{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Tiden nærmer sig. {{forumTopicSubject}}

Ja, så nærmer tiden sig for min bror, og mands udsendelse.
Igår, søndag den 7. december, var vi til pårørende arrangement i aalborg Kaserne.

Jeg synes jeg fik rigtig meget ud af det, men det var også rigtig hårdt. Jeg er en flæbemarie, og ja, jeg flæbede. hihi.

Tror nu også det var fordi vi (jeg) pludselig blev mindet om at det er rundt om hjørnet og at der bare er rigtig meget at skulle gøre klar.

Vi har også så småt indset at vi skal gøre en effektiv indsats for at vores pige på 4 kommer bedst igennem hans udsendelse. Til mødet fik vi en masse pårørende materiale, og pjecer. Fik også noget til hendes børnehave, og nu håber jeg at de er indstillet på at hjælpe os, med at hjælpe hende igennem det.

Har I andre været til pårørende arrangement endnu? Eller er det ikke endnu? Jeg kan simpelthen ikke huske hvornår jeres mænd skulle afsted.

Min lillebror tager til Afghanistan den 7. februar, og min mand tager afsted den 8. februar til Kosovo.

Det varer ikke længe så laver jeg en "kære dagbog" tråd hvor jeg, og I kan komme af med ALT hvad I sidder med i hovedet, maven og hjertet.
Jeg kan hvertfald mærke at jeg har brug for det. Håber I støtter op omkring det.

Knus til jer alle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tiden nærmer sig.
  • #1   9. dec 2008 Jeg har en mand der pt er udsendt til Afghanistan. han er på vej hjem på leave og vi forventer han lander torsdag smiley Det bliver virkelig dejligt at tage i mod ham, men desværre kommer der jo også to kister med hjem smiley
    Jeg skal nu igang med at gøre hans fine uniform klar til i næste uge hvor begravelsen på den ene finder sted. Det bliver godt nok en svær dag både at være glad for at min mand er hjemme og samtidig tænke på de familier der har mistet en soldat.

    Vi har heldigvis aftalt for længe siden at vores datter ikke skulle med op og hente og det er jeg glad for nu, da det vil blive meget svært at forklare hende hvorfor der også er kister med hjem.

    Min tanker går til de pårørende der står med den største sorg.

    Ære være soldaternes minde


  • #2   10. dec 2008 Ja, hold da op, puh, det ville jeg slet ikke kunne klare hvis der fulgte nogle kister med når jeg skulle hente min mand eller bror. Min lillebror var også i Afghanisten til August 2008 så synes det er lidt hårdt at sende ham afsted igen. Især da han efter få dage kørte over en landmine, det minder mig gang på gang om at det ikke kun sker for de andre. Det kan lige så godt være ham næste gang.

    God fornøjelse, til jer, Vibeke. Håber I alle vil have det skønt sammen.


  • #3   10. dec 2008 ØV..... har lige fået besked i dag at de er forsinket ca. et døgn, så han kommer først hjem på fredag. smiley lille pigen er selvfølgelig rigtig ked af det. ØV ØV og atter ØV

  • #4   10. dec 2008 ØØØV!!! Det er bare det værste der kan ske for de mindre størrelser...

  • #5   10. dec 2008 Synes simpelthen det er så træls... typisk forsvaret....Jeg må da snart ha lært det:-(

    Undskyld mine sure opstød:-(


  • #6   10. dec 2008 Sure opstød er velkomne her. Jeg forstår godt du bliver halvsur/irriteret. Jeg ville også blive sur og ked hvis det var mig. Man har jo en masse forventninger til når manden kommer hjem, og så er han pludselig en hel dag forsinket. Groft.

    Vibeke, hvor gammel er dut barn?


  • #7   10. dec 2008 Wilhelmina: Min datter er 6 år og anden gang hun har haft far afsted.

    He he ja man bliver virkelig sur og ked af det..
    Jeg har rendt rundt hele dagen for at gøre rent og handle lækkert ind til i morgen og nu har jeg en hel dag "tilovers" GRRR


  • #8   10. dec 2008 Ja, SKIDE irriterende.

    Hvor gammel var hun første gang far var afsted? Vi skal jo have ham afsted første gang, og jeg kan ikke helt finde ud af hvordan hun reagerer so far.

    Han er på øvelse nu, og igår ringede hun for at sige godnat, og snakkede med ham i 5-10 min. Senere får jeg så en besked med tak for telefonsvarerbeskeden hvor den lille havde sagt hun ville skrive en besked til far. Og så har hun altså bildt sig selv ind at de har haft en samtale sammen. Jeg var der, og så hende og hun grinede og var såå glad for at snakke med ham. Er det ikke mærkeligt?


  • #9   10. dec 2008 wilhelmina: Hun var 4 år og blev 5 år, 2 mdr efter han var rejst. Og der var hun ikke så mærket af det som denne her gang, men nu forstår hun også mere end sidst. Vi har altid været ærlige om hvad han skulle og hvad der kunne ske, da jeg mener det er vigtigt, selvfølgelig i børne højde. Og altid gjort det klart for hende at det er helt i orden at savne og græde og synes det hele bare er træls.

    Hvor gammel er jeres barn???

    Synes da det er lidt sjovt at hun har haft en samtale med " far" LOL

    Skriv gerne pb hvis du heller vil det:-)


  • #10   11. dec 2008 hun er 4. OG ET HALVT (<-- vigtigt) haha

    Ja, jeg synes det er mærkeligt, og kan ikke finde ud af om det er bekymrende at hun gør det, eller om det er "sundt" at hun kan komme af med hvad hun har på hjertet uden at tale med ham.

    Overvejede at ringe til mili.psyk. og lige tage en kort snak med dem.

    Hun er også begyndt at stå ret med lukkede øjne når man beder hende om noget. F.eks. tage jakke på så vi kan komme afsted.

    Puuh orker ikke de helt store udfald fra hende allerede, mens han stadig er hjemme, for hvordan bliver det så ikke når han ikke er hjemme.


  • #11   11. dec 2008 Jeg synes det er fint hun kommer ud med det, har i fået bogen "min far er soldat"??? den er rigtig god, vi havde meget glæde af den.

    Vi har lige i dag fået afvide at de heller ikke kommer hjem i morgen og de ikke ved hvornår, men de prøver at få et nyt fly. ØV ØV og lille pige er jo stadig ked af det.


  • #12   11. dec 2008 Øv øv øv det er da endnu mere irriterende.

    Ja, den har vi. Og idag har jeg bestilt en til hendes børnehave. Da vi læste den første gang lavede vi navnene om så det var hendes navn der brugtes i bogen, og hendes venindes. hehe. Og hun syntes ikke det var mærkeligt at der var en lillebror der hedder Jonas. hahaha.


  • #13   11. dec 2008 Hehe det var da en god ide at lave navnene om.... Min datter havde også sin bog med i børnehave.

    En ide til hvad i kan gøre når manden rejser er at aftale tidspunkter han kan ringe på. F.eks har vi det sådan at når min mand ringer før kl. 20 er det for at snakke med vores datter og ringer han efter er det for at snakke med mig. Selvfølgelig snakker jeg jo også lidt med ham, men på den måde har de også lidt tid sammen "selv" til at snakke i.

    Hvis du ellers har spørgsmål, skriver du bare... også hvis du bare vil ud med noget, har jo en del erfaring på det område:-)



  • #14   12. dec 2008 Ok, tak for det. Det var da en god idé. Det med tiderne.

    Jo tak, det vil jeg huske, tilføjer dig lige som ven, så jeg kan finde dig hvis det er...


  • #15   12. dec 2008 Helt i orden du skriver bare

Kommentér på:
Tiden nærmer sig.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce