{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

det er altså noget underligt noget.. {{forumTopicSubject}}

nu har vi taget mollys temp her de sidste dage.. og den ligger i mellen 37,4 og var i moddags nede på 37.0.. men nu vi så lige tror den snart er ved at komme under de 37 syiger den igen.. nu er den på 37,2... er det måske bare sådan hendes temp er?? og ikke noget tegn på fødsel?? synes altså det er mærkeligt... vi startede med at tage hendes temp tirsdag og der var den 37,79.. også er de ellers faldet langsomt siden.. men nu stiger den igen.. hmm

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det er altså noget underligt noget..
  • #1   6. feb 2009 hun er på dag 59.. og det er hendes første gang..når du siger den skal falde 1 grad.. vil dt så sige det skal helt ned på 36?? eller ?? har nemlig hørt det med den skal ned på ca 36.7.. men det er ligesom om at når den er på vej derned stiger den lidt igen.. og sådan har det været siden tirsdag.. synes bare det er mærkeligt der ikke snart sker noget..

• #2   6. feb 2009 okay,, har bare aldrig atget hendes temp før, så ved ikke hvad den lå på inden.. men hvor længe inden fødslen kan den ligge og svinge nede ved 37,0-37,2.. ´kan den ligge der i flere uger?? før vi tør næsten ikke gå nogen steder fordi vi er bange for det pludselig sker.. og nu har den lagt på de 37,4 siden tirsdag aften.. men hvis der stadig kan gå en uges tid, kan vi jo godt tage ud til min mor og spise i morgen aften... selvfølgelig uden molly..

• #3   6. feb 2009 okay.. ja der drypper ikke mælk fra mollys patter endnu... nå men vi må vel vente og se.. åh.. kan næsten ikke vente længere..

• #4   7. feb 2009 hej igen.. nu er hendes temp oppe på 37,7.. det har den ikke været siden i tirsdags.. vil det sige den sikkert har været nede og dykke under de 37.. eller skal hendes temp være endnu højere?

• #5   7. feb 2009 nå nu er den nede på 37,0 igen... den er faldet så meget inden for en time..

• #6   7. feb 2009 og nu er den på 38.0 og der kommer slim dernede...

• #7   7. feb 2009 woo ho..... danser rundt.. wee... endelig!!! hvor længe går der så ca inden hun begynder at vise tegn på opblokningen?? pruster kradser halser osv... og skal hendes temp så bliver deroppe eller kan den falde igen..

• #8   7. feb 2009 nå.. det var vidst for tidligt at glæde sig.. nu er den faldet til 37,0 igen igen igen... ih altså...

• #9   7. feb 2009 hej nete.. nej der er ingenting at mærke.. hun hverken pruster graver rede eller noget som helst andet.. hun ligger bare i sofaen og sover.. men der var jo også slim dernede for ca 14 dage siden.. og det sagde dyrlægen var meget normalt.. tror i det hele kommer mere i gang hvis vi går en tur med hende?? hun har lige været ude på terrassen og der lave hun stort, men kun en lille en som var tynd.. der er heller ikke rigtig kommet mere slim.. det er tørret lidt ind, så hårene dernede er helt stive..

• #10   8. feb 2009 hej connie.. nej der er ikke sket noget som helst.. vi tager til dyrlægen med hende mandag hvis der ikke er sket noget, bare lige for at få hende tjekket... har ikke atget hendes temp i dag, men igår aftes faldt den igen til 37,0.... kan bare ikke forstå der ikke snart sket noget.. kan det hjælpe at gå en tur med hende??? eller er det først når de er i opblokningen det hjælper...

• #11   8. feb 2009 ja der er stadig meget bevægelse ved hvalpene, de er så tydelige at mærke nu.. man kan nærmest se faconen på dem.. de basker rundt, og det er tydeligt at mærke på deres spark at de er stærke... molly har det også fint nok, men er meget træt og sover hele tiden.. hun er nu på dag 60-61.. hun spiser ikke hendes mad, men vil gerne spise lidt rester fra vores mad.. og drikker meget.. hvor mange dage er det de max må gå fra første parring.. vores dyrlæge sagde 67 dage.. men det synes jeg lyder af meget, så når de jo at blive kæmpe store...

• #12   8. feb 2009 den er lidt sjov.. i følge den er hun 62 dage henne i dag.. altså fra første parring.. så må jeg da ha talt helt forkert..

• #13   8. feb 2009 men connie, nu bliver jeg helt i tvivl.. det med den temp stigning sker det inden hun går i opblokning, eller sker det først lige inden fødslen?? for når hun ikke er i opblokning endnu, ville det da være helt unødvendigt jeg går og tager hendes temp...

• #14   8. feb 2009 ihh.. hvor spændende... er det hendes første gang?? du må endelig skive når du har hørt mere, venter spændt...

• #15   8. feb 2009 åh nej...!!!! håber det kommer til at gå.. skriv når du ved noget mere.. bare lille safi klare sig... og de små vapser smiley

• #16   8. feb 2009 åhh.. det var godt.. har de sværere ved at føde døde hvalpe?? ved i hvor mange hun ca får?? de er da blevet født ret hurtigt er de ikke??

• #17   8. feb 2009 nå okay, sådan.. håber alle vapserne klare sig.. vi tænker på jer og ønsker safi alt held og lykke.. venter spændt på at høre om der kommer flere..

• #18   8. feb 2009 mange tak connie smiley selvom det lige nu føles som om det ingen ende vil ta.. men de kommer vel de små vapser når de er klar, er bare ulykkelig over jeg sikkert ikke oplever fødslen :,-(

• #19   8. feb 2009 er der kommet flere hvalpe?? glæder mig til at se billeder..

• #20   9. feb 2009 så er molly begyndt at pruste lidt og trække vejret hurtigt.. Hun har lagt under min dyne i sofaen, og den er helt våd af savl.. Så nu krydser vi fingre for det ikke går i sig selv igen, og at der kommer hvalpe i løbet af i morgen:-) Godnat alle sammen..

• #21   9. feb 2009 lige en lille update.. Molly begyndte at vlive urolig sent igår aftes, okring kl 03.00 bygendte hun at tømme sig, og var urolig og små pev.. ca kl halv fem, faldt hun til ro og vi faldt i søvn, Vågnede igen kl otte, og der var det hele gået i stå igen og hun ligger nu i sengen og putter.. er det normalt det går i stå så længe?? Hae fået en tid ved dyrlægen kl 14.00 så de lige kan se om hun er begyndt at åbne sig og evt give hende en kalk indsprøjtning..

• #22   9. feb 2009 okay, men kan man komme til at gi den for hurtigt, hvis hun nu kun har åbnet sig lidt?? eller hjælper den så med at åbne hende det sidste stykke vej?

• #23   9. feb 2009 okay.. hvor mange hvalpe endte hun med at få??

• #24   9. feb 2009 så er vi hjem vendt fra dyrlægen. Molly var begyndt at åbne sig, så hun fik en kalk indsprøjtning, så nu venter vi bare på der sker noget.. Hvor længe har det taget inden jeres tæver begyndte at få veer efter sådan en indsprøjtning?? det er nu en time siden hun fik den, og hun ligger roligt og sover..

• #25   9. feb 2009 okay.. ja nu er der gået 3 timer og stadig intet er sket, så måske det var for tidligt.. selvom dyrlægen sagde hun sagtens kunne føde i aften..

• #26   9. feb 2009 okay, det prøver vi..

• #27   10. feb 2009 hej igen.. det havde ingen virkning.. peder har været hjemme hele dagen i dag hos hende, og der har hun bare sovet.. hun er nu på dag 63-64 så gåber godt nok det snart sker, ellers når de jo at blive så store at hun skal ha kejsersnit:-(

• #28   10. feb 2009 jamen hun måtte gå til dag 67 sagde hun.. synes godt nok bare det er længe.. molly har kun lidt klart slim, men det er meget lidt.. hun spiser også fint, og er selvfølgelig træt, men har egentlig være mere frisk i dag end de andre dage..

• #29   10. feb 2009 ja meget..

• #30   10. feb 2009 Nu kan jeg jo kun tale af personlig erfaring, men Bella var igang hele natten og formiddagen med, inden hvalpene kom.. Altså og det var efter der var kommet en lille smule slim...
    Ved selvf ikke om der er sket mere i sagen siden kl.18 smiley
    Jeg lagde mig til at sove inde ved siden af hende så jeg kunne høre hvis der var noget smiley

Jeg tror ikke man behøver at gå så meget op i hvornår de begynder at komme ud, bare der ikke går for længe imellem hvalpene. Mener de siger 30 min fra den sidste ligger der til hun skal presse igen smiley

Er spændt p dine vejne, de bliver jo super søde smiley

• #31   10. feb 2009 hej.. nej der er ikke sket noget endnu.. dyrlægen mener jo hun sikkert har været i opblokning siden onsdag sidste uge, det kan jeg bare ikke forstå.. og kalken hjalp som sagt ikke.. hun ligger bare og sover.. arr, kan snart ikke holde det ud meget længere, det er så frustrende smiley

• #32   10. feb 2009 Opblokning siden onsdag i sidste uge? Det sys jeg lyder ekstremt.. Spiser hun som hun plejer, for apetitten forsvinder jo gerne?

Hmmm... Jeg ved ikke helt om du måske skulle ringe til en anden dyrlæge, du ved, bare for at være sikker, for kan måske godt forstå at du snart er lidt frustreret...

• #33   10. feb 2009 jamen det er sådan on and off... så har hun ingen appetit nogen dage og andre dage, er hun helt sig selv.. her i forgårs begyndte hun jo også at lave over det hele og jeg tog det som et tegn på hun nok snart gik i fødsel så, men næ nej, madammen gik da i stå igen, og siden har der ikke været noget, ud over lidt uro i kroppen.. Vi var ved dyrlæge igår hvor hun sagde hun var begyndt at åbne sig, og det er jo over et døgn siden nu, og der er stadig ikke sket noget.. og har bare aldrig hørt om andre der er så længe i opblokning..

• #34   10. feb 2009 Jeg sys altså heller ikke at det kan passe? Sys det lyder lidt vildt...
    Prøv at kontakte en anden dyrlæge imorgen, det kan aldrig skade at få en ekstra mening med i det hele..'
    Har du en bog om det hele, ellers så har jeg en her på computeren jeg kan sende?
    Så skal du bare lige skrive din mail adresse?

• #35   11. feb 2009 sabrina: Tak for tilbudet, men har en masse bøger:-)
    Connie, ja jeg kan heller ikke li det, ringer til min gamle dyrlæge i dag og hører hende ad.. hun har pevet hele natten, så jeg ved ikke om det har været opblokningen der har været på spil igen.. huner nu på dag64/65...

• #36   11. feb 2009 Enig med Connie!
    Skriv når der er nyt smiley

• #37   11. feb 2009 Hmm.. Nu bliver jeg snart nysgerrig for om der sker noget med Molly når der er så stille med info.. Krydser mine fingre...

• #38   11. feb 2009 hej igen.. der er ingen hvalpe endnu.. hun har været i opblokning hele dagen, så nu er vi lige vendt hjem fra dyrlæge vagten, for jeg kunne altså ikke li det mere.. hun tog røngten og der var 3 fine hvalpe, og de lå alle sammen rigtig. hun kunne se det var tæt på fødsels kanalen, så hun fik lidt kalk, og så skulle vi lige se om der ikke skete noget i nat ellers skulle vi ringe i morgen tidlig.. så vi krydser fingre..

Kommentér på:
det er altså noget underligt noget..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce