{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kemisk kastration - erfaringer søges
  • #2   5. mar 2008 Marianne, har jeg ikke hørt om før? Link?

• #3   5. mar 2008 Ups jeg uddyber lige lidt mere.
    Den kemiske kastration er kun et forsøg for at se, om det er den rigtige hanhund, som jeg har tænkt mig at kastrere. Det er ikke en varig løsning.

Jeg har jo 3 fertile hanhunde idag og den yngste (15 mdr) og den ældste (9 år) har krise pt. forstået på den måde, at den yngst er meget usikker og kan finde på at knurre af den ældste

• #4   5. mar 2008 Jeg prøvede det med en hanhund jeg ikke har mere, han havde det dårligt med andre hanhunde og også min gamle Bobbie. Vi prøvede også kemisk først for at se om det hjalp. I vores tilfælde var det en god ide, og vi fik kasteret ham rigtigt efterfølgende.
    der er også nogle i klubben der har prøvet med godt resultat.

• #5   5. mar 2008 Bemærk jeg søger erfaringer med KEMISK KASTRATION, da jeg har hørt fra nogen at det ikke har effekt eller svingende effekt ift kirugisk

og så er jeg nysgerrig efter erfaringer med kastration generelt - ift flokproblemer (ikke med strejfere eller ukoncentration......... )

• #7   5. mar 2008 Ok jeg har bare ikke hørt det før. ved at der er nogle opdrættere der bruger det når deres hanner ikke skal parre så de ikke stresser op når tæverne går i løb.....
    Og da det er første gang jeg høre det, undre jeg mig bare....

• #8   5. mar 2008 Ved i hvert fald at kemisk kastration ved mennesker over længere perioder har nogle slemme bivirkninger...
    Man benytter det i begrænset omfang som frivillig behandling på pedofile i USA

• #9   5. mar 2008 Nåja det er jo ikke så interessant i denne sammenhæng, eftersom du blot ville bruge det som "prøveklud" men det er jo altid godt at vide smiley

• #10   5. mar 2008 Jeg brugte kemisk kast til min gamle hanhund for at se om han skulle kasteres operativt (som hos dig usikkerhed og knurren af andre ) Den kemiske forbedrede det, den operative gjorde ikke, da hna blev operativt begyndte tæverne at fare på ham...

så både gode og dårlige erfaringer, men jeg ville vente til den unger er hetl færdig med kønsmodning, 2½/3 ca på vores str racer..

Tarzan og tempo tager også nogle ture ind i mellem - 3 og 4 år gamle.

Er du opmærksom på om en af dem reagere anderledes f.eks. pga smerteer? (det regner ejg jo med du er :-)) tarzan overtog lederskabet i den periode tempo var "nede" pga smerter, så tænkte der måske er noget der ikke er som det plejer, eller det alm "hormonguf"!
    Mine Har lige haft taget nogle ture i forb. med den yngste har parret. DET synes den ældste var noget uskab smiley

• #11   5. mar 2008 Du har ganske ret, Karina... Det er kun een gang jeg skal prøve med kemi, så bivirkningerne ved langtidsbrug er ikke så relevant.

Dorthe E : Dyrlægerne er ikke helt enige om hvordan det virker så vidt jeg kan forstå, så det er vist ikke så retvisende med mindre jeg tager til 10 dyrlæger. Men i dette forum kunne jeg jo være heldig at nogen havde erfaringer fra "det virkelige liv"

• #12   5. mar 2008 ved kemisk kasteration, er det hormoner der bliver sprøjtet ind i kroppen på hunden, hvor kirugisk der fjerner man hormoner.
    Vi prøvede først kemisk kateration med Indy, han begyndte at sove lidt længere og være lidt trist, gad ikke rigtigt gå tur osv.
    Men nu er han blevet kastereret kirugisk og nu er han bare glad.

• #13   5. mar 2008 Sussan B:
    tak for dit svar. Det er ikke umiddelbart holdbart at vente 1-2 år før jeg kastrerer eller på anden måde skrider ind. De er simpelthen for voldsomme, når de ryger i konflikt........ Det er ikke bare noget med at knurre og gå på tæer.....
    Jeg er obs på smerter, men må nok konstatere at hvis nogen af dem har smerter, så er det den unge. og det har jeg også i tankerne, men det giver mig ikke så meget mening i deres konflikt.
    Lad mig lige sige at den unge overhovedet ikke knurrer af andre hunde end flokkens gamle hund. Hverken hunde i min flok eller hunde på fremmed grund

• #14   5. mar 2008 Berit
    Nej, hvis de er for voldsomme, så skal der jo gøres noget!
    Var det ikke din unge han der havde en "hård fødsel"
    Jeg ville nok prøven en kiropraktor før evt. kasteration.
    Min den unge var blevet sur på fremmede hunde, en omgang hos kiropraktor fjernede det.

Men ellers ja, så synes ejg det er en fin ting med kemisk, måske den kan dæmpe gemytterne nok til de finder ud af det igen.. Jeg brugte den i 1 knap 1½ år på min gamle han, inden jeg tog det "store skridt". Den virkede som sagt bedre end den operative. Den var virkelig effektiv.
    Hvis jeg skal til det, så ville jeg klart bruge den kemiske før noget andet.

• #15   5. mar 2008 fødslen var ikke hård - det var kejsersnit, men han er vokset op hos en amme, men det burde jo ikke have nogen fysisk indflydelse?!

• #16   5. mar 2008 ja - og nej.. på nogle af adfærdskurserne får vi jo at vide at kejsersnitshvalpe har en ekstra risiko for adfærdsændringer fordi de ikke har oplevet "den 1. kamp for livet" (har man også været inde på med børn) Derfor min "hård fødsel" - jeg er sådan lidt ambivalent med min mening om det..

Jeg ville under alle omstændighed lade ham tjekke af en dygtig kiropraktor først. Efter jeg har set hvad de kan gøre for hundene, så er det det første sted mine ryger hen efter dyrlægen..

hmmm, om ammen inflyder på hvordan han reagere nu er jo svært at sige.
    Men AVLEN har meget at sige, aggr. arver f.eks enormt meget ned. Det samme gør stresstolerance og nervøsitet, jeg kan ikke huske de specifikke tal, men vi havde en del om det på mentalbeskriver seminaret i år.

Men ja, prøv den kemiske og husk at være efter ham med vægten. Jeg har overvejet at stikke tempo en kemisk for at få ham op i vægt. smiley

Kommentér på:
Kemisk kastration - erfaringer søges

Annonce