{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Alders grænse {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge Gravhundefolk..
mit spørgsmål er Hvor gamle må en gravhund max være til den bliver for gammel til at få hvalpe.. Ami er fra 2002, så hun er 7 år, hun har fået hvalpe engang før i 2005.. Så spørgsmålet er om hun kan få et kuld mere,.. Da hun vist snart får løbetid,.. Så har vi tænkt på det.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alders grænse
  • #1   2. jul 2009 jeg ville synes hun er for gammel.... Men det er bare min mening.. har ikke så meget forstand på det:-/

• #2   2. jul 2009 Hejsa

Jeg tror man siger at de maks må være 8 år, og så er det en forudsætning at de har haft hvalpe tidligere. Jeg vil dog vurdere noget på tævens kondition m.v. inden man kan tage en endelig beslutning.

Vh
    Tanja

• #3   2. jul 2009 kigger lige med smiley

• #4   2. jul 2009 hendes alder taget i betragtning så er det sådan ikke for sent meeeeeeeeeen da det er 4 år siden hun sidst har fået hvalpe, så ville jeg være ret så betænkelig ved at tage et kuld på hende nu!
    Jeg vil udfra min erfaring, ikke tro på at hun vil få en hel nem fødsel, netop fordi det er så længe siden hun sidst fik hvalpe. Havde i taget 3 kuld på hende med feks. 18 mdr imellem og der ikke var gået 2 år siden sidst, så ville det have set helt anderledes ud !
    Det med de 7 år er udfra at, det er tævens 5 og sidste kuld og der ikke er gået mere end 2 år siden sidst ! tæver skal ligesom holdes igang ( deres livmoder/fødekanal ) disse samt tævens lyst til at opfostre hvalpe kan være voldsomt aftaget, pga hun har både psykisk og fysisk vænnet sig til et liv uden hvalpe .

• #5   3. jul 2009
    Ghita HIT(wo)man for tavlemafiaen *: Okay.. Mange tak for svar.. smiley det vil jeg så lige snakke med min far om .. smiley
    Tak allesammen..
    Ghita HIT(wo)man for tavlemafiaen *
    Kan godt se du har ret, Det ville bare være dejligt med et kuld hvalpe en sidste gang, men for ami's skyld må vi lige se.. smiley

• #6   4. jul 2009 jeg vil sige hvis hunden er glad og tilfredt og fysisk i stand til at få hvalpe igen -både at den ikke bliver for tynd og at den på anden måde er i form til det- og at det ikke tog for hårdt på den sidste gang ville jeg ikke kunne se noget galt ved at den får hvalpe igen

Kommentér på:
Alders grænse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce