{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Emnet mange hader - Tavle Vs. Not {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål, det er mest rette til en del af de Wannabee´s der er herinde :o)

Og med det mener jeg dem som skriver "Ja" ud for stamtavle, men når det så kommer til stykket, så har hunden ingen tavle.

Et par stykker af dem jeg har skrevet med siger begge det er fordi de er så træt af alt den snak om tavle .....
- er det ikke at fralægge sig ansvar for det man har?
For ville man VIRKELIG have en hund med tavle, så køber man vel ikke en uden og skriver at den er med tavle for at behage ubehagelige tavefolk som mig selv ...... eller hur?

Håber nogen af Wannabee´sne vil give deres besyv med her.

Og det er slet slet ingen negativ tråd, det er fordi jeg ikke helt er tilfreds med de grunde jeg har fået for at lyve om sin hunds bagland =)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Emnet mange hader - Tavle Vs. Not
  • #2   2. jan 2008 det er vel ikke så meget værre end dem der skriver "er renracet, men uden tavle".....?

jeg har aldrig helt forstået hvorfor det skal understreges at den er "ren" når der alligevel ikke findes et dokument på at den faktisk ER det........ ?

• #3   2. jan 2008 Nej Brak´s ..... DET undrer mig også :o)

• #4   2. jan 2008 Nu er jeg ikke en af dem der skriver "ja" ud for spørgsmålet om tavle .. hehe ... Men tillader mig lige og svare alligvel.. Hvis det er okay .. smiley

Da jeg kiggede på hund for 2 år siden efterhånden .. Var jeg slet ikke inde i sådan noget med stamtavler osv .. Så derfor tænkte jeg ikke over at jeg skulle købe en hund med .. Men nu ville jeg ønske at jeg vidste noget mere dengang , for jeg syntes det kunne være dejligt at jeg vidste noget mere om Zia´s forældre og længere ude selvfølgelig ..Mht sygdomme osv. Og så fordi jeg gerne vil udstille .. smiley Så den næste hund blir med stamtavle .. smiley

• #5   2. jan 2008 Jeg har bestemt ikke købt en hund med tavle fordi jeg gerne ville have en med.
    Jeg var slet ikke kendt med hundeverdenen da jeg anskaffede mig hund. Jeg faldt for den hund jeg har og har så senere lært at der findes ting indenfor hundesport jeg interesserer mig for som han ikke kan opfylde.

Jeg har aldrig fortrudt at jeg har anskaffet mit netop ham og jeg håber han bliver 1000000 år gammel, men når hund nr 2 findes skal der helt sikkert være tavle på (self. DKK) og denne gang bliver der også gjort større overvejelser om race, køn osv.

• #6   2. jan 2008 Jo jo Laura, det er så det - og du er blevet klogere smiley

Men det har jo ikke noget med det at gøre?
    - for du kan jo alligevel ikke udstille fordi du herinde i forum lyver om din hund har tavle eller ej.

• #7   2. jan 2008 Er ikke helt med på det hele du skriver, men håber jeg har forstået det rigtig...

Jeg har en hund uden tavle og en med, og er stolt af dem begge, og er ikke ked af at der ikke er tavle på hende den ene, og kan ikke mærke forskel med om der er tavle eller ej.

Når jeg snakker med folk her inde eller får kommentar her inde, så er der aldrig nogen der kommer med noget angående at den ene ikke har en tavle, så kan ikke se hvorfor man skulle lyve om det, man må da være stolte af det man har, og være glad for hunden som den er, en tavle for mig er bare et stykke papir og ikke andet....

Er ikke helt sikker på om denne tråd var berettiget til mig, men nu kom jeg lige med lidt....

håber på en posiv diskotion og ikke noget negativt, fordi for mig er en hund uden tavle lige så meget vær som en med... bare fordi den ikke har tavle, betyder det ikke at den er en dårlig hund.....

• #8   2. jan 2008 Hunden kan godt være ren uden tavle, du kan bare ikke bevise, at den er det.. Jeg ser stamtavlen som et bevis for at hunden er renracet..

• #9   2. jan 2008 Hej Tine og Kent =)

Det var slet ikke henne i den dur der jeg var.
    - for jeg er skam enig et langt stykke hen ad vejen, hundene kvalitet som hund er der ingen forskel på, tavle eller ej.

Det er stadig mere rettet til dem herinde der (eks.) har en Amstaff, så skriver de "ja" ved stamtavle - men spørger man så ind til hunden, så viser det sig den igen tavle har, dem er jeg efterhånden stødt på nogle stykker af.
    Og den undskyldning med at det er fordi man er træt af kritikken fra nogen hundeejere der har tavlehunde, den holder altså ikke, for man køber jo ikke hund for at behage andre.....ligesom man ikke lyver om sin hunds bagland når først man har anskaffet sig den.

• #10   2. jan 2008 Sanne E: har hørt om nogen som havde papir på deres hunde og de var avls godkendt og det, men at de stadig væk ikke lavde papir på hvalpene, så det er ikke altid derfor

• #11   2. jan 2008 Har sq nok misforstået spørgsmålet .. Har influenza, jeg er undskyldt ! smiley Hehe ..

Men forstår ikke folk skriver at deres hund har stamtavle når den ikke har ... Er en røv til og formulere mig i dag kan jeg godt mærke .. hehe

• #12   2. jan 2008 ~• Undercover: jæ9ki 73 år •~ : okay så forstod jeg det bedre... hehe... vil godt give dig ret.... jeg køber ikke hund med papir eller uden papir for at behage andre, men fordi det er lige den jeg falder for, og som passer til mig... ikke andet...

• #13   2. jan 2008 Sorry men hvad er forskellen? Altså jo kan godt se fordele ved begge ting, men kan ikke forstå at folk går så højt op i det? Vi valgte at få en hund med stamtavle dels fordi der ikke var nogen uden og dels fordi at det så er nemmere at komme af med hvalpene, i følge min informationer..

• #14   2. jan 2008 men HVORFOR er stamtavlen "kun" et papir for nogle?...forstår i ikke hvor meget man faktisk kan se og finde ud af alene ved hjælp af den "lap papir"?...det er jo ikke kun en "godkendelse" til at gå på udstilling, men den er hele hundens eksistensgrundlag med samtlige forfædre tilbage til da ruder konge var knægt...er der ingen fornøjelse i at vide hvor og hvad ens hund er opstået "af"....?

• #15   2. jan 2008 Anne-Louise S
    Jo også det jeg gerne vil vide?
    Og folk må jo gå højt op i det når de vælger at lyve om det?

• #16   2. jan 2008 tasso er uden tavle.. men vi elsker ham alligevel (; jeg synes det er okay at købe en hund uden tavle (;

• #17   2. jan 2008 Leo har tavle og Luca ikke.
    Men det betyder ikke at Luca ikke er ren for ham der har Lucas mor har tavle på sin og der er tavle på faren også,men hvorfor betale 2500 kr ekstra for at få det stykke paoir når hunden aligevel ikke skal udstilles?
    Jeg sjriver som det er i deres profiler...Leo HAR tavle og Luca HAR ikke. Det er da for dumt at lyve om det vil jeg nu sige

• #18   2. jan 2008 Nu er spørgsmålet jo hvorfor folk skriver at der er tavle hvis der ikke er. Og det kan jeg altså ikke svare på.

Men det med at nogle er for tavler og andre ikke - det er jo en længere diskution.. smiley

• #19   2. jan 2008 Det drejer sig ikke om at være tavelsnob eller ej!!!
    - spørgsmålet lyder på hvorfor man lyver om sin hunds bagland hvis man alligevel er ligeglad?
    - for at gøre det kort og forståeligt.

• #20   2. jan 2008 men hvorfor betale 2500 kr ekstra for at få det stykke paoir når hunden aligevel ikke skal udstilles?

Enten er der tavle på hunden, eller så er der ikke. man kan ikke betale et beløb ekstra og så få en tavle smiley

• #21   2. jan 2008 MARK BLOOM: Det har det kostet de gange jeg har fået tavle med.Jeg har betalt i gennemsnidt ca 2500 mere for de hunde med tavle.På Simba trak opdrætteren 2500 fra fordi vi ikke trængte at få tavlen med.

• #22   2. jan 2008 Hele min barndom har vi udelukkende haft gadekryds, Amigo er faktisk min første hund der er af ren race, eller jeg i hvert fald har købt som ren, men han har stadig ingen papire.

Da jeg var noget yngre var jeg meget imod hunde med stamtavle da jeg syntes det var noget snopperi, men med årene er jeg blevet MEGET klogere, og jeg vil altid prøve at tale folk fra avl på tavleløse hunde.
    ikke fordi de hunde ikke er gode nok, men jeg kan ikke se hvorfor de skulle være bedre end de UTALLIGE mange der er på DBA og herinde, så lad dog vær med at blive ved.

• #23   2. jan 2008 Signe... Der er vist nogen der har snydt dig der....

• #24   2. jan 2008 signe så har han nok taget numsen på dig smiley

• #25   2. jan 2008 Det lyder underligt Signe ... men okay..

• #26   2. jan 2008 Vores første newf havde ikke stambog... Ikke noget jeg spekulerede over dengang, men når jeg kikker på billeder af ham, kan jeg godt se at han vist ikke var den " kønneste newf"... Har aldrig fortrudt det valg, og vil da heller ikke lyve om det herinde

• #27   2. jan 2008 Så ved jeg da det til næste gang.
    Men min kammerat der købte hund samme sted og ville ha tavlen med betalte altså 2500 kr mer end mig.Opdrætteren til Leo tok 1500 ekstra for tavlen.

• #29   2. jan 2008 Titan er også uden tavle og det har jeg også måtte høre for, men har da skrevet at han er uden tavle, og hvorfor nogen lyver omkring dette er mig et ????.. jeg er glad og stolt af min hund og ville bestemt ikke undvære ham, hvis man ikke vil snakke om det eller høre på folk der er utilfredse omkring det kan man jo bare ignorere folk, længere er den vel ikke.

• #30   2. jan 2008 Ja .. sådan konkrete svar er der ikke mange af.
    - men rigtig meget andet god læsning =)

• #31   2. jan 2008 God tur =)

• #32   2. jan 2008 En seriøs opdrætter vil aldrig sælge uden stamtavler og nedslag i prisen på kr. 2.500,- hvis forældre dyrerne har tavler. Så må der være noget andet galt, evt. svindel eller matadoravlgrænsen.

• #33   2. jan 2008
    Signe skrev.

Så ved jeg da det til næste gang.
    Men min kammerat der købte hund samme sted og ville ha tavlen med betalte altså 2500 kr mer end mig.Opdrætteren til Leo tok 1500 ekstra for tavlen.

Hvis dette er rigtigt, er det hamrende ulovligt, og hvis det er DKK kan opdrætter miste sit kennelmærke øjeblikkeligt.

• #34   2. jan 2008 Vores har ikke tavle. Og jeg er også hamrende ligeglad.
    Jeg har også mødt nogle stykker her på HG, der har fortalt mig, at min hund ikke var "rigtig" fordi han ikke har stamtavle. OGGG, spørger jeg bare.

• #35   10. feb 2008 hehe...ja der er mange meninger om tavle, men måske svaret på spørgsmålet kunne være: At man anskaffer sig en hund uden tavle er der flere grunde til som man kan læse. Men, at man vælger at lyve om det, kan måske skyldes, at man ikke gider have kritikken haglende ned over sin "elskede" hund, når man gerne vil vise den frem for hele verden gennem denne side. Der er bare så mange, der ikke kan holde mund og kun ser hunden ud fra om den har tavle eller ej. Når ikke man har tavle, er det valgt fordi det er uden betydning i forhold til det man skal bruge hunden til, eller fordi man er uvidende! Men ingen har lyst til få verbale "tæsk" og nedstemt sin hund, fordi nogen går så højt op i et stykke papir! Man skriver sku da ikke "ja" for stamtavle, fordi man ville ønske den har stamtavle, men for at undgå kritik! -eller hva? Det er et gæt, jeg har ikke selv oprettet en hund endnu, men det kommer. En hund uden tavle, som er valgt fordi den er dejlig og hvis jeg ville have en hund med tavle, havde prisen været den samme.

Kommentér på:
Emnet mange hader - Tavle Vs. Not

Annonce