928 visninger
|
Oprettet:
Alders grænse {{forumTopicSubject}}
Hej alle kloge Gravhundefolk..
mit spørgsmål er Hvor gamle må en gravhund max være til den bliver for gammel til at få hvalpe.. Ami er fra 2002, så hun er 7 år, hun har fået hvalpe engang før i 2005.. Så spørgsmålet er om hun kan få et kuld mere,.. Da hun vist snart får løbetid,.. Så har vi tænkt på det..
maj 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 322
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 176
Jeg tror man siger at de maks må være 8 år, og så er det en forudsætning at de har haft hvalpe tidligere. Jeg vil dog vurdere noget på tævens kondition m.v. inden man kan tage en endelig beslutning.
Vh
Tanja
okt 2007
Følger: 69 Følgere: 65 Hunde: 5 Emner: 61 Svar: 686
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.246
Jeg vil udfra min erfaring, ikke tro på at hun vil få en hel nem fødsel, netop fordi det er så længe siden hun sidst fik hvalpe. Havde i taget 3 kuld på hende med feks. 18 mdr imellem og der ikke var gået 2 år siden sidst, så ville det have set helt anderledes ud !
Det med de 7 år er udfra at, det er tævens 5 og sidste kuld og der ikke er gået mere end 2 år siden sidst ! tæver skal ligesom holdes igang ( deres livmoder/fødekanal ) disse samt tævens lyst til at opfostre hvalpe kan være voldsomt aftaget, pga hun har både psykisk og fysisk vænnet sig til et liv uden hvalpe .
nov 2007
Følger: 48 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 678
Ghita HIT(wo)man for tavlemafiaen *: Okay.. Mange tak for svar.. det vil jeg så lige snakke med min far om ..
Tak allesammen..
Ghita HIT(wo)man for tavlemafiaen *
Kan godt se du har ret, Det ville bare være dejligt med et kuld hvalpe en sidste gang, men for ami's skyld må vi lige se..
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 17
Alders grænse
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside