Surt opstød: "Skal væk NU!" {{forumTopicSubject}}
Ja, lige nu sidder jeg og kigger alle hvalpeannoncerne igennem (og der er mange).
Jeg er faldt over et par stykker, hvor der i overskriften står: "SKAL VÆK NU!", og ja - ved ikke om det bare er mig, men jeg kan ikke lade være med at sidde og blive bare en <i>lille</i> smule harm.
Hvordan kan man få sig selv til at skrive sådan?
Personligt ville jeg selv gå LAAANGT udenom sådanne annoncer.
Hvis man laver hvalpe, så må man sQ også tage konsekvenserne déraf.
Og det gælder bl.a. at man beholder hvalpene indtil de er solgt, uanset hvor lang tid det tager.
Specielt lige for tiden er der enormt mange hvalpe på salgsmarkedet, ergo er de dét sværre at komme af med, men det skulle man måske tænke over, inden man fik parret sin tæve...
Jeg sidder selv med en tæve der har et kuld "ups'ere" i maven, og skal til at tage imod en tæve (der ellers skulle være aflivet), som jeg lige har fået at vide, også er med hvalpe - og jeg er rede til at beholde alle hvalpene, og sørge for alt de behøver, lige til de er solgt alle sammen.
Og stadig vil jeg være kritisk mht. hvem jeg sender dem ud til.
Hvad mener I?
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 46 Svar: 327
Jeg ville ikke skrive "skal væk nu" - men nok nærmere noget i retning af "flytteklar" eller "søger nyt hjem"... Noget i den stil.
Skal væk nu, lyder som affald man prøver at komme af med...
Kan dog godt forstå at det kan være svært at overskue i længden, at der lige er en hvalp (eller 2) tilbage og man bare gerne vil have den(dem) solgt, så der endelig kan blive fred i flokken igen...
Men som sagt enig - ville ikke skrive sådan - ville nyde den ekstra tid jeg ville få med hvalpen til jeg fandt et godt hjem til den. Hvilket ALTID vil være det vigtigste... :o)
Jeg har valgt hunden - det er mit valg om hun skal have hvalpe - så må jeg også tage konsekvensen af det... Min mening.
dec 2007
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 275
Uha..... det er altså små uskyldige væsener, som ikke har bedt om at komme til verden. Og når man skriver sådan, hvodan har hundene det så ikke i sådan et hjem. Det lyder ikke som et hjem med kærlighed og forståelse og omsorg for hunden.....
For hulen da, jeg er født i en forkert verden, for jeg kan ikke klare alt det man høre om den ene gang efter den anden.
Jeg burde smide radio, pc og tv ud, men jeg er jo nok ikke den eneste...
Lykke H.....Det er bare godt gået du er altså en ENER...tak for det
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
Vi endte med at beholde Liv fordi der ikke var egnede købere FØR vi besluttede at nu ville vi beholde hende. Hvis vi havde VILLE af med hende kunne hun godt havde været solgt til en ung tysk mand, der hele tiden fik andre til at ringe for sig. Han var hjemmeboende med fuldtidsarbejde så det var hans mor der skulle passe hunden.
Man sælger ikke til den første , bedste for at slippe af med hvalpen, men til et hjem der passer til hunden de næste 8-12 år.
feb 2007
Følger: 65 Følgere: 58 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 863
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
sep 2006
sep 2006
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 153 Svar: 455
nogen gange kan man ikke andet end at elske dine meninger..
jeg er fuldstændig enig..
sep 2006
sep 2006
Jeg tror, at udbudet er større end efterspørgslen nu pga. den finansielle krise. Hvis folk er blevet fyret eller tror, de bliver det, eller de sidder hårdt i det i et hus, så bruger de ikke mange penge på dyr - slet ikke lige op til jul.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
sep 2006
sep 2006
sep 2006
okt 2007
Følger: 19 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 149 Svar: 273
Sidste år fik vi to kuld hvalpe.. 1 i marts (2 hvalpe) og 1 i september (7 hvalpe)..
Fra det første kuld blev kun den ene solgt og fra det andet kuld stod vi med to tilbage.. Den fra første kuld har vi stadig og den ene fra andet kuld er blevet solgt, så vi har to, vi ikke rigtig skulle have haft..
sep 2006
Men nu har jeg lige fået en aftale i orden med at udstationere en af de sidste tævehvalpe. Det er bare dejligt. Så kommer den kun 1½ km væk, så jeg kan holde kontakt. Jeg beholder avlsrettighederne, men så får de den til gengæld. Hvalpene kan fødes dér, så tæven undgår stress. Bedre kan det ikke blive. Den vil få det godt.
Surt opstød: "Skal væk NU!"
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside