{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

tegn på pelstab ??? {{forumTopicSubject}}

ja nu tror jeg altså at det er "sket".

min enzo er begyndt at få skallede pletter ved tændingerne (staves)

der er stadig lidt hår på, men det er meget tydelige pletter.

han har fået "rigtig" pels ¨på kroppen, dvd ikke hvalpe pels længere, og han har rigtig meget pels, både på ører og ryg.

det kan næsten kun være GR- pelstab har jeg på fornemmelsen, men han har også kløet sig mere end han plejer præcis i tændingerne.

men jeg tager op til dyrlægen når de åbner igen så han kan se på det..

jeg elsker jo min skat med eller uden hår, men jeg håber da selvfølgelig ikke at det bliver værre..

kan i have en god påske smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tegn på pelstab ???
  • #1   12. apr 2009 stavefejl kan forekomme smiley

• #2   12. apr 2009 Tror ikke du skal være nervøs.......det lyder mere som hår/pels-mider eller lopper......hunde taber hår ved ørene ved begge dele.

Syntes self. du skal går til dr dy, men start allerede nu med noget fiskeolie, alle hunde har hår/pels mider, men hvis de er inde i en periode med dårligt imunsystem, kan miderne bedre formere sig og så er det hunden kan tabe pelsen ved munden, ørene og under "armene" og halenroden......og hvis de har ubehandlet lopper kan hunden blive allergisk og få sår i huden og tabe hårene når de så kradser.

pøj pøj med den lille fyr og nyd dagen

;O) Marianne

• #3   12. apr 2009 nu du siger det så er det også ved at blive lidt bart "under armene" på ham. altså under forbenene..

desuden ser hans hud ud til at være meget tør. og han har lidt skæl..

jeg smutter til dr dyr så snart de åbner igen. mange tak for svaret smiley

• #4   12. apr 2009 Jeg tror heller ikke du skal være bange... Hvis han har hår på ørene, tror jeg ikke det er gr pelstab... Hvis du ser Maxie og Lykkes øre så har de læder øre... Jeg tror også det er hårsækmider, men selvfølgelig skal du få det tjekket...
    Vi krydser poter for at det ikke er genetisk farverelateret pelstab:)

• #5   13. apr 2009 han klør sig mere og mere, men kun ved tændingerne og lige ved kanten ind til øren. så det er nok de mider ?

jeg tænkte på er det ok at jeg ringer til dyrlægen imorgen og bestiller tid eller er det noget der kræver en tid ved vagtdyrlægen ?

og smitter det til memmesker ? og skal alt sengetøj, kurve, tæpper osv ligesom lus ved børn, koges og fryses og jeg ved ikke hvad ?

håber nogen vil svare smiley

• #6   13. apr 2009 okay mange tak for svar smiley

de hår der ryger af nu når han klør sig, kommer de tilbage på et tidspunkt mår miderne er væk ?

• #7   13. apr 2009 det tror jeg da helt sikkert at jeg vil prøve inden.

jeg har jo allerede haft dyrlæge udgifter på over 10.000 på ham så hvis jeg nu kunne spare ville det være fint smiley

nu har jeg selvfølgelig ikke flere loppekure i huset. men det køber jeg lige imorgen.

skal jeg bare købe en ganske almindelig loppekur hos dr dyr. ?

• #8   13. apr 2009 jeg tager bare ned og køber den combowet imorgen smiley

er det noget man skal vaske hunden i eller bare det der skal i nakken ?

ja undskyld alle mine spørgsmål smiley

• #9   13. apr 2009 Jeg bruger STRONGE (hedder det vidst) og det er i mod tæger, lus og lopper, koster ca 170kr med 3 pipetter, reseptfri hos dr dyr. Og vis du så også giver ham lidt lakse/fiskeolie, er han nok tip top inden længe. Og pelsen kommer igen, helt sikkert! Held og lykke :O)

• #10   13. apr 2009 Det hedder STRONGHOLD og forebygger og behandler loppeinfastationer
    -dræber lopper samt æg og larver

Anvendes som en del af en behandling mod hudbetændelse foresaget af loppeallergi
    -behandling af hjerteorm
    -behandling a sarkoptessakb
    - behandling at infestationer a loppebid
    -behandling a øremider
    -behandling a voksne infeststationer spoleorm

så alt i alt bred behandlong :O)

• #11   13. apr 2009 dem må jeg prøve så smiley

smitter det til mennesker ?

• #12   13. apr 2009 man kan få loppebid, men tror ikke miderne smitter, men ved det ikke.......:O)

Bandiræven har haft spoleorm, uden Lynet og jeg blev smittet, så det tror jeg ikke. Skab smitter men om det smitter til mennesker, ved jeg faktisk ikke. Det samme om hjerteorm.

Stine, mine deler en pipette der er beregnet til mellem 2.5 -5kg og der er 3 i en pakke......så det skulle være nok til din lille flok..........:O)

• #13   14. apr 2009 så tager mig og enzo til dr. dyr idag. jeg var så heldig at de lige havde 1 tid tilbage, og jeg har fri idag, så den snuppede jeg.

her i det mørke jylland koster det kun 500 kr at få taget skrab og få det behandlet, og så skal jeg alligevel lige have dem til at tjekke hans tænder så når det er så billigt her kan jeg jo næsten lige så godt tage derop smiley

hvad koster sådan et skrab hos jer ?

• #14   14. apr 2009 jo stine, jeg ved hvad du mener smiley

nu har jeg været afsted. og han tog et skrab, og enzo tog det rigtig fint. og så ville jeg lige have dr dyr til at kigge på hans tænder, og det viser sig at han skal have 2 mælketænder ud, og skal i fuld narkose smiley så er det 2. gang min lille skat skal i narkose. smiley det bryder jeg mig bestemt ikke om. at det også bliver dyrt er da heller ikke sjovt, men det må man bare tage med når man har hund jo..

nu venter jeg bare på at dr dyr ringer om prøven var hårsækmider eller noget andet. og så skal vi finde en tid hvor man skal op og opereres smiley

det ødelagde lige den fine sommer dag smiley det er så trist

Kommentér på:
tegn på pelstab ???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce