{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Hvalpe undersøgelse {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved hvad en hvalp bliver undersøgt for ved en 7 ugers helbreds undersøgelse.baldur fik en HD undersøgelse som var HD:A og en mental undersøgelse men det er det eneste forige ejer kan huske og alle hans papirer er blevet væk fra hende under flytning på nær hans vaccinationsbog som jeg har.Der er så bestilt nye papirer på ham samt stambog,men hvordan kan jeg finde ud af hans resultater fra hans undersøgelse.Jeg overtog først Baldur som 2 årrig altså for 1 år siden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe undersøgelse
  • #1   1. maj 2009 Man kan da ikke give HD-status på så lille en hvalp? Self kan man tjekke om der er dårlige hofter, men den undersøgelse er da ikke meget bevendt SÅ tidligt (osse lidt voldsomt at lægge hvalpen i narkose så tidligt for en undersøgelse der ikke giver et brugbart resultat synes jeg)

Med mentalundersøgelsen går jeg næsten udfra der menes en hvalpe-test. Sådan en har Reiki osse fået lavet (det foregår dog ikke ved en dyrlæge), og jeg er næsten sikker på Susanne her fra gruppen kan fortælle hvordan sådan en foregår.

Jeg vil da tro at et sundhedstjek på en hvalp, er som et sundhedstjek på andre hunde -der lyttes til hjerte, og hvalpen kigges og mærkes igennem for evt problemer:o)

• #2   1. maj 2009 Michelle tak for dit svar,det kan være forrige ejer husker forkert og så selv har fået ham undersøgt for HD inden han blev 1 år hun nævnte bare at han var undersøgt som 7 ugers og at han var undersøgt for HD og var HD:A og mentalt testet men vi får ham selv undersøgt for det hele ligeså snart vi modtager hans papier fra DKK så er vi da sikre på at alt er ok.

• #3   1. maj 2009 Hvis han har en officiel HD-status så kan du finde den på hundeweb 8hvis du er medlem af DKK)
    -for at kunne registreres, skal hunden være mindst 12 mdr når der laves HD-billeder, og de skal self være blevet sendt ind til DKK til vurdering.

Man kan self få taget alle de HD-billeder man vil og få en dyrlæges vurdering på dem selvom hunden endnu ikke er 1 år, men et sådan resultat er ikke meget bevendt, medmindre self hunden viser tegn å at der er noget der er værd at undersøge.
    Der sker så meget med hundens led mens den vokser, så et reelt resultat kræver at hunden har en hvis alder:o)

Husk på hvis i selv får lavet HD-billeder, at i skal bestille blanketten ved DKK inden i får lavet undersøgelsen:o)

• #4   1. maj 2009 der står netop ikke noget på hundeweb så også derfor vi vil vente til vi har papirene på hunden og så få ham undersøgt ,vi skal nok huske blanketterne og tak for din hjælp

Kommentér på:
Hvalpe undersøgelse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce