{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Angriber andre hanhunde. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig lille hund, men han er ik dejlig når han møder andre hanhunde. Han går simpelhen til angreb lige med det samme. Det er ved at være slem nu. Han er aldrig selv blevet angrebet som lille eller noget og han har fra 8 uger været vant til at komme i lukket hundeskov, hvor han mødte andre hunde hele tiden (Kommer der ik mere) Er løbet kørt eller kan man "hjælpe ham" med at ku` li hanhunde ??
Knus Merle`s ejer Kristine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angriber andre hanhunde.
  • #1   8. feb 2009 En adfærdsbehandler bør kunne afhjælpe problemet. Havde samme problem med Baloo, og efter et kursus hvor jeg fik hjælp til at løse problemet, så var det næsten helt væk.

• #2   8. feb 2009 Luka gjorde det samme da han blev kønsmoden.... han flegnede totalt hvis nogen kom for tæt. Han blev først kemisk kastreret - det hjalp ikke rigtigt. Først da han blev kastreret kan han omgås alle hunde igen.

• #3   8. feb 2009 Han er fra sep 06. Og det ville måske hjælpe hvis han blev kastereret, har os hørt at han vil blive mere rolig. men er os bange for at han allerede har fået opbygget den vane, ved det ik `?

• #4   8. feb 2009 Det kan man vel ikke sige 100%, men det hjalp ihvert tilfælde på Luka. Han blev kastreret da han var 1 år og 9 mdr.... og selvom det var svært for mig at beslutte, er jeg rigtigt glad for jeg gjorde det... det er så skønt at se ham rende rundt med andre hunde og hygge sig istedet for altid at være i snor...

• #5   9. feb 2009 Min hund er blevet kasteret og kan godt lide andre hunde... Men efter vi har fået en lille tæve er han blevet meget overbeskyttende.

Mit råd til dig er at du måske skal have en adfærdsbehandler... Det er jo måske dig han beskytter? Og dette kan jo eskalere. Eller måske få en hanhund som legeven? Selvfølgelig kan du vælge at kasterere ham men det er jo mange penge.
    Du kunne jo også vælge når du møder en hund at gå den anden vej (det kan jo være lidt svært at se forskel på kønnene).

• #6   9. feb 2009 3 uger efter legede han med 3 andre hanner uden problemer... inden da havde jeg ikke ladet ham gå løs, da jeg havde fået at vide, at der ville gå et par måneder inden jeg ku mærke forandringer

• #7   9. feb 2009 Jeg har ikke bemærket noget med Luka, men jeg ved at en af hans venner, en JRT, bliver betragtet som en "tøs" efter han blev kastreret...

• #8   9. feb 2009 Kastration kan hjælpe en del, hvis problemet helt eller delvist er hormonelt påvirket/udløst.
    Som ofte er det dog ikke hele forklaringen og en grad af adfærdsmodifikation er også nødvendigt.

• #9   9. feb 2009 og ja. du kan godt få hjælp til ham endnu. Løbet er ikke kørt.

Kommentér på:
Angriber andre hanhunde.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce