{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Alene hjemme træning {{forumTopicSubject}}

Alene-hjemme træning

Når hvalpen, efter nogle dage, er faldet godt til i de nye omgivelser, er det tid til starte alene-hjemme træningen.

Hunden er et flokdyr, og det er derfor unaturligt for den at blive ladt alene. Begynd træningen når hvalpen er træt og har været ude og besørge.

Det er vigtigt at du placerer hvalpen, med dens kurv og legetøj, et sted den er tryg ved og vant til at være. Afled dens opmærksomhed med en tyggepind og forsvind ud af syne nogle få
minutter. Lad gerne radioen spille og lidt lys brænde, som om du stadig er der. Tag ikke afsked med hunden, men gå blot væk. Ideelt skal du returnere før hunden bliver urolig. Hvis
hvalpen piber, venter du med at gå retur, til hunden har været i ro i ca. 2 min. Ignorer hvalpen når du genser den (det er svært, men det er med til ikke at dramatisere oplevelsen for hunden).

Gentag alene-hjemme træningen i få minutter flere gange dagligt. Udvid gradvist tidsrummet hunden er alene, men gå ikke for hurtigt frem.

Man kan med stor fordel anskaffe sig et "børnegitter" (bør forefindes i et hvert hundehjem). Det kan eksempelvis indkøbes i IKEA til ca. 275,-kr.
Gitteret kan placeres på en måde så hvalpen ikke kan komme i direkte kontakt med dig, men at hunden en gang imellem kan høre og måske se, at du er i nærheden. På den måde kan adskillelse langsom indøves og gøres mere behagelig for hunden.
Gitteret kan også afskære hvalpen ad- gang til farlige trapper, holde den væk fra et travlt køkken eller ude af gulvspanden når man vasker gulv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme træning
  • #1   13. feb 2009 Godt inlæg! smiley
    Vi har kun haft Ziva en uge, men har haft store success med at gøre næsten nøjagtig det du beskriver! Der er ingen garanti for at det fortsætter med at gå så godt, men jeg håber.
    Vi har så ingen børnegitter, men lukker skydedøren ud til køkkenet hvor hendes tæppeog legetøj er og hvor hun er tryg, for der sover hundene også om natten. Jeg har startet med at lukke hende derude når jeg går i bad, det tager jo ikke ret lang tid og hun lægger sig bare til at sove smiley

• #2   13. feb 2009 Rigtig god beskrivelse. Jeg er dog af den opfattelse at hvalpen/hunden godt må se at du går. Hvis hvalpen/hunden sover eller ikke ser at du går, vil den efter min mening hurtigere blive bange. Den vil måske enda begynde på, at den hele tiden skal se eller vide hvor dens ejer er, da den ikke har set hvor du er blevet af.

Ellers er resten af beskrivelsen precis som min egen opskrift siger.

Kommentér på:
Alene hjemme træning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce