842 visninger
|
Oprettet:
Kan ikke vente :-) {{forumTopicSubject}}
Anja skriv NUUUU.... Jeg har krydset fingre hele dagen, og de er helt ømme nu. Jeg håber virkelig, at Emmas røntgebilleder er fine
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 59
nov 2005
Følger: 61 Følgere: 58 Hunde: 5 Emner: 240 Svar: 1.158
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Mette - hvorfor er Anja froset ???
apr 2006
Trine - fantastisk endelig at få fakta på bordet Hvis du stadig er medlem af den anden franske gruppe synes jeg du skulle oprette en tråd der om emnet så flere kan lære af din viden
apr 2006
apr 2006
Har også flere gange efterlyst dokumentation på at det skulle være skadeligt at parre fawn x fawn, da jeg ingen steder selv har kunne finde noget der bekræfter det...
Og gik faktisk og tænkte på det forleden efter at Mette og Anja blev beskyldt for at være useriøse... Og blev enig med mig selv om at det eneste problem jeg ser i det er risikoen for manglende maske (hvis dette da overhovedet er tilfældet ??) da fawn jo er en farve og ikke lig med manglende pigmentering... Lidt som du jo netop her skriver
Glæder mig til at jeg en dag ska på opdrætterkurser
apr 2006
apr 2006
Ja, det er ikke alle ude i verdenen der forstår interessen for hunde og avl
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 59
Jeg trak faktisk genetik til eksamen, troede jeg skulle dø, for synes det er svært nok at forstå, men endnu sværere at forklare.
Barney´s opdrætter har i mange år opdrættet franske, og hun har ofte parret fawn med fawn. Hun prøvede af forklare mig på tysk, hvordan det med genetik hænger sammen, meeeen jeg nikkede blot med hovedet og sagde: Aber JAA
Det hjalp at få det på dansk flere år efter :-)))
Helle: Det har vi slet ikke snakket sammen. Jeg er bare så glad på deres vegne, når de nu har gjort deres forarbejde så godt, men jeg ville bestemt ikke være ked af at få en Emma/Buddha hvalp
mar 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 1.032
Jamen som det skrives så var det et godt dyrlæge besøg vi var på.. Emma tog det fint og var hurtigt på benen igen efter bedøvelsen:-)
Dr dyr gav en vurdering der hedder A-hofter (som sikkert bliver bliver B hos Dkk:-( og en forklaring med ryggen noget i denne stil:
Emma har en fin ryg ud fra de billeder jeg normalt ser af racen, der er et mindre udsving på rygsøjlen helt øverst i ryggen hvor der er en forkalkning som ud fra min bedste vurdering aldrig vil få nogen betydning for hends helbred da den er placeret hvor den er som er et sted hvor ryggen er i meget lidt bevægelse eller belastet.
Jeg ser ingen grund til at sige til dig at Emma ikke bør anvendes i avl og især ikke taget hendes hofter i betragtning.
Skulle man fraråde eller forbyde avl på franske bulldogs i forhold til deres rygge sådan helt generelt så ville der ikke være noget at avle af tilbage her hjemme.. Øv øv..
mar 2006
Nu kan Emma få lov at lave små emma/budda bulli babyer inden for den næste mdr forhåbentligt:-)
mar 2006
Jamen det gør jeg også ..Nu endelig langt om længe tør jeg glæde mig, det har jeg ikke rigtig turde før:-)
Og du ved at intet ville gøre mig mere glad eller tryg end at sætte en mini emma/budda i dine hænder - det er mig en stor glæde er det:-)
mar 2006
At få afvide af en dyrlæge som til dagligt og igennem de sidste 20 år har beskæftiger sig med knogler og led og røngen undersøgelser at ens hund har hd status A og så få en vurdering fra Dkk som siger status C det synes jeg altså er underligt:-(
Så jeg kan kun opfordre de som står for at skal have udført den samme undersøgelse på deres buller til at lade vær at blive for glad før end Dkk kommer med deres vurdering også:-):-)
C-hofter er ensbetydene med at man gerne må bruge hunden i avl men men, man kan da ikke lade vær at sidde her og tænke over om status C så egentlig er godt eller skidt i forhold til racen da der ikke er noget at måle sig med.. Aggrr..
mar 2006
mar 2006
Det er dog bare mærkværdigt at billederne kan vise en status for et sæt øjne og en anden for et andet sæt øjne... hmm.. Jeg må ringe til faxe dyrehospital i morgen og få en snak med ham, måske han kan forklare mig det:-)
mar 2006
Og ja det viser det bestemt og netop derfor opfordre jeg folk til ikke at glæde sig for tideligt..:-)
mar 2006
Kan ikke vente :-)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside