{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Hunde der stikker af... {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften fortæller har min mor og far et stort problem med deres to westier.
Når hundene er i haven stikker de af - enten kravler de over hegnet eller graver sig under.
Mine forældre har forstærket hegnet op til flere gange - ja, faktisk er der flere steder op til 5 lag hegn. Men det er hundene da ligeglade med.
Når de så er på den anden side af hegnet er de slet ikke til at kalde til sig.
De har prøvet at lukke dem ud for sig men så stikker en ene bare af...
Ja, som I kan læse er det et virkelig stort problem, og I må meget gerne komme med gode råd, til hvordan de bliver i haven


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde der stikker af...
  • #1   4. maj 2009 Ja, men så er der bare snor over det hele... For de hunde er sådan indrettet at man skal rundt om det hele. Og man kan vel heller ikke have dem i snor hele tiden.

  • #2   4. maj 2009 Når vi er i sommerhus er Luka osse i snor... ellers driver hans ubændige nysgerrighed ham på tur... Han er kun løs når jeg er der til at holde øje med ham....

  • #3   4. maj 2009 Grav hegn ned i jorden hele vejen rundt og læg evt. en række fliser langs med, så de ikke kan grave sig ud. Lav hegnet højere og lad det bøje indad foroven, så de ikke kan hoppe over.

    Derudover bør hundene ikke være uden opsyn, og der skal trænes i at blive i haven samt indkald. Ellers må de jo være i snor, som Amanda skriver.


  • #4   4. maj 2009 He he, snor over det hele kender jeg godt... jeg ved ikke hvor tit jeg må hjælpe med at vikle ham fri... (link fjernet)

  • #5   4. maj 2009 Det bedre snor over det hele ind de stikker a og der sker dem eller andre noget .. Hehe

  • #6   4. maj 2009 min sys os han skal på sine egne ture. men han blir dog i hegnet og blir på grunden ude ved hestene men ellers er han i en lang snor. og så må man lige hjælpe ham fri engang imellem smiley

  • #7   4. maj 2009 Lotte--->>>

    Hvor tit går dine forældre tur med deres hunde...?

    En god lang gåtur dagligt....(helst over et par timer)...kan få en hund til at lade være med at stikke af.....de får deres nysgerrighed tilfresstillet... smiley

    ...og hvis de får gode lange ture, så behøver de jo ikke at være alene i haven.....men kun komme med i haven, når de er under opsyn... smiley

    Ellers synes jeg, at Miemiv L's råd er rigtig godt...! smiley


  • #8   4. maj 2009 Jeg havde oz et problem med at Tyson ville stikke af, så gav min træner mig det råd at tage ham i snor og så gå grunden rundt og sige nej hver gang han kom for tæt på den "usynlige linie" som ikke må overtrædes... Ved indkørslen skulle han på plads og måtte først træder over "stregen" når jeg sagde værs'go...

    Det har virket for mig og min hund (den lille er ikke ude alene endnu)

    Der er ikke noget værre en når hundene stikker af...

    Håber dine forældre får dem til at blive hjemme...

    Hilsen

    Sanni

    P.s Det skal lige siges at det jo skal trænes det her, én gang er ikk nok =o)


  • #9   4. maj 2009 Ja, undskyld jeg ikke har svaret med har været på job...
    Vil råde dem til snor og træning... De må da lærer det på en eller anden måde...
    Og så må de overveje de 5 lag hegn de har - hvis det ikke holder dem inde nu, gør det nok aldrig.
    Men mange tak for gode råd som jeg kan give videre, for man indrømme at mine de gamle er frusteret, og med god grund.

    Annelise H: Ja, det er også sådan de ser ud - med snor over det hele. Super sødt billede forresten


  • #10   5. maj 2009 hvad med at lave træ hegn ?
    så er det måske mere besværligt for hundene at kravle over , og grave ned lidt netting så de ikke graver sig ud ?



  • #11   5. maj 2009 Ja, det var også en ide... Men ved at de har brugt mange penge indtil nu på hegn. Og ja, de kunne bare have købt et ordentligt fra starten.
    For jeg har selv træhegn med sådan et grønt hegn på. Od det holder da mine hunde inde.


  • #12   5. maj 2009 Bonnie stak af vær gang da han var mindre, men så begyndte jeg at gå i engen med ham, og selv slap ham fri af snoren, det har stor betydning om de får lov at stikke af eller om du giver dem lov, så skal man kalde med en "myndig" stemme som mænd tit har, man skal ikke være nervøs for så kan de høre det på stemmen, man kan evt. sætte sig ned, og så kalde, og vente på dem aldrig skælde ud lad dem komme i deres tempo, kommer de ikke så gå en anden vej så følger de næsten altid med, og ellers hvis de kommer så ros hele vejen til de er hos dig igen.
    Max har ved tideligere ejer været kendt for at stikke af men ham har jeg aldrig haft problemer med, jeg har brugt samme metode på ham.

    held og lykke håber det kan bruges.


  • #13   5. maj 2009 Problemet med disse hunde er bare at de aldrig har lært indkald som mine egne vovser. Så hvis du slipper dem fri - ja, så er de smuttet. Ja, ved godt at træning kunne gøre meget her, men de har valgt at opdrage deres hunde på deres egen måde, og det må man jo respektere.
    Så tror desværre ikke der er andet for end snor


  • #14   5. maj 2009 okay, men man kan sagens lære dem det, men ellers er der ik andre muligheder end at grave hegnet ned så de ikk kan grave sig under det..

Kommentér på:
Hunde der stikker af...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce