{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

MEGET OT - Skilsmisse {{forumTopicSubject}}

Skal lige høre om der er nogen herinde, der er lidt klogere end Jeg er smiley
A & B er gift og har bil, hus osv.
A står som ejer af bil, hvori der er gæld på ca 80,000,-
A & B står begge som ejere af huset, hvori der er ca 850,000 i gæld.
Derudover skylder de ca 300,000 i banken.

Hver især har de nogle "klat lån" - ikke det vilde.
A arbejder og B er pensionist.

Hvad sker der hvis de skal skilles pga A har fundet en anden?

Skal huset sælges eller hvad?
Kan B købe A ud af huset, så A står med en pose penge?
Hvad med gælden i banken, skal den deles ligeligt?
Hvad med bilen?

Håber I kan give mig nogle gode svar, som jeg kan bruge til noget og videregive.
Det skal lige siges, at A & B elsker hinanden, men skilsmisse kan gå hen og blive en grim affære, for det faktum at A har forelsket sig i en anden er jo ikke godt og A vil gerne forfølge den mulighed, for det er A´s "soulmate" og de har kendt hinanden i en menneskealder.

Så hvad siger panelet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MEGET OT - Skilsmisse
  • #1   22. nov 2012 En ting er jura - noget andet er "anstændighed". Hvis det er A, der vil bryde, fordi han/hun har forelsket sig i en anden, er det min personlige mening, at han/hun skylder sin partner at stille ham/hende så godt som muligt rent økonomisk...

Hvis det er ren jura (og de har fælleseje) så skal al gæld og al formue deles ligeligt. Mht. huset betyder det, at det enten skal sælges, eller at den der bliver boende skal købe den anden ud.

• #3   22. nov 2012 Underholdsbidrag er så hut jeg visker alt efter hvor længe de har været gift...

• #4   22. nov 2012 Jeps - tror heller ikke at B (som pensionist) har mulighed for at købe A ud - eller mulighed for at blive godkendt til at overtage huset alene med den gæld, der allerede er i det. Stakkels A & B....

• #6   22. nov 2012 Ja, det er svært.
    Men skilsmisse er generelt svært uanset om man snakker om anstændighe eller bare ren jura.
    Og som boligmarkedet ser ud i dag, så er det jo svært at komme af med et hus.
    Men I skal have tak for svar - det er en ret prekær situation, da jeg er den eneste, der ved noget, så jeg er nødt til at gå meget stille med dørene og føler mig en lus mellem to negle.
    Men tror I ikke at der i anstændighedens gode navn er den mulighed at B køber A ud af huset, så A står med en pose penge og derigennem betaler bankgæld og det løse, hvis altså A får f.eks 400,000 for sin halvdel af huset.
    Det er da lidt anstændigt, synes jeg.

• #7   22. nov 2012 Jo, men jeg tror bare aldrigt at B ville kunne blive godkendt til at stå alene på et huslån, som til den tid så ville lyde på over 1 mio kr. Ikke som pensionist...

Kommentér på:
MEGET OT - Skilsmisse

Annonce