1.282 visninger
|
Oprettet:
hvorfor blev det en corgi ? {{forumTopicSubject}}
Hvad fik jer til at vælge en corgi, ? og hvad fik jer til at vælge imellem cardigan og pembroke ? jeg er lidt nysgerrig , og at vi tit har det oppe at vende i klubben , sandsynligvis måske fordi der avles flere cardigan og de er nemmere at få fat på eller hvorfor ? venter spændt på alle jeres svar.jeg skal nok komme med mit senere
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Jeg valgte en Corgi Cardigan efter laaang tids undersøgelse...og læsning....
Jeg har en Kelpie i forvejen - som jo også er en hyrdehund - og jeg var 100% sikker på, at jeg ville have en hyrdehund til...den skulle bare ikke være så stor, som min kelpie...
Herefter gik min søgning igang.....og jeg faldt over corgien...og hvem falder ikke for den...??! :). Jeg faldt ihvertfald for den med det samme....!
Jeg havde kontakt til nogle forskellige opdrættere...og tilsidst fandt jeg min Corgi Gardigan....Gustav... :).
Jeg valgte Gardigan - kun ud fra udseendet.....som jeg så på billeder...jeg kunne godt lide, at den var lidt mere rund....og virkede ikke så fin som pembroke.... Men efterfølgende har jeg mødt en pembroke i virkeligheden - og nøøøj...hvor var jeg glad for, at jeg havde valgt på det tidspunkt.....for pembroke er da også sååå dejlig - jeg overvejede faktisk at købe en sidste år....hehe....
Evi--->>> Hvorfor valgte du en Corgi - og hvorfor blev det en pembroke...? :o)
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 20
Til dem der ikke ved det så er Evi (trådstarter) den omtalte avler, så det virker måske lidt fjollet at jeg sidder her og skriver det her indlæg til hende, men så var der da lige en lille hyggelig "historie" til andre interesserede...
Nu har jeg de sidste måneder haft tilbragt meget tid sammen med Evi, hendes skønne hund Alli og alle hvalpene. Og jeg er faldet helt og aldeles for pembroken. Jeg kan selvfølgelig ikke sige at det ikke havde været det samme hvis det var blevet en cardigan jeg havde lært at kende først. Jeg tror bestemt begge racer er skønne.
Nu har jeg "kværnet" løs, så jeg skal nok stoppe, men vil lige tilføje en lille pudsig ting... ¨Når vi fortæller folk om den her hund vi skal ha', og viser dem billeder, når de ikke kender racen, så kommer alle med den samme kommentar...: "Men den et minder da meget om en ræv Janni..." Og jeg har aldrig brudt mig om ræve.. . Jeg syns de er uhyggelige... he...
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.781
Så fortæller jeg her hvorfor jeg valgte en corgi,og kære cardiganfolk i må ikke føle jer stødt.
Jeg stødte på corgien første gang for mange år siden , da jeg havde schæferhund,jeg syntes den var så charmerende, at jeg måtte eje sådan en en dag,og det var en pembroke. jeg kender en del corgifolk der har haft schæfere tidlige, og corgien minder en del om schæferen i
temperement.
Jeg kendte ikke cardiganen på det tidspunkt, pembroken har en pænere bygning i mine øjne, lige ben, er mere frembrusende, og med go' i , og ikke så reserveret som cardiganen , det gælder selvfølgelig ikke alle, og så bryder jeg mig ikke om de skæve ben cardiganen har, men sådan skal den jo se ud , så syntes jeg også indimellem at cardiganer kan være for store .men ellers er de jo også dejlige, og ja det er rigtig de blir' også kaldt rævehunden,
og tak Janni du er jo sød,og hos jer ved jeg at Louie vil få det godt.
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Min veninde har en Schæfer - og sjovt nok siger hun også - at corgien er lille mini Schæfer...hehe....
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Svar: 1
Min mor og far skulle vælge en god og rubust hund der var nem at opdrage og god til børn og så så de en welsh corgi, de fik af vide at det var en kanon børne hund og den var nem at have med at gøre. Derfor valgte de welsh corgien. Vi har så en cardigan, tror det er fordi at vi har fået af vide et de er lidt roligere, men det er der nok delte meninger om. Vores den ældste welsh corgi har jeg haft siden jeg var 2 år (er 13 nu) og den anden har jeg haft siden jeg var 4 år og de er brødre. Den ældste døde her d. 17/12-08 og "lillebroderen" har været rigtig trist i noget tid, men det går bedre nu. Så håber jeg bare snart at vi kan få en lille welsh corgi hvalp
hvorfor blev det en corgi ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside