{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

meget ot - et brækket ben = meget gråd {{forumTopicSubject}}

ja min datter på 13 måneder har brækket benet, vi har børne gitter op ud til køkkenet og på uheldigvis ja så væltede det ned over hende.. Vi var på skadestuen i tirsdags og hun fik en gips skinde på til en start. I dag har vi så været over og få lagt en hel gips.. Hun har brækket hendes skinde ben, hun har lige lært at gå og det kan hun jo så ikke rigtig nu.. Hun græder rigtig meget og jeg er bange for om hun har slået sig mere en det ben der, for der blev kun taget rønken af hendes ene underben og jeg ved ikke om man kan kræve at hun skal have taget rønken af begge ben fra hoften af? Som sagt er jeg bange for om hun er kommet mere til skade nemlig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  meget ot - et brækket ben = meget gråd
  • #2   8. jan 2009 Ej hvor trist, men tag da til skadestuen igen. Det ville jeg da gøre hvis det var mig.

• #4   8. jan 2009 tak, ja jeg vil prøve at ringe til min læge i morgen for at høre om han ikke kan henvise mig derover, hendes gips er lige blevet lagt i dag, og den anden hun havde på, var gledet lidt ned så ved ikke om det måske er deraf hun kan have ondt.. De er nemlig ikke super venlige over på skadestuen, og vi sad der fra kl halv 7 tirsdag aften og var først hjemme igen kl 23 igen.. Det er altså ikke skide fedt med sådan en lille størrelse.. Og tak for jeres svar.

• #6   8. jan 2009 Ring og snak med din læge. Så må han henvise din datter til ortopædkirurgisk ambulatorium (knoglesnedkerene). Skadestuen er kun beregnet til akutte skader, ikke til at komme igen hvis gipsen genere, medmindre det er indenfor samme døgn.
    I ortopædkirurgisk ambulatorium kan de også gipse benet om, hvis det er nødvendigt !
    Men du skal snakke med din egen læge om det først.

• #7   8. jan 2009 meto, som sagt havde de startet med at ligge en skinde fordi de kunne ikke helt blive enige om hendes ben var hævet, og så var det hun skulle have lagt den hel gips her for at hun måske kan gå på den.. Men hver gang hun støtter på benet græder hun, og det burde hun ikke gøre, også derfor jeg er bange for om hun måske har ondt et andet sted også :o( jeg ved bare at tager vi derover nu, ja så kan vi godt sidde de der 4 timer eller mere endnu engang.. Ikke fordi det ville gøre noget hvis de så bare kunne sige om hun har ondt, men jeg ville næsten helst bare have en henvisning fra lægen om rønken med det samme.

• #8   8. jan 2009 anne, ja vi har jo lige været derover i dag og få lagt en ny hel gips i stedet for den skinne hun havde på. Jeg ville gerne have taget rønken af hele hendes ben og ikke kun af underbenet for at være sikker på det ikke er fordi hun har ondt andre steder at hun grader

• #9   8. jan 2009 Men skaden er sket i tirsdags, ikk !
    Du kan prøve at ringe til skadestuen og se om du kan snakke med den ortopædkirurgiske læge. Det er muligt at han kan sende din dattere videre i systemet til ambulatoriet, så din datter kan ses der en af de allernærmeste dage.

• #10   8. jan 2009 anne, god idé.. Jeg ringer derover i morgen og prøver at se om jeg kan snakke med den læge som kort til så hende i dag.. Endnu engang tak for jeres hjælp.

• #11   8. jan 2009 Du kan også prøve at ringe direkte til ortopædkirurgisk ambulatorium og høre hvad du skal gøre !

• #13   8. jan 2009 ja meto, det er jo også liudt derfor jeg vil gøre det i morgen i stedet for at sidde der hele natten nærmest.

så min plan er at ringe til egen læge samt til ortopædkirurgisk ambulatorium for at høre hvordan og hvorledes vi skal forholde os, og så må jeg tage den derfra.

• #15   8. jan 2009 ja hun for en pernodil stik pllle så hun kan sove i nat, det værste er jop at hun ikke kan fortælle om hun har ondt nogen steder smiley

• #16   8. jan 2009 Det er godt nok synd!
    Jeg ved at når man kommer til skade skal man tage på skadestuen indenfor 24 timer, ellers er det ikke akut nok og man må til egen læge først.. Men når I nu har været der flere gange kan det jo være at de vil hjælpe, men jeg ville også ringe til egen læge i morgen... Og så måske give hende lidt flydende pernodil junior så hun kan få slappet af..

• #17   8. jan 2009 Det gør mig ondt for din lille pige Mamma....ja, har også megaondt af dig....det værste er da, når det er så små børn, som ikke selv ka fortælle om smerten og præsis, hvor den sidder smiley
    Det lyder som en god plan - rigtig held&lykke og god bedring smiley

Ps. Og så lige 100 point til dig, fordi du huskede at det er OT....især når man tænker på dine bekymringer - super ;O)

• #18   8. jan 2009 Åh den stakkel........... Jeg har selv haft brækket benet for nogle år siden. Og jeg tudede altså også. For SATAN hvor gør det ondt. Det dunker i foden hele tiden. Om natten lå jeg med benet oppe, men om morgenen, når jeg så fik benet nedad igen, tudede jeg, for det gjorde så nas. Og det foregik hver morgen i flere uger. Så få hende undersøgt, men samtidig vil jeg sige at det KAN sagtens "bare" være smerter fra det brækkede ben:-). Rigtig god bedring med hende:-)

• #19   8. jan 2009 Nu spørger jeg måske dumt, men hvad er ot?

• #20   8. jan 2009 Off Topic.........

• #21   8. jan 2009 Marie...det er Off Topic lige som i Store Forum...
    Ikke grupperelateret snak i dettte tilfælde, da emnet ikke hører ind under beskrivelsen af gruppen.
    Mua. udf./bedømmelsestråde er det tilladt herinde, men ser meget gerne at der står OT i overskrift, så er det nemmere at finde de forskellige tråde senere hen ;O)

• #22   8. jan 2009 Og nu vi er ved det, er det oz vigtigt med sigende overskrift - Mammas er eksempelvis helt perfekt !

• #23   8. jan 2009 Tak smiley

• #24   9. jan 2009 har ikk læst hele tråden, men tag til skadetuen igen.. så vudere de om der ska tages flere billeder...
    og held og lykke med den lille stakkel....

• #25   9. jan 2009 mange tak for alle jeres søde indlæg, vi valgte at tage en tur forbi skadestuen efter vi først havde ringet til vagt lægen. Skadestuen sagde at de ikke rigtig viste hvad vi ville have dem til at gøre og vi ringede til vagt lægen igen som så henviste os til børne adelingen. De sagde så at vi skulle prøve at give hende en stik pille og så ellers gå hjem og sove.. Hele natten igennem har hun så været helt ulykkelig, og max sovet 15 min af gangen for så at græde helt ustyrlig igen.. Nå men vi kæmpede os igennem natten, og her til morgen ringede jeg så ud på ambulatoriet og de sagde vi skulle komme med det samme.. Det viste sig at hendes gips havde gnavet helt vildt oven på foden, og på hælen, så hun var helt mørke rød, næsten blå der hvor den havde generet hende. Så jeg kan da udemærket forstå hvorfor hun har været så ked af det.. Nu har hun fået lagt en gips som går helt op til hendes hofte næsten, og nu håber vi at den sidder bedre.. Allerede nu virker hun meget gladere og grader ikke mere. Så det er jo et kæmpe fremskridt.. Puha det har været et rigtig møg døgn at komme igennem. Endnu engang tak for jeres beskeder, og ros for overskriften ;o)

• #26   9. jan 2009 Det var sørme godt.
    Det er nogle gange bedre efterfølgende med brækket ben, arme o.l., at snakke med ambulatoriet i stedet for skadestuen.
    På skadestuen sidder der som regel de unge læger og i ambulatoriet de langt mere erfarne læger.
    Og som sagt, så er skadestuen til de akutte ting og ambulatoriet til de efterfølgende ting omkring skaden.

• #27   9. jan 2009 ja det ved jeg godt, jeg har selv haft brækket alle mulige ting, og været der flere gange en jeg kan tælle med forstuet arme og ben.. Grunden til vi overvejede skadestuen var at da vi var der første gang, altså da hun fik gips på tirsdag, der sagde de at vi skulle tage derhen hvis hun virkede til at have ondt. Vi blev også henvist til skadestuen af vagt lægen igår ellers var vi heller ikke taget derover. Nå men som sagt så har de lagt hendes gips om nu, så håber at det ikke skal gøres igen

• #28   9. jan 2009 nej hvor er det godt at hører at det går bedre.. så krydser jeg fingre for jeres nattesøvn i nat.. hehe

• #30   9. jan 2009 meto, jeg havde dig faktisk i tankerne da jeg så caroline's fod da gipsen kom af i dag.. Jeg vil sige at det da er heldigt at de i det mindste skriger så man opdager der er noget galt.. Har din dreng egentlig nogen men i dag?

Kommentér på:
meget ot - et brækket ben = meget gråd

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce