{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Hvalp sluger maden :o/ {{forumTopicSubject}}

Ja, vi har én hvalp tilbage, af de 4 hvalpe vi fik d. 1/12.
Da hun altid har været vant til at få mad sammen med de 3 andre, ligger det jo i hende, at hun skal "slås" om maden.
Problemet er at hun stadig sluger maden, uden at tygge det overhovedet.
Når hun er færdig, sidder hun så og lyder som én, der er ved at blive kvalt.

Er der nogle der har haft lignende problem med hvalpe, eller voksne hunde, og har I gjort noget ved det?

Jeg ved det langsomt går over med alderen, men kan man gøre noget for at hjælpe det til at gå hurtigere?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp sluger maden :o/
  • #1   20. mar 2009 jeg gjorde det med min at jeg kastet maden ud på gulvet så hun var/er nød at rende efter det, så når hun også at få en bedre mæthedsfornemmelse og modvirker opkastninger, du skal starte med lidt af gangen til hun har fået iden af det og ikke skynder sig, håber du kan bruge det til nået

• #2   20. mar 2009 Jeg putter maden i en tom ren 1/2 liters sodavandsflaske. Hunden skal så selv få indholdet ud. Mine elsker det.

Thilde får løst problemet med at hun spiser for hurtigt. Mango får lyst til at spise sit tørfoder, fordi det nu er sjovt at "jage" det. Kan også indimellem finde på at gøre som christina F L.

• #3   20. mar 2009 Tak for jeres gode råd.
    Jeg har nu lidt at arbejde med, og tror jeg vil prøve mig frem.
    (Modtog også lidt gode råd, i nogle andre tråde.)

• #4   25. mar 2009 Mette: Så er jeg lidt nysgerrig.. Jeg har en golden, som ikke gider søge efter maden eller rende efter en foder bold. Hun gider godt lede efter det, men det er sq meget og skulle gemme 400g foder, når man har to hunde der skal fodres.. Nogle andre ideer? (:

Ved godt, at det ikke er det emnet handler om, så håber det er okay, at jeg spørger her, nu hvor Mette har skrevet herinde..

• #5   25. mar 2009 Så har jeg en opgave for ugen (: -Som starter i dag..
    Jeg tror bestemt også, at det bliver nemmere for Nova og søge efter mad, når hun ikke længere skal spise de små hvalpefoder stykker.. Men jeg skal nok bare være mere ihærdig end jeg er (:

Jeg har også overvejet og bruge spillet, som vi købte til vores ældste hund, for nu må Nova være gammel nok til og lære det også. Hun er bare stadig meget hvalpet, men hun er jo også kun 1 år (;

Kommentér på:
Hvalp sluger maden :o/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce