Negativ snak om dommere ! {{forumTopicSubject}}
Vi prøver igen at oprette en tråd, det har jeg vidst efterhånden gjort et par gange, men nok mest i den gamle gruppe som nu er slettet ??
Nu har jeg IGEN IGEN modtaget beskeder, opkald osv fra sure folk hvilket er fuldt ud forståeligt, deriblandt dommere ..
Det er på ingen måde acceptabelt at skrive nogen form for negativ snak i denne gruppe om dommere .
Gruppen er ÅBEN og en hver kan læse herinde, medlem eller ej . Vi har dommere som er medlem i denne gruppe ( som i måske ikke kender ), vi har dommere ud i det store forum, vi har dommere som kigger rundt på netop sider som disse for at tjekke hvilken snak der kommer og derfor ser jeg ikke at det sker i et åbent forum .
Man skal accepterer at dommere har forskellige meningen . nogen vil have den ene type mens den anden vil have en anden og derfor er man også mere til nogen dommere end andre og det er en del af udstillingsverdenen og det håber jeg alle er klar over som udstiller ??
Jeg håber folk vil bakke dette op og vil blive ved med at kontakte mig hvis det bliver ved med at finde sted og jeg ikke selv opdager det, jeg kan ikke holde øje med alle tråde da der i nogen sker noget hele tiden ..
- Chalotte
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Hvis man ikke kan tåle at dommere er forskellig i mening og opfattelse af sin hund, så skal man måske ikke udstille.
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.063
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
FCI dommere er ikke små guder der stiger ned fra himmelen hver gang de går ind i en ring - det er alm mennesker som også skal forholde sig og begå sig i forhold til alm normer. og der hersker vist ingen tvivl om at der også er brådne kar blandt dommer standen.
mar 2008
apr 2007
mar 2008
apr 2007
1. Man har jo haft sin chance for at kunne lægge protest mod en given bedømmelse , hvis man har fundet den usaglig ?
2. Det er da også rarere (for mig ihvertfald) hvis den man debatterer kan være med og komme med sine personlige input.
maj 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 3 Svar: 82
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 58 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 570
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
At kalde en dommer for tumpe, idiot, båtnakke eller hvad der nu kan komme ud af fingrene og ned på tastaturet, hører ingen steder hjemme.
Hvis man synes en dommer ikke har opført sig pænt i ringen, været ubehagelig eller grov, ja så må man gå direkte til DKK eller hvem som nu afholder udstillingen/skuet med en klage.
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
Personligt ville jeg foretrække, at få feedback på min dommergerning, god som dårlig, så jeg kunne tage kritikken til efterretning og evt undgå at de som udstillede under mig ikke fremover ville have negative tanker om mine bedømmelser.
Selvfølgelig er det ikke i orden, at svine nogle til, men man kan godt skrive i generelle vendinger om sine erfaringer uden, at afsløre hvem man taler om.
/ Trine
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 417
Jeg tror der er en del der har været noget utilfredse efter weekendens udstillinger. Jeg har hørt, at DKK har været ved at forklare dommerne, at der skal strammes lidt op på præmieringerne. Det synes jeg er et godt træk. Da der ikke lige var 70-80% excellent på dagen blev folk noget knotne, da det afviger fra det der man er vant til. Så hvis det er det der gør nogle sure...så er det da bare ærgeligt.
jan 2006
Mht om en dommer dømmer snor så behøver man kun en udstilling til, at finde ud af det.
Personligt har jeg valgt, at gøre mig mine egne erfaringer istedet for at lytte til "sladder", og nå ja det kan være dommeren ikke kan lide min type hunde, men det behøver jo ikke at være noget fordækt i det.
Synes først det er kritisk når en dårligere hund går hen og vinder også selvom den ikke er bedst på dagen...
/ Trine
jan 2006
og især hvis man ved, at dommer og handler er gode venner....
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 307
Det er da også utroligt at dommerene ikke bare kan dømme hundene også glemme handleren i den anden ende... men det er jo nok sådan at ; If I scratch your back you scratch mine! - Desværre er det sådan i hundeverdene, også må man blive væk hvis ikke man kan klare "lugten i bageriet"
Der er jo også retfærdige dommere - og forhåbentlig flere end de uretfærdige
Det er jo sådan at de fleste syntes de har den smukkeste hund! men at dette ikke altid er virkeligheden!
Negativ snak om dommere !
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside