Ny hvalp på vej {{forumTopicSubject}}
Som de fleste af jer nok ved, måtte vi tage en meget tung beslutning og sige farvel til Shanti kort før jul.
(Tak til alle der har lagt hilsner i hendes GB.)
Det var utrolig hårdt og savnet af hende var/er stor. Hun fyldte rigtig meget i hverdagen, både på godt og ondt, for hun var jo en lille fræk terrorist og lavede ofte ballade. Nogle gange stod man med det dilemma at man skulle skælde ud, men var ved at flække af grin over hendes unoder!
Tanken om at få en ny hvalp for at udfylde tomrummet og ikke mindst give børnene noget nyt at glæde sig over kom hurtigt, men jeg prøvede at tænke fornuftigt og at det nok var bedst at vente. Det hindrede mig dog ikke i at kigge i mange hundeannoncer.
Dråben der fik bæret til at flyde over var da jeg var med Kent og Blade i hundeklubben sidste weekend. Det føltes helt forkert at være der uden min egen hvaps og jeg manglede hende at træne med.
Jeg kontaktede en opdrætter og hun inviterede os ud og kigge på hvalpene. Selvom vi KUN ville kigge ja så blev det til at jeg bestilte en af hvalpene.
Ziva er pt 5 uger så vi henter hende om 3 uger og jeg kan næsten ikke vente med at komme i gang med at træne med hende!
Det mærkelige er at vi har Shantis gamle hvalpehalsbånd og line, men jeg kan ikke få mig selv til at bruge det til den nye hvalp. Det er jo Shantis ting!
Det er lidt underligt at have det sådan..som om at så længe hendes ting er her, så er lidt af hende her endnu.
Jeg har HELT bevidst valgte et navn med en helt anden "lyd" end Shanti til den nye hvalp for at markere at det er en helt anden hund. Hende vi har valgt denne gang har et andet sind end Shanti, så det ikke bliver en "erstatning" for hende.
Jeg er meget spændt på hvordan det udvikler sig med Ziva og glæder mig til at besøge hvalpene igen
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 35
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 382
Ja, selv om det var hendes hvalpe udstyr, som hun for længst var vokset fra, er det stadig Shantis og når jeg kigger på hvalpelinen bliver jeg automatisk mindet om de første ture med snor og da vi startede til hundetræning.
Derfor må jeg købe nyt til Ziva jeg kan bare ikke huske hvad størrelse halsbånd Shanti startede med *GG*
Ny hvalp på vej
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside