{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Parring planlagt {{forumTopicSubject}}

Lykke skal besøge Balder for første gang på mandag. Dem, der har hanhunden, skal i sommerhus i weekenden, så jeg håber, at vi ikke forpasser en parring ved at vente, men hun kom i løb sidste torsdag, så jeg håber, at vi rammer plet. Så vil det være på 12.-dagen. Hun bløder stadig en del, og det er mørkt endnu, men jeg kan godt se, at hun nu er begyndt at hæve op bagtil.

Vi har haft svært ved at finde de rigtige dage med vores, da det har været alt mellem 8. og 28.-dagen.

Balder er en utroligt smuk og meget kærlig Sort Spids-han, som jeg har været på besøg hos tidligere, så jeg ved, hvad vi bruger. Jeg glæder mig usigeligt meget, da Lykke ubetinget er min skæbnehund.

Hvis I har lyst til at se nye fotos af vores hunde, så kig gerne her: http://www.lykkensspidser.mono.net/8977/Fotoalbums

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parring planlagt
  • #1   24. apr 2009 Eller det direkte link her: http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=39583

• #2   24. apr 2009 Tak for det, Anja. Nej, vi har ikke før fået taget prøver, da vi har ladet naturen gå sin gang, og nej, det er på 3 tæver, det har svinget så mange dage. Ronja blev så ikke drægtig sidste gang.

Kan man købe de novo-strips hos dyrlægen?

• #3   25. apr 2009 Jeg vil også råde dig til at forsøge dig med novo. Jeg har selv brugt dem, og mig pige et tildels parret ud fra dem, og fordi jeg vidste hvornår hun var klar. hun er nu 4 uger henne, og det ser ud til at der har været held i sprøjten.

• #4   25. apr 2009 Tusind tak for linket og jeres erfaringer. Vi har haft held med 4 kuld efter naturmetoden med henholdsvis 10, 9, 3 og igen 10 hvalpe. De 3 hvalpe kom, fordi hun blev parret på 28.-dagen, men det lykkedes ikke før, selv om vi prøvede til i 14 dage inden. Vi har givet os tiden, og hanhundeejerne har heldigvis også været tålmodige og villet det lige så meget som os.

Til gengæld gik Ronja og Eisa tomme én gang hver, selv om de var parret 1 gang. Så vi satser på flere parringer efter hinanden, men hvis de ikke vil, så kan vi altså ikke tvangsparre spidshunde.

Lykke er ved at hæve rigtigt op, og jeg kan i hvert fald genkende signalerne/de fysiske forandringer, og jeg er også blevet bedre til at se forskel på blodet, når det er først og sidst i løbetiden. Det bliver mere vandigt og lysere, når hun de er højløbske. Men helt klart, så skal jeg lige ind på Novos side og se. Det kunne måske spare os for nogle forgæves køreture. Vi har alligevel lidt over 1 times kørsel hver vej.

• #5   25. apr 2009 Jeg har lige sakset fra siden:

Novosticks måler direkte på enzymer der påvirkes når niveauet af glukose i tæven er stigende. Dermed måler den indirekte niveauet for Østrogen, da disse følges ad.

Med Novosticks kan du selv teste hvornår det mest optimale tidspunkt for parring finder sted. Novosticks er billigt, nemt og fuldstændig uden ubehag for din tæve.
    ----

Det lyder jo helt godt, og det er en overkommelig pris. Men er der en bedre vejledning med i pakken? For jeg sidder alligevel tilbage med nogle spørgsmål, når jeg læser ovenstående. Hvordan skal den vise, for at det er det rigtige tidspunkt?

Håber, I kan hjælpe mig lidt videre.

• #6   27. apr 2009 Tak, Anja... jeg har så ikke nået at få fat i de sticks denne gang, men vil klart overveje dem i tvivlstilfælde.

Vi var så så heldige, at Lykke og Balder fandt sammen med det samme de mødtes hos ham i dag. Han var lige henne og snuse og vaske lidt og så gik det ellers stærkt. Hun stod for ham med det samme og få minutter efter hang de sammen i næsten 10 min. Så det kan ikke være bedre. Vi prøver igen i morgen for en sikkerheds skyld. Uh... det bliver spændende nu :O)

Kommentér på:
Parring planlagt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce