Ny hvalp {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået ny hvalp! hurra (Omstændighederne, knapt så hurra )
Men nu er det ved at være et godt stykke tid siden jeg har haft sådan en lille en indenfor dørene, og jeg har erfaret at det ikke er ligesom at køre på cykel. Jeg ville derfor være lykkelig hvis i kunne hjælpe mig med et par spørgsmål Han er forresten 8 uger
1. Hvornår kan jeg give ham et bad? Jeg tænker ikke så meget på alder, som på hvor længe han skal have været i mit hjem, ved ikke om han måske bliver lidt skræmt hvis jeg gør det for tidligt.
2. Jeg har ferie den næste uge, så jeg har masser tid til at få ham til at falde godt til, og efter det kommer der også til at være folk hjemme. Men jeg vil jo stadig træne at være alene hjemme, hvornår tror i jeg skal begynde med det?
3. Vi har en anden hund i hjemme (Steriliseret dame på 3 og et halvt) Hun har hele sit liv kun boet med den anden hund jeg havde (Som jeg lige har mistet) og det er en kæmpe omvending for hende. Hun er lige nu lidt reserveret over for hvalpen (Han kom også først i går) Men hun er meget opmærksom på ham!
Hvordan kan vi hjælpe hende bedst muligt til at vænne sig til den lille nye? Også for at hun ikke bliver alt for stresset.
4. Hvornår kan man begynde med godbidder? Ikke fordi jeg har tænkt mig at over fodre ham med godbidder, men som små belønninger når han gør noget godt. Har ikke lyst til at begynde for tidligt.
5. Hvornår kan han begynde med tyggeben?
Vi havde et liggende på gulvet igår som vi ikke lige havde fået fjernet, som han var meget interesseret i at gå i gang med, men er bange for det for tidligt?
6. Han går og bider i mange ting med sine små hvalpetænder, der er inklusiv mig, mit hår, mine sko, tæpper osv. Jeg har aldrig haft en hund der bed så meget før, hvordan vender jeg ham bedst af med det, så det er begrænset til hvad han må bide i?
På forhånd mange tak, kan godt mærke det er noget tid siden, og at jeg har glemt det meste fra den gang!
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
Jeg heller ikke bade ham nu, men ville bare høre om der er er en anbefaling af hvornår man tidligst kunne gøre det
Hun er en lille smule stresset, og hvalpen er ikke ude på gåture endnu, da han ikke er vendet til halsbånd endnu. Hun ligger oppe hos hendes mor (Min mor) Og så er han hos mig. Hun er meget opmærksom på ham, men hun vil helst ikke for tæt på ham.
Jeg vil gå igang med tyggeben og legetøj istedet for alt andet
Igen tak for svar
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Linka er næsten 4 år ,tror hun har været i bad 1 gang
Misja er 2 år har aldrig været i bad .Jeg ville kun bade din hund, hvis den har rullet sig i noget grimt / lort
Og stort tillykke med din nye hund
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
jul 2009
Jeg går selv og venter på nyheder en bestemt tæve som jeg har meget kig på er blevet parret og her den 23-25 kan den skannes for om der er gevinst kan slet ikke vente
jul 2009
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
jun 2011
Hun er nysgerrig, men skal helst ikke for tæt på endnu og vi tager det stille og roligt med dem, så hun også kan trække sig når det bliver for meget
Birgit n. Mange tak
jun 2011
jun 2011
Men han er jo blandings hvalp, så har ingen idé om hvordan hans pels bliver
jun 2011
jun 2011
dec 2013
jun 2011
Jeg tager ham ud når han er vågnet, har spist/ drukket og når vi har leget vildt.
Og så tager jeg ham ud når jeg ser han går og søger efter et sted at tisse.
Og jeg tror han holder det inde!
Han begynder mere intenst at søge ind når han skal tisse meget, og han kommer kun lige ind, og så tisser han. Jeg kan godt mærke jeg er meget på bar bund med mange ting med ham her
dec 2013
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
Ang at tisse udenfor, giv ham tid til at blive tryg, grunden til at han søger indenfor er fordi det er der han er tryg. Sæt ham det samme sted udenfor hver gang, så han vender sig til det.
Det tager tid at gøre dem renlige, men som inger siger, så skal du rose når han gør det ude, og ignorere indenfor, så skal det nok komme når han bliver tryg ved stedet. Det er en stor omvæltning for sådan en lille hvalp, så han skal bare have lidt tid
jun 2011
Men det lidt underligt for mig, for min Amigo var egentlig meget god til det, han lærte super hurtigt, og det samme med min mors Mocca, så det også en tilvænning for mig tror jeg
jun 2011
dec 2013
Ny hvalp