{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Tiden nærmer sig! {{forumTopicSubject}}

åh ja nu nærmer tiden sig til vi skal ud på en meget lang sejle tur fra Harwich til Esbjerg :s I 19 timer skal vores hund være alene i bilen i hans create (ved ikke hvad det hedder på dansk) Vi kan få at vide i informationen hvornår vi må besøge ham, men vores hund plejer at sove til vi kommer hjem, så ved ikke om vi bare skal lade ham være til vi skal af færgen igen eller om vi skal besøge ham. Hvad med noget der kan berolige ham? Vi har snakket med dyrlægen om det, og han mener ikke vi skal give ham noget smiley Synes sgu det er lang tid han skal være alene smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tiden nærmer sig!
  • #1   9. mar 2012 HAr selv sejlet turen ofte, dog uden hunde. Der er jo afsat tidspunkter flere gange på turen til luftetur. Hvad med at træne lidt tricks osv og måske aktiveringslegetøj, så han får brugt noget mental energi? For 19 er altså rigtig lang tid for vuffi at være alene i buret, eller hvad det er i har til ham smiley

  • #2   9. mar 2012 Hold da op... 19 timer.

    Er der et "hundetoilet" om bord på sådan en færge ?
    Jeg ville gå ned til ham 1 eller 2 gange hvis han har mulighed for at komme til at besørge et egnet sted..


  • #3   9. mar 2012 Tina: Så vidt jeg husker, er det på det område hvor containere/hængere står, at hundene bliver luftet. MEn mener ret sikkert, at der er flere "luftetider" i løbet af turen. MAn skal bare møde ved receptionen på de tidspunkter. og så kan man jo vælge at få aktiveret vovsen med hvad end den nyder at bruge energi på

  • #4   9. mar 2012 Okay vidste ikke vi kunne lufte ham, det gør det hele lidt nemmere smiley En skam vi ikke må sove i bilen hos ham smiley

  • #5   9. mar 2012 kristina:
    Det er vel dana sirena i skal sejle med?
    Sejlede med den i novembers og der lagde jeg mærke til de sedler som jeg har nævnt smiley


  • #6   9. mar 2012 Ih det ved jeg altså ikke, vi har bestilt færgen igennem DFDS smiley Jamen hvis vi kan lufte ham, er jeg lidt mere rolig smiley Tak for de gode nyheder smiley

  • #7   9. mar 2012 Kristina:
    TRor kun det er dana sirena der sejler der i mellem pt. Men når du kommer ombord, er der meget mere information i receptionen smiley


  • #8   9. mar 2012 Det er godt nok en lettelse smiley

  • #9   9. mar 2012 Kristina:
    Så håber jeg ikke jeg husker helt forkert smiley


  • #10   9. mar 2012 Hehe ej det gør jeg altså heller ikke smiley Nu kan jeg bekymre mig om at køre i den anden side af vejen end hvad vi er vant til hehe smiley

  • #11   9. mar 2012 Kristina:
    ja lige præcis. Ved selvfølgelig ikke hvor langt i skal køre, men i følge min far, når han har kørt derovre, går der ikke særlig lang tid før man vender sig til det. man skal bare være ekstra opmærksom i rundkørsler og kryds smiley


  • #12   9. mar 2012 Vi skal køre helt op til Aalborg, men så længe vi finder vej til motorvejen tror jeg det går smiley

  • #13   9. mar 2012 Prøv at se her, så er du helt orienteret omkring det:

    http://www.dfdsseaways.dk/pdf/eh-betingelser-for-hund-kat-2012.pdf


  • #14   9. mar 2012 Tusind tak for det smiley Er lidt mere rolig nu når jeg kan lufte ham et par gange smiley

  • #15   9. mar 2012 altså et side spørgsmål . . . jeg har en kollega der lige er sejlet til Norge, hendes hund skulle også ligge i bilen,,, hvorfor ???

    Jeg har godt nok kun de senere år sejlet Aarhus Odden, men tog da hunden med op, tænkte slet ikke at det ikke var tilladt... Er det forskelligt eller har jeg bare ikke orienteret mig ordenligt ??


  • #16   9. mar 2012 19 timer er godt nok lang tid.. Personligt tror jeg ikke jeg havde taget hunden med smiley

  • #17   9. mar 2012 Hanne, du må som regel godt have hunden med op på de nationale linier, men ikke de andre.

    Regler - de skriver af hensyn til et allergivenligt miljø, men det er lidt trist.


  • #18   9. mar 2012 Noget helt andet er, at turen foregår mest om natten, og de fleste hunde kan altså sagtens klare det. Man skal bare sørge for at de er trygge ved at være i bilen, og at de selvfølgelig ikke er overfodret/-vandet.

    Jeg synes faktisk bedre om denne transportform end om turen i fly i et trangt bur. Bilen lugter af flokken, og det må give en noget større sikkerhed for hunden.


  • #19   9. mar 2012 Malene J: Desværre er det vores eneste mulighed for at komme hjem til Danmark igen smiley Bor i udlandet og skal tilbage til Danmark og flyveren koster 15000 kr bare for at få hunden med, også har vi jo et stort hus som er pakket ned i kasser + møbler :s så færgen var bestemt den eneste mulighed for os for at komme hjem til Danmark igen med hund og alle vores ting smiley

  • #20   9. mar 2012 Hvad jeg ikke forstå er at man/TS ikke har undersøgt dissse ting lang tid før afrejse, tænk hvis hunde skulle ha haft en ny ormekur 10dage før afrejse som skal registreres i dens pas, ligesom de skal hvis man vil til norge, der skal hunde ha en kur mod en dværg-bændel eller "et eller andet orm" ellers er det NO GO.
    Det er ådanne ting jeg ville sørge for at hitte ud af før jeg ville huske at få pas til mig selv. ;o))

    Til Ts, jeg er ikke ude på at nedgøre dig på nogen måde *Ss*, jeg forstår bare ikke måden du har "ordnet" tingene i forbindelse med rejsen på.
    No Hard Feelings. ;o))


  • #21   9. mar 2012 Anita: Du forstår jo så tydeligt vis ikke min bekymring... Jeg var bekymret for at lade min hund være alene i bilen i 19 timer da jeg ikke vidste man kunne lufte ham. På intet tidspunkt har jeg nævnt noget om hans pas osv da alt det er på plads! Jeg er udmærket klar over hvad det kræver at tage min hund med til DK og han har fået hans pas fra dyrlægen og skal have tapeworm piller inden afrejse. Så jeg forstår slet ikke din kommentar.

  • #22   9. mar 2012 jeg forstår godt at du vil ha hunden med hjem, og vel er 19 timer lang tid, men det er jo ikke noget den blir udsat for med jævne mellemrum, så self. kan den klare det og ISÆR hvis man må luften den undervejs. Havde man ikke måtte det, men f.eks.kun lige hilse på den mens den var i et bur, så ville jeg lade den være i de timer så den ikke blev "efterladt 2 el.flere gange af sin ejer i det bur/indelukke den er i.
    Alle hunde kan jo klare den slags og kommer man eller ens nærmeste ud for en ulykke eller lignende, så risikere man jo også at ens dyr må være alene i ekstrem mange timer i forhold til normalt.

    PS.Flytter du hjem til DK permanent eller ? jeg spørger pga.du skrev om nedpakkede møbler, undskyld min nysgerrighed. :o))


  • #23   9. mar 2012 Ja jeg har så lige fundet ud af jeg må lufte ham hvilket var en lettelse smiley

    Jaah flytter hjem permanent, eller det håber jeg på vi gøre. Hvis min kæreste som er Skotte ikke finder job i DK indenfor 6 mdr skal han flytte tilbage til Skotland også flytter jeg så med. Men vi håber på at kunne blive boende i Danmark smiley


  • #24   9. mar 2012 Sorry, jeg er en tosset til at formulere mig, det med passet var var ment som et eksempel, hvilket det meste var.
    Jeg har aldrig prøvet at rejse med mine hunde så aner intet om det, derfor ville det være min første prioritet at finde ud af ALT ang.mine hunde.


  • #25   9. mar 2012 Vi har også undersøgt alt, og vi vidste også godt vi måtte besøge vores hund. Men vi vidste ikke at vi kunne lufte ham hvilket er en stor lettelse smiley

Kommentér på:
Tiden nærmer sig!

Annonce