925 visninger
|
Oprettet:
Jessie klør sig {{forumTopicSubject}}
Jessie har nu kløet og gnubbet sig i de sidste 2 uger. Vi taler ikke bare om 1 gang i timen , men nok mere 5-6 gange i timen.
Det er over alt på kroppen.
Jeg har nu barfet Jessie i 8 dage ,og for første gang har jeg rent faktisk fundet noget hun vil spise af lyst, og ikke af nød.
Jeg og min kæreste har været der utallige gange med tættekampen, og der er absolut ingen spor af lopper.
Hun er også inde i sin sidste uge af sin første løbetid.
Der er intet eksem at se.
der er intet sår eller noget som helst at se.
Hvad kan det skyldes ?
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.002
"Proteinet som vi benytter til at genopbygge celler og muskler med, nedbrydes til stoffer vi kalder urinstof eller carbamid. Nyrer der fungerer normalt renser kroppen for disse affaldsstoffer, men hvis nyrerene ikke fungerer tilstrækkeligt, ophobes affaldsstofferne i kroppen.
Ophobningen af carbamid kan give symptomer som hudkløe, træthed, madlede og kvalme. Ved at spise mindre protein kan disse symptomer nedsættes." Sundhed.dk
Ved godt at dette citat omhandler mennesker, men kroppen fungerer nogenlunde ens.
Synes du skal tage forbi din dyrlæge og få en kvalificeret faglig vurdering.
Held og lykke med din hund.
jul 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 24
mar 2008
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 92
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 494
Zarina var blevet smittet med ræveskab sidste år, hvor hun kløede sig meget rundt på kroppen men særlig på ørene og på bagsiden af forbenene. Der var ingen sår at se, men det var nok kommet med tiden, hvis hun ikke var kommet i behandling. Hun var blevet smittet af en anden hund, som havde været i nærkontakt med en smittet ræv. For at være helt sikker tager dyrlægen tit en skrabprøve som han/hun kigger på i mikroskop, men det gør jo ondt på hunden, så i Zarinas tilfælde blev hun behandlet, selv om vi ikke vidste 100% om det var ræveskab. Hun blev sprøjtet i nakken og dyrlægen sagde, at hvis det var skab, ville hun typisk kløe sig endnu mere en tid når skabmidderne dør og det gjorde hun, men efter ca. 5-6 dage holdt hun helt op med at klø sig. Det går ca. 2-3 uger til en hund viser symptomer, fra hvor den har været i kontakt med en hund, der har ræveskab.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 32
Kan også forekomme mider i overhuden
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 29
Sådan der har vores to lige haft det og det var ræveskab.
Hvor de er kommet i forbindelse med det vides ikke...
Men de er lige kommet ud af en succesrig behandling med Bayers advokate ved dyrlægen...
Hilsen Heidi
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.002
Jessie klør sig
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside