{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Erfaringer med kastration? {{forumTopicSubject}}

Jer der har fået kastreret en hund. Hvad er jeres erfaringer med det? Godt og skidt.

Dumle er blevet hanhundefjensk og vi overvejer nu kastration. Et er at han humper tæver og har svært ved at høre efter når der er tæver i løbetid eller færten af samme, det kan trænes væk og det går efterhånden rigtig godt med ikke at humpe tævehunde, men hanhundefjensk? Hvordan træner man lige det væk?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med kastration?
  • #1   12. jul 2009 Du kan jo prøve at kasterer ham kemisk til at starte med bare for at se hvordan han bliver.

• #2   12. jul 2009 Ja, men derfor vil jeg stadig gerne høre andres erfaringer ;o)

• #3   12. jul 2009 Mathilde: træne væk det han ka li løbske tæver, må jeg spørge hvordan du vil træne det væk.. Det er ik for at være fræk, har bare aldrig hørt om det.
    Min han er så kastreret fordi den ene sten ik faldt ned, og blev det da han var 7 måneder. Han har ik porblemmer med andre hunde som sådan, der er et par stykker han ik ka li pga de har overfaldt ham. Og dem kan ik med, og det tager vi så derfra.
    Men jeg ka kun anbefale det, men som der var en der skrev prøv kemisk først.

• #4   12. jul 2009 Det er jo svært at sige noget om, da "virkningen" variere fra hund til hund. Nogen har godt af at blive kastereret, mens andre bestremt ikke har haft godt af det

• #5   12. jul 2009 Elvis blev kastereret fordi han begyndte at være dominerende overfor os og andre hunde, der skulle selvfølgelig opdragelse til, men dyrlægerne mente også at kateration, ville være det bedste, hvis vi da ikke ville bruge ham til avl. Så det gjorde vi - og det hjalp! smiley

• #6   12. jul 2009 Eddie og Jackie - Ved at lære ham at se bort fra det og fokuserer på mig istedet for. Som at træne normalt, men når han kan det godt er det vel på tide at prøve nye udfordringer og hvorfor så ikke prøve at træne og holde koncentrationen (fra kort til længere tid ad gangen) mens der lugter af tævehund.
    Vi er dog langtfra der endnu ;o)

Anne Julie - Det er jeg klar over, men jeg vil gerne høre hvordan det er gået andre.

Jeanett - Det lyder dejligt :o) Hvor gammel var han da han blev kastreret? Noget af det jeg også kan være nervøs for er at jeg "mister" min hund som jeg kender ham i dag, altså at han aktivitetsmæssigt og personligheden ændrer sig for meget.

• #8   12. jul 2009 Mathilde: ok.

• #9   12. jul 2009 Fik Kodi kastereret da han var 3½ år. Han har altid været en nem og god hund. Ville dog gerne spille med musklerne når han var til træning hvis han løb sammen med andre hanhunde.

Købte Kira som er en tæve, og blev enig med mig selv at Kodi skulle kastereres, så han ikke fik det så hårdt når der kom løbetid i huset.

Jeg fik mange gode ting ud af det. En hund som var lidt mere fokuseret på mig når vi træner, reagere kun på tæver når de er højløbske, en meget mere tolerant hund over for andre hanhunde.

Hans aktivitet behov er ikke ændret han er den samme. Hans pels derimod er ikke ½ så pæn nu, og det er selvfølgelig en skam, men så er det heller ikke være.

Han er kommet på noget andet foder, for han blev lynhurtig buttet.

Jeg synes det er en god ide at kasterere en hund, hvis man alligevel ikke skal udstille, eller bruges til avl, hvorfor skal de gå med drifter og lyster som de alligevel ikke må bruge.

• #10   13. jul 2009 Jeg følger lige med smiley da jeg selv overvejer om min skal ha kappet dem af da vi er meget sammen med andre hunde og især tæver.

• #11   13. jul 2009 Du skal prøve en kemisk kastration først. Mange hanhunde bliver desværre mere aggressive efter en kastration.
    Min hanhund er kemisk kastreret og det har dæmpet ham meget, men der er stadig hunde han ikke kan li' og især hanhunde. Min blev dog ikke kemisk kastreret fordi han ikke kunne med andre hunde, men fordi han til træning kørte helt op til træning

• #12   13. jul 2009 HVAD BETYDER DET NÅR DE BLIVER KEMISK KASTERERET ?

• #13   13. jul 2009 Okay. Mange tak for svarene alle. Hører gerne fra flere ;o)

Beslutningen bliver vist at vi vil prøve at arbejde med problemet med andre hanhunde og så prøve at få ham kemisk kastreret og se hvilken virkning det vil have på ham.

• #14   14. jul 2009 Begge mine hunde er kastereret,det har jeg bestemt ikke fortrudt,men vær obs på at de får mere appetit og har nemmere ved at blive fede.der er også et andet % og det er at hos nogle af hundene bliver pelsen meget lodden,det virker som de har svært ved at fælde..held og lykke hvad du end vælger.

• #15   14. jul 2009 Okay. Det lyder dejligt at de ikke bliver mindre aktive og heller ikke fede hvis man husker foderrationen. Noget af det jeg er mest nervøs for er nemlig at der ville komme en hund med en helt anden personlighed ud af det, og det er jo trods alt ikke hvad jeg ønsker.

• #16   14. jul 2009 Kemisk kastration...

(link fjernet)

- Håber du bliver lidt klogere på det...

Google er en god ting... smiley

• #17   16. jul 2009 Vi fik vores han hund på 9 mdr kemisk kastreret for 3 uger siden.
    Vi har haft problemer med ham når det angik tæver - han er MEGET dame glad.
    Vi kan så småt begynde at se det virke. Og så er han blevet lidt mere glad for at putte, men er stadig ligeså glad for at lege osv. Vi er meget positive over resultatet pt.

• #18   17. jul 2009 Tak Jeanette O smiley

Kommentér på:
Erfaringer med kastration?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce