{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.932 visninger | Oprettet:

Løbetid: Hvornår kan hun blive gravid? {{forumTopicSubject}}

Ved godt der en del spørgsmål om løbetid her i gruppen, men synes ikke jeg kan finde svar på det her...
Hvornår i løbetiden er det tæven kan blive gravid? Er det når hun bliver høj løbsk, altså omkring dag 10-12 og så indtil dag 30?
Min tæve har været i løbetid flere gange før, men der legede hun kun med andre tæver, kastrerede hanner eller små hanner, dog under opsyn. Men nu hvor hun tit er i hundeskov og lege, så er det jo meget rart at vide, vil helst ikke ende op med at hun bliver gravid...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid: Hvornår kan hun blive gravid?
  • #1   13. feb 2009 Meget relevant spørgsmål smiley
    det vil jeg egentlig også gerne vide, så lytter lige med.

• #2   13. feb 2009 En tæve op til løb, i løb og nogen tid efter løb dufter RIGTIG godt, syntes han-hundene... Så selvom hun ikke er høj-løbsk og sikkert heller ikke er interesseret i at blive parret - så kan en stærk han-hund sagtens "voldtage" tæven!

• #3   13. feb 2009 Har hørt noget med at så længe de drypper blod så har de ikke fået æglæsning, for når de bliver høj løbske så bliver det noget hvidt/gulligt væske, nogen der kan be- eller afkræfte det??
    Synes bare at Molly plejer at drypper blod det meste af den måned hun er i løbetid, men som sagt så har jeg ikke gået så meget op i det før og så er det jo over et halvt år siden hun sidst var i løbetid...

• #4   13. feb 2009 B C > Ja hun er lige begyndt at dryppe her igår, men de sidste par dage i hundeskoven har der været en af hannerne der har været helt tosset med Molly, fulgt efter hende og prøvet at humpe hende, så havde det på fornemmelsen...

Grunden til jeg spørger er fordi vi har planlagt hundeleg i morgen, og nu har hun ikke noget imod at andre hunde løber efter hende, hun elsker at lege fangeleg... Hun bliver ikke kulret eller aggressiv under løbetid og hun er ret god til at sige fra hvis nogle hanhunde prøver på noget, så ville bare gerne vide om hun kan blive gravid lige i starten? Eller om det der nødvendigt at aflyse, vil vi jo helst ikke, men ønsker ikke lige at hun skal have hvalpe...
    (Og lad nu være med at rakke mig ned med at det er uansvarligt at tage hende med til det hundeleg, selvfølgelig vil vi tage hjem igen hvis det bliver for meget - kan se på hende hvis det bliver for meget, men hun elsker virkelig at lege)

• #5   13. feb 2009
    Hun er modtagelig for hanhunde , når hun svinger halen til side hver gang du rører hende bagtil . Lideledes er blødningen stoppet og det er mere klar ell. lidt lyserødt væske hun har .

• #6   13. feb 2009 Chine: Trist med vinen :o)

• #7   14. feb 2009 Anette M og Pia B >
    Mange tak, det var lige præcis den info som jeg søgte efter, men som jeg ikke kunne finde/få bekræftet da jeg søgte...

Britta P >
    Ved godt der er en lille risiko, men hun har som sagt altid lange løbetidsperioder (minimum 4 uger) og hun er lige startet på løbetiden, så chancen for at ægløsningen skulle ligge så tidligt er formentlig lille. Så tror nu at vi prøver og så vil jeg holde hende i nærheden af mig, holde et vågent øje på hende og hvis hannerne er helt tossede, så må vi jo bare gå igen...

Kommentér på:
Løbetid: Hvornår kan hun blive gravid?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce