.....

• #17   8. feb 2006 Jeg sidder personligt også MEGET stramt i det, da jeg ikke har noget arbejde efter en trafikulykke der har givet ryg og knæproblemer..derfor er jeg på dagpenge.

Men jeg vil ALTID sætte hundene over mig selv, mad osv til dem først, og så må jeg spise pasta hele måneden. Sådan er det bare.

Jeg ville ALDRIG kunne leve uden mine hunde, de betyder ALT for mig. Jeg vidste godt, at der var nogle ting jeg ikke kunne gøre når jeg fik hund, og det har jeg ingen problemer med. Men det er selvfølgelig nogle ting man skal gøre op med sig selv inden man anskaffer sig en hund, eller dyr i det hele taget.

Men Kim og Ditte, i skal nok klare den...mht bolig, ja det er uretfærdigt, at man mange steder ikke må have dyr. Har selv siddet og kigget, men synes at man rigtig mange steder må have et dyr (måske ikke lige i Kbh City) - jeg har 2 så det har virkelig gjort det svært for mig. Jeg måtte flytte langt væk fra alt og alle jeg kender og det var hårdt i starten, men sådan er det...vil hellere bo på gaden eller flytte langt væk, end at skulle undvære mine hunde. :o)

• #18   8. feb 2006 Bandit.... Ja sådan har jeg det så også, men jeg har så heller ikk rigtig noget valg kan man sige, da jeg også har 2 tobenede børn på 3 og 1 år... dem kan jeg heller ikk bare smutte fra smiley *Ggg*

• #19   8. feb 2006 Annette: Jeg har det på sammen måde lige nu, pengene hænger ikke på træerne, desværre... Men jeg ville klart hellere flytte på gaden end miste min vapper, lyder grumt at skrive det sådan, men det er sgu rigtigt. Man må virkelig prioritere... ! Og de kommer først, de har jo ikke valgt os... Men vi har valgt dem.

• #20   8. feb 2006 Jeg har lige stået i det problem.. Vi anskaffet os Bertil i god tro om at alt nok skulle gå. MEn vi fik brev i december, hvor vi fik afvide at vi skulle være ude af vores lejlighed 1. marts, og det var bare hårdt, for hvad gør man når man har hund. Man finder bare INGENTING. Men vi holdte tungen lige i munden, og har først igår fået tilbudt vores drømme lejlighed som vi kan overtage 1. marts.. MEn jeg synes i skal have god tålmodighed, så s´kal alt nok gå...

• #21   8. feb 2006 Vi har været boligløse i næsten 6 mdr. med 3 katte og 1 hund... Det gik osse, det var lidt hårdt, men vi alle overlevede... ;o)))

• #22   8. feb 2006 Fandt lige de her links...nu ved jeg jo ikke, hvad i sidder for i husleje nu, men for en der bor på Sjælland, så er nogle af de her huslejer godt nok billige!!

http://www.aab-silkeborg.dk/

http://www.sb-silkeborg.dk/

• #23   8. feb 2006 Tillykke med drømmeboligen Kathrine!! :o)

Jeg stod selv og skulle være ude af en fremlejet lejlighed og begyndte også at kunne mærke presset, men vupti så blev jeg tilbudt et rækkehus, godt nok langt væk fra hvor jeg boede før, men... så det løser sig som regel altid på den ene eller den anden måde.

• #24   8. feb 2006 Det er nemlig det det gør, men tiden dertil, kan være MEGET hård... og Tak.. Jeg er også bare over lykkelig.. :o)

• #25   8. feb 2006 Anette J:
    ja det er faktisk billigt, vi er også meldt ind i dem begge, desværre er der bare ca 10 års ventetid på lejlighed hvor man må have hund, så lige nu er det mere ungdomsboliger vi leder efter, de er godt nok noget små, men hva vi må have hund og det er billigt..

i har alle ret dyrene frem for alt, og sådan bliver det også...

tusind tak for jeres støtte... smiley

• #26   8. feb 2006 Hvor er det dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der har de tanker... Fik jo Kiki d. 9/1-06 og kæresten slog op d. 13/1....Så jeg står uden arbejde, bor hos min far og leder efter lejlighed hvor jeg må have hund.. Det er sgu ikke nemt.. Der var rigtig mange "kloge hoveder" der sagde at jeg skulle levere Kiki tilage til kennlen fordi det ville blive svært at finde noget at bo osv. men fandme nej..! Hun er min hund og det hele skal nok gå...
    Men jeg syntes det er fedt at man kan være ærlig herinde og fortælle at det måske ikke var så nemt som man troede, uden at blive hakket ned...
    Men Kim og Ditte, jeg håber det hele løser sig for jer...
    Mange hilsner Maria

• #27   8. feb 2006 Hvor bor du henne? Vi forlader vores, men det er i Århus...

• #28   8. feb 2006 Kim og Ditte, ja det er sgu det værste - de lange ventetider.

Da min eks og jeg fik fra hinanden skulle jeg lynhurtigt finde noget, og det eneste jeg kunne få var en fremlejet lejlighed på...hold fast...25 kvm!!! Jeg kom altså fra et hus på over 100kvm, så det var noget af en omvæltning :o( Men jeg sørgede bare for at når hundene ikke sov, så rendte vi i hundeskoven eller gik lange ture.

Meeen...må da ærligt tilstå, at pladsen gik mig på tilsidst og jeg kunne ikke vente til jeg fik noget større. Men i en kortere periode mens man ikke har så mange penge osv, så kan man lige holde det ud.

Jeg har nok været naiv, men troede bare det ville være nemt at få en bolig på både Fyn og Jylland..men så er jeg blevet så meget klogere. :o)

• #29   8. feb 2006 Jeg tror ikke det er så svært som andre steder...
    Kim og Ditte - Har i hørt om Århus Onsdag? Det er en avis, hvor der ALTID er rigtig mange boliger... Hvor kunne du tænke dig at din bolig lå omkring, for jeg kunne prøve at kigge, den kommer idag, hvis det er....

• #30   8. feb 2006 nej den har vi ikke hørt om, du må meget gerne kigge, vi vil gerne bo i eller lige omkring silkeborg stadig, da jeg går i skole der. kvm er ligegyldigt, bare vi kan være der, pris så lav som muligt alt har interesse. det vigtigste er at vi må have hund.

i drømmer ikke om hvor dejligt det er at man kan skrive sådan noget uden at "få en på hovedet" og hvor er det dejligt at der er så mange hjælpsomme folk herinde..

• #31   8. feb 2006 Kim & Ditte: Jeg tror der er mange, der ligesom jer har prøvet at føle, som I gør smiley Jeg tror derimod ikke det er mange, der vil indrømme det ;o) *ss*.

• #32   8. feb 2006 Hvor er det bare SÅ dejligt at læse om aaalle jer der (næsten...??) sætter jeres hunde højere end jer selv... Sådan skal det sgu være!!! :o).

• #33   8. feb 2006 Kim og Ditte.. - jeg skriver imorgen, da jeg ikke har motaget den endnu.. Men skal nok kigge omkring silkeborg. :o) Jeg håber bare jeg kan hjælpe...

Kommentér på:
var det nu rigtigt eller forkert....

Annonce