Råd ang. kasteration - For / imod? {{forumTopicSubject}}
Hej alle her på HG .
Jeg håber virkelig i kan give mig nogle gode råd. Jeg overvejer at få min 11 måneder cairn terrier kastereret, det var egentlig ikke meningen, men jeg syntes efterhånden det er begyndt at give for mange problemer.
- Problemerne er at han løber væk - når han får lyst - og jeg kan ikke kalde ham til mig, lyde og duftene er meget mere spændende end mig! Dette er næsten helt sikkert hvis han løber ud når det er mørkt.
- Jeg går til lydighedstræning med ham, og går meget op i det , og håber at begynde at gå til konkurrencer med ham på et tidspunkt. Men lige i tiden er der overhovedet INGEN kontakt til ham , ikke engang en godbid foran snuden er nok.
- Tager vi ham med nogle steder hen, stresser han meget op og gør og piver, her kan godbidder heller ikke altid få kontakten til ham.
Jeg træner med ham flere dage om ugen og heriblandt også kontaktøvelser og indkald , og har gjort det siden han var hvalp. Derfor er jeg bare så ked af at han er så svær at få kontakt til. Og det mærkelige er at herhjemme er han en drømmehund , lige indtil han smutter ud og får færden af et eller andet.
Vi har snakket lidt om kemisk kasteration for at se om det hjælper på det , inden vi får kastereret ham rigtigt.
Har i nogle råd eller erfaringer med dette, eller kan se om vi gør noget rigtig eller forkert? Eller nogle forslag til træning der kan mindske problemerne , syntes dog jeg efterhånden har prøvet meget .
Hvad mener i om at kasterere ham ?
Håber i kan hjælpe ..
Mange hilsner Christina .
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 61
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.388
sep 2006
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 61
sep 2006
Så giver det jo én en chance for at se om det har en virkning eller ej..
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 190
pisser ikke sådan over det hele som før . det er en bædre ting men ellers ser vi tiden an .
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 26
Det har resulteret i at beslutningen om en kastration er taget og i morgen eftermiddag går turen til dyrlægen og så håber vi på det bedste :0)
Har gentagne gange spurgt Balder om han ikke er sød at finde min gamle hund frem igen *gg* Han ser dog meget uforstående på mig samtidig med at han sænker hovedet lidt og kigger på mig med øjne der nærmest spørger "kan du ikke lide mig mere mor?" ;0)
Han er jo en vidunderlig hund men har på det seneste haft ubehagelige oplevelser hvor han er stukket af fra haven og påbegyndt turen over den vej vi bor lige op ad, med folks fødder på bremserne som resultat!
Bestemt ikke sjovt! :0/
Hans ører virker ikke optimalt så almindelige kommandoer bliver ofte til kampe om hvem der nu er øverst i hierakiet, hvilket bestemt heller ikke er særligt spændende..
Så håber og satser på at min gamle hund kommer stærkt igen i løbet af no time efter i morgen, og så må vi så se om det holder stik ;0)
Råd ang. kasteration - For / imod?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside