{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Alders grænse for første drægtighed. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tæve (Scheena) på 4 år (Fra okt.) som jeg overvejer hvalpe på, men jeg ser hende stadig som en lille ung hund, jeg synes ikke hun er gammel nok, men andre siger at hun snart bliver for gammel til første kuld. Jeg har ikke sårn gjort mere i det med at få hende avlet, for det er ikke lige min plan. Han overvejet flere gange, men er kommet fra det igen pga. hendes alder. Og er det forkert at få hvalpe, bare for at få hvalpe(eller hvordan forklarer man?) Jeg skal ikke selv have nogen, men mange af mine vennepar vil vildt gerne have hvalpe af lige præcis Scheena, så derfor overvejer jeg, men er stadig i tvivl.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alders grænse for første drægtighed.
  • #1   20. feb 2012 Mener man siger 5 år er senest for hvalpe første gang.
    - Men må jeg spørge, hvorfor du vil have hvalpe med hende?
    Jeg mener.. der er jo allerede herre mange hvalpe derude, som mangler hjem /:

• #2   20. feb 2012 5 år er for gammel i mine øjne! Tævens krop er allerede så usmidig da, at det kan give konsekvenser. I menneskeår er 5 hundeår jo 35 år. I den alder er fertiliteten kraftigt dalende og kroppen er ved at gå i forfald.

• #3   20. feb 2012 Ved heller ikke om jeg vil ... Det er bare de vennepar der ønsker fra Scheena fordi de kender hendes personlighed og hendes utrolig smukke ydre. Og hun ville være en fantastisk mor smiley Men det er ikke en beslutning jeg har taget, fordi jeg ikke ser hende som helst voksen endnu. Ville bare høre folks holdning til alderen herinde smiley

• #4   20. feb 2012 hun er bestemt helt voksen, jeg vil sige at hun er for gammel til at få hvalpe

og der er så mange der ikke kan få solgt deres hvalpe lige nu, så det er ikke nogen god ide

• #5   20. feb 2012 Jeg vil sige max 4 år ved første kuld
    Og ja jeg synes bestemt det er forkert at få hvalpe bare for at få hvalpe

• #6   20. feb 2012 Måske hun bare skal være min lille baby for altid smiley Jeg er en af de klodsede der behandler hundene lidt for meget som menneske og det er nok derfor at jeg ikke ser hende som gammel nok, selvom hun nok egentlig næsten er for gammel. Det er lidt svært med det hunde halløj smiley

• #7   20. feb 2012 Det er dejligt når man er så heldig, at ha fået en hund som andre også kan se det fantastiske i.
    Men husk på: Hvalpene har også en far- ingen ved hvordan kombinationene af din tæve og en hanhund vil blive.
    det er bla den slags "rigtige" opdrættere går meget op i. Der handler det om, at sundhed, sind, det ydre og temprement går op i en enhed.
    Min tæve minder lidt om sin mor- men også en hel del, om sin far.
    Min store hanhund, lyder som sin far (og farfar), men ligner sin mor af ydre- og også en del af sind.
    Min lille graver ligner på ingen måde hverken sin mor eller far. Hverken af ydre eller sind- han er faldet langt fra sine søskene, men er heldigvis så ufattelig skøn. Ham er der også flere der har ytret, at de gerne så brugt i avl- men han er krypochid og har heller ikke fået det rette hårlag, så ham kommer der ikke hvalpe fra

• #8   20. feb 2012 Grænsen er 4 smiley Det er noget med om hvordan hun opfører sig smiley Det er hvordan kroppen indeni er.

• #9   20. feb 2012 Lea A

Hvad betyder krypochid? (bare nys)

undskyld OT smiley

• #10   20. feb 2012 Der har aldrig været noget som helst med Scheena ved dyrlæge tjek ... Hun er en utrolig aktiv hund, der er lidt med hendes tænder, de er ikke så pæne. Men ellers kan jeg ikke komme på andet smiley En helt fantastisk vovse smiley

• #11   20. feb 2012 den ene sten ikke falder ned - Så vidt jeg husker smiley

• #12   20. feb 2012 krypochid betyder at der mangler 1 eller 2 sten i pungen ( de er ikke faldet på plads )

• #13   20. feb 2012 Sarah; Nu er det jo også mange racerelaterede sygdomme, som skal tjekkes for, og det sker ikke ved almindeligt dyrlægetjek..
    - Bare pomeraner døjer vist med øjnene, så vidt jeg husker, border collien ved jeg ikke helt, hvad døjer med, men mener det bl.a. er HD.
    De her ting skal også tjekkes, og det koster jo penge.

• #14   20. feb 2012 jeg mener også border collien skal øjenlyses

økonomien skal i det hele taget være i orden inden hvalpe
    man kan jo risikere at stå med et kejsersnit eller utrivelige hvalpe, tæve med kalkchok eller andre ting hvor dyrlægen skal ind over.

• #15   20. feb 2012 nåå ja smiley tusind tak

• #16   20. feb 2012 Det er hendes bækken og sådan. Det er noget med at det vokser sig tættere og stærkere med alderen og derfor kan det være svært (måske endda umuligt) for tæven at føde.

• #17   20. feb 2012 Jeg synes bare du skal nyde din hund og lade være med at få hvalpe.
    At være opdrætter kræver en masse viden om arvelige sygdomme og så kræver det en stor pengepung, man kan jo komme ud for at ens tæve skal have kejsersnit en søndag aften og den kan sagtens koste 12.000kr, desuden skal hvalpene have mad af god kvalitet, de skal chippes osv.
    Og så sker det altså at tæven og/eller hvalpene dør eller bliver meget syge.

• #18   20. feb 2012 Synes da du skrev i den anden tråd du har oprettet at hun har meget dårlige tænder og der spurgte du om det kunne være arveligt, hvor alle anbefalede dig ikke at få hvalpe?

• #19   20. feb 2012 Scheena har ikke meget dårlige tænder, men de er grimmere end hendes mors ... Og det med kejsersnit, min ældste hund var så heldig at møde en hanhund da hun var 2 år og blev passet ved min bror og det endte i kejsersnit og anden gang hun blev med hvalpe var det også kejsersnit, jeg har haft kæmpe udgifter med mine babyer og første kejsersnit var en lørdag aften kl 20 og anden gang en søndag kl 12, så har været rigtig uheldig med tidspunkterne, men har altid sørget for de fik den behandling de skulle og eftersom den ældste tæve (blacki) ikke kunne føde selv, har jeg steriliseret hende. Tror ikke jeg tør få hvalpe på Scheena, da hun jo er 4 år og tør ikke risikere noget med min hund, bare for at få hvalpe. Det hele var bare ideer og spørgsmål for at få rådgivning, føler mig lidt angrebet, hvilket jeg ikke synes er så sjovt, eftersom jeg jo søger råd af jer, der ved meget mere end mig. smiley

Kommentér på:
Alders grænse for første drægtighed.

Annonce