{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Hvorfor blev hunden skudt? {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår ikke hvorfor hunden blev skudt. -Beklager hvis jeg ikke kan se det åbenlyse.
Men er det ikke "bare" dens drifter der har taget over, eller er det fordi det er en jagthund, og ikke "må" vise de drifter?

http://lokalavisen.dk/lille-baeverunge-taet-paa-at-blive-draebt-af-loes-hund/20110404/artikler/110409814/1009?ref=eblister112

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor blev hunden skudt?
  • #1   4. apr 2011 nææ giver da slet ingen mening. det er da en jagt hunds natur af fange et nemt bytte.

• #2   4. apr 2011 Det er ikke en brugbar jagthund, der selv angriber vildt.

Den skal være 100% styrbar.

Og så er det jo helt forskelligt hvilke egenskaber de forskellige jagthunderacer har.

Jagt med en hund er ikke lig med, at hunden dræber bytte. Det gør ingen af dem.
    De enten søger og finder, gør op eller henter.

• #3   4. apr 2011 Ok, jeg tænkte nok at det var det, men var lidt i tvivl. Men det er nok fordi jeg sammenligner med Naquita, og jeg ville næsten ikke forvente andet af hende, selvom hun ikke ville få lov.

• #4   4. apr 2011 Em jagthund må ikke tage vildt medmindre den har fået kommando (som eks. en schweisshund). At ejeren så er en klaphat og lader hunden gå løs - hvilket resulterer i aflivning, ja det fatter jeg intet af!

• #5   4. apr 2011 var det virkeligt nødvendigt at aflive hunden... den har jo ikke fejlet...

• #6   4. apr 2011 korthåret hønsehund...

• #7   4. apr 2011 Jep, tak for svar. Det var min teori, men ville bare have det bekræftet. smiley

• #8   4. apr 2011 Jeg ved ikke nok om det, så jeg spørger af ren uvidenhed, men en jagthund af den kaliber - kan den evt omplaceres og trives i snor?

• #10   4. apr 2011 Ja, jeg synes også det var synd at få den aflivet, men ja, han kunne jo vel ikke bruge den til noget har han jo nok konkluderet.

• #11   4. apr 2011 De fleste jagthunde ville apportere et stykke vildt, også uden en forudgående kommando.
    De sendes gennem krat og vand for at finde og bringe vildt, dødt som anskudt. Og forventes at arbejde uden videre vejledning....
    At man så vælger at kalde en apportering af et stykke, for hunden garanteret ukendt, vildt for et "angreb", det synes jeg er ude af proportioner.
    Og at ejeren efterfølgende vælger at aflive hunden er fuldstændigt latterligt.
    Og havde det været et "angreb", havde bæverungen altså ikke været i live!!!

• #13   4. apr 2011 Rikke. Du har ret i, at en apporteringsopgave altid udløses af en apportkommando,men jeg ville aldrig laste mine hunde for, hvis de under et marksøg f.eks. samlede et stykke vildt op og returnerede med det.
    Og det er netop det, denne hund har troet, at den gjorde.
    Den kan af gode grunde ikke ane, at man har udsat bævere, som er særligt beskyttede.
    Og netop det faktum, at bæverungen er nærmest uskadt beviser at hunden ikke havde ondt i sinde.

• #14   4. apr 2011 Tak fordi I er kommet på banen. smiley

• #15   4. apr 2011 Og jeg ville ikke have været bekymret for fortsat at have brugt sådan en jagthund, tværtimod!! Tilpas blødmundet....
    Man glemmer at en korthår så let som ingenting kan affange et stykke anskudt råvildt.
    Så den har IKKE været på jagt efter bævere, men er bare faldet over en og ejeren dækker over sin tåbelige adfærd ved at tage livet af hunden.

• #17   4. apr 2011 Jeg tænker da at det ikke er det eneste der lægger til grund for at manden har valgt at skyde hunden ..

• #18   4. apr 2011 Han har ganske enkelt ikke gidet træne den hund, han skulle skamme sig. Jeg har selv haft racen i mere end tyve år, så det der er et træningsspørgsmål.

• #19   4. apr 2011 Det var ihvertfald ikke fordi hunden havde gjort sig fortjent til hverken skydning eller omplacering!!!
    Og selvfølgelig kunne den stadig have været brugt til jagt!!!
    Mine hunde fandt nogen udsatte kornfede vildænder, der ikke var istand til at flyve og hjembragte dem sejrsstolte fra min hestefold. Ænderne lever i bedste velgående i min hønsegård og mine hunde lever i lige så bedste velgående.
    Vi træner dem målrettet til at samle vildt op, vi kan kun bruge dem der ikke tygger vildtet ihjel eller i stykker, men en hund der, uanset ærinde, forbigår vildt der ligger på jorden er i min optik ubrugelig og ikke omvendt.
    Vi træner respekt for hårvildt, men det er lidt svært at træne respekt for et stykke vildt, som hunden sandsynligvis aldrig har været præsenteret for!!

Kommentér på:
Hvorfor blev hunden skudt?

Annonce