{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.945 visninger | Oprettet:

agressiv adfærd og snoren. {{forumTopicSubject}}

hejsa.
Min kærreste og jeg har en bordercollie på ca 2 år. Den har siden den var hvalp været lidt nervøs anlagt. Men efter den er blevet angrebet af en beagel under en lufte tur er vores hund begyndt at udvise agressiv adfær når den bliver luftet i snor. Hun rejserbørster, knurre og har i et enkelt tilfælde angrebet en hund. Min hund udviser for den adfær hvergang vi møder en hund under luftning. Hvad kan vi gøre ved det?
mvh michael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  agressiv adfærd og snoren.
  • #1   13. apr 2009 Gøen og rejste børster
    Når en hund gør, er det ikke i sig selv tegn på aggressivitet, men tegn på at hunden er i beredskab. Dette kan den være af forskellige årsager – for eksempel fordi den er aggressiv, ophidset, agtpågivende, forventningsfuld eller frygtsom. Årsagen til, at hunden gør, vil dog kunne høres i den måde, som den gør på. Når en hund rejser børsterne, er det tegn på, at hunden er agtpågivende. Det kan hunden være, fordi den er aggressiv, eller fordi den er frygtsom eller angst. Især store hvalpe og unge hunde rejser ofte børsterne langs hele ryggen, når de er i en anspændt situation, hvor de ikke kan beslutte sig til, om de skal undersøge tingene nærmere eller trække sig tilbage.

første trin i træningen er at få hvalpen til at kigge op på føreren i et kort øjeblik. din hunde skal belønnes i det øjeblik, den tager kontakt. Træningen begynder med din hunde siddende ved siden af føreren, på et roligt sted uden forstyrrelser. Man kan få opmærksomhed ved at vise den en godbid, hunde belønnes, så snart den tager kontakt til føreren. Hunden skal ikke lokkes til at tage kontakt. Hunden skal i stedet finde ud af, at når den tager kontakt - så får den en belønning. Det giver en hurtigere og mere sikker indlæring, når hunde selv skal finde ud af, hvilken handling føreren ønsker. Efterhånden som din hunde finder ud af, hvad du vil have den til, kan kig op-kommandoen tilføjes, lige idet hunde kigger op. Tiden hvor din hunde skal kigge op øges langsomt.

når du er på lufte tur, skal du tag godbider med ( du skal være en godbid marskine)
    få kontakt med din hunde, når i se en hunde, huske du skal se den før din hunde, det vil sige før hun rejserbørster og knurre, du skal ikke blev sur på hende,men gå en stor buge under om den anden hunde, det skal være en god oplevelse at se en anden hunde,
    det vil sige en hunde =godbider YES,

håber at det kan hjælpe dig, jeg har selv en bc tæve, og de kan godt være lidt sure, jeg får altid min til at ligge ned, til de er gået forbi også før hun en godbid, ikke fordi hun knurre med vil ikke kommer der til,

• #2   14. apr 2009 hej
    tak for svaret. Jeg vil prøve det. smiley
    nu har jeg gået til clikker træning med trille så jeg tror jeg vil bruge clikkeren. Er det en god ide.
    mvh michael

• #3   14. apr 2009 Det er da godt nok synd for dig og din hund.
    Desværre er det tit sådan at når en hund en gang er blevet overfaldet er det ligesom det smitter af på den, og vil derfor blive aggressiv derefter.
    Jeg har selv oplevet det, min hund blev overfaldet af en lille hund som var meget dominerene og agressiv da han var hvalp, og derefter har min hund ikke kunnet med andre HANhunde som han ikke kender.
    Især ikke små terriere som den han blev angrebet af, men nu hvor vi har arbejdet meget med det er vi nået dertil hvor han ikke knurrer og angriber mere, han kan dog ikke lege med andre hanhunde.

Prøv at få kontakt med hunden med de lækreste godbidder så den kun har fokus på dig. Andet er at du skal prøve at skabe så positiv stemning som muligt, det kan godt være ret svært når man er i sådan en sitiuation men prøv med lys stemme at sige, "rooolig, sød hund, dygtig pige såå dygtig, søde hunde osv" det kan hjælpe., men skaffer ikke hele problemet af vejen.
    Et sidste lille fif, prøv virkelig kun at lade hundene hilse kort på hinanden, læs hundenes signaler, tag evt et kursus i hundesprog, meget vigtigt at bare hilse og så gå, for husk! Så mange dårlige episoder, jo mere agressiv vil din hund blive, så saml på gode oplevelser, de dårlige kan blive endnu dårligere..:)
    Held og lykke, det er svært, har selv prøvet hvor jeg næsten ikke havde lyst til at gå tur med min hund..:) Det går langsomt men lykkes til sidst!

• #4   14. apr 2009 ja clikker træning vil være en rigtig god ide, lige pt er din hunde ikke klar til at hilsen på nogen, det skal tage nå du har en rigtig god kontakt med din hunde, og laaaaaaaaangt fra de føste mange gang, hvor hun kun se den anden hund, hvis hun knurre er i gået for hurtigt frem,

• #6   17. apr 2009 Hej Michael,
    Jeg er ked af at høre det med din hund, det er synd, men forståeligt nok at hun er bange. Heldigvis har du fået mange gode og rigtige råd herinde. Det kommer til at tage lang tid, men hvis du følger rådene skal det nok blive bedre. Jeg tror ikke, at du forvente at hun kommer til at kunne lege en masse med andre hunde, men det gør måske ikke så meget, jeg synes at første skridt vil være, at hun ikke bliver nervøs, når hun ser andre hunde, og at I kan gå forbi dem og ignorere dem.
    Det er nu rigtig nok, hvad Bo siger, at det er vigtigt, hvordan du reagerer, når I møder andre hunde. Dine følelser løber direkte gennem linen og ned i din hund. Hvis du f.eks. begynder at stramme linen til mv. så bliver hun bekræftet i, at det er farligt mv. Når vi til træning får en hund ind, som har problemer med andre hunde, så er det mest det vi træner. Det er vigtigt, at du holder linen helt løs, hvis du kan, og prøv at holde kontakten med hende via nogle ekstremt lækre godbidder, og gå over på den anden side af vejen, og så hen af vejen, når hun kan slappe af, kan I komme tættere og tættere på andre hunde. Når hun engang er klar til at hilse på andre hunde, så er det vigtigt, at du allierer dig med en, som har en meget rolig og venlig hund, som bare hilser kort og ikke er voldsom og vil lege, så hun får en god oplevelse.
    Jeg håber, at det løser sig.
    Venlig hilsen
    Camilla

Kommentér på:
agressiv adfærd og snoren.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce