{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.571 visninger | Oprettet:

Sælg og køb hund med Dkk... {{forumTopicSubject}}

Jeg har de sidste dage tænkt lidt over, hvad man egentlig skulle gøre hvis man stod og skulle af med sin hund eller hvalpe og ikke er så privilligeret at man er kendt/eftertragtede og derfor ikke havde bruge for at fortage nogen som helst annoncering af sine hvalpe..
Jeg kan godt mærke at jeg bliver sådan lidt... hmmm.. det er sku svært at gøre det rigtige agtigt hvis man skal følge de kritterier og holdninger der hersker blandt en del på Hg..
Man kan ikke sætte sin hund til salg på Dba da det er dybt forkasteligt og man så ikke bliver betragtet som en seriøs opdrætter (hvis da der er tale om sådan en), eller et seriøst menneske hvis man er privat person. Man skal ej heller købe sin hund på samme site, da det er noget lort man køber og alle mennesker der sælger det sted er hundehandlere og uærlige mennesker..
Er klar over at det er tegnet lidt groft op.. Men med udgangspunkt i de udtalelser jeg har læst mig frem til igennem en tid, så hersker der stor negativitet til salg og køb af hunde der figurere på Dba..

Inden for de første 10 sider under racehunde på Dba er der noget lignede 10 kuld hvalpe med Dkk tavler til salg.. Heraf et kuld franske bulldogs fra en opdrætter på lolland.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57525608
Er det så enesbetydene med at dette er nogle useriøse opdrætter??? Hvor skulle disse opdrætter sætte deres hunde til salg hvis ikke Dba. Er godt klar over at man kan benytte egen hjemmeside og mund til mund metoden, men hvad hvis det ikke giver pote og der ingen henvendelser kommer den vej??

Er der en der kan forklare mig på en forståelig måde med ordentlige agumenter hvad det er, der er så skidt ved at sælge eller købe på Dba.. Her taler jeg igen kun om Dkk tavlehunde.. ??? Agumenter der går ud over, at det kunne jeg bare aldrig drømme om..

Jeg synes ud over den store besættelse af at tavlehunde (Dkk) er det eneste rigtige, så skal man hvis man skal opfattes som værende en ansvarlig, fornuftig og seriøs opdrætter eller køber, så skal man også købe og sælge sin/sine hund på en helt bestemt måde. Via mund til mund metode, via hjælpe fra andre opdrætter eller via egen hjemmeside og bestemt ikke via Dba..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælg og køb hund med Dkk...
  • #1   20. nov 2008 Anja, jeg går udfra at seriøse opdrættere undersøger om at der er et marked før de sætter hvalpe til verdenen... Og er der det, som fx med de franske så burde det slet ik være nødvendigt at sætte til salg via dba og hva de ellers hedder...

Vi har nogle fornuftige veje gennem hhv Bulldog klubben og DKK og det kræver ikke et stort kendt opdræt at sælge via deres hvalpeanvisning, egen hjemmeside samt mund til mund metoden...

Umiddelbart vil jeg tro at folk anser dba, hundegalleri og andre markeder for værende useriøse, da det er via de kanaler alle de useriøse sælger deres hvalpe... Herunder både importhunde, hvalpefabrikker men så sandelig også al anden hovedløs avl...

Men dermed ikke sagt at der slet ik findes gode hunde de steder... Det var bare ikke et sted jeg ville lede...

Jannie - lige en lille bemærkning - en DKKopdrætter er ikke lig med seriøsitet... Ikke alle opdrættere har samme morale og etik eller interesse for racen... Ingen tvivl om at der er MANGE fordele ved at købe med tavle, man må bare stadig ikke stirre sig blind smiley

• #2   20. nov 2008 Jannie - det var slet ik sådan ment smiley Ved godt du ik mener tavlen er en garanti for hverken at opdrætter er seriøs eller at hunden ik ka blive syg smiley
    Det var nok mere til andre som læser det... smiley Så ka godt se det sku ha været skrevet anderledes smiley

Jeg kunne ik selv finde på at købe uden DKK el FCI tavle... Jeg vil vide hvor min hund stammer fra og at den er ren smiley Derudover interessere jeg mig for udstillinger og opdræt... smiley

• #3   20. nov 2008 Jannie for satan... hehe smiley

Nu har jeg lige kigget lidt nærmere på den annonce... Og jeg undrer mig da lidt over at det ene nummer er til et dyrecenter...
    Siger ik at det nødvendigvis betyder noget, men det undre mig...

• #4   21. nov 2008 Hej alle:-) Er lige rullet ud af sengen, så vender tilbage senere når jeg har fået øjne og i øvrigt kan anvende den der ært folk kender en hjerne.. hi hi..

• #5   21. nov 2008 Jannie..

Jeg tror ikke helt jeg forstår det du skriver med at man kan nå langt med fusk på dba.. Der er i denne tråd kun tale om dkk tavle hunde.. Jeg tænker at jeg ikke kan se den store forskel i om man satte sin hund til salg herinde eller på dba..

• #6   21. nov 2008 Michelle..

Undersøger om der er et marked for ens race inden man avler.. Hvordan gør man det hvis man eks.vis opdrætter alaskan malemut?? Jeg tænker at det jo er helt åbentlyst og meget nemt at finde ud af at der er et marked for de franske buller - via eks.vis at tage et kik på Dba.. Jeg er bevidst om det du skriver med de franske og bulldogklub, hvalpeanvisning ect.. Men nu snakker jeg ikke kun den franske bulldog, men dkk tale hunde mere generelt. Når det så er sagt, hvis man som opdrætter nu ønsker at sætte til salg et andet sted (eks.vis Dba) eller vælger at sætte til salg mere end et sted, hvad er så problemet i det..

Hvis årsagen er som du skriver, at Dba og Hg opfattes som useriøst fordi at der er useriøse folk der sælger deres hvalpe der inde, så tænker jeg et eller andet sted, at man måske er lidt snæversynet eller fordømmende.. hermed mener jeg, at fordi at der er useriøse mennesker der annoncere på Dba, ville jeg ikke selv vælge at skære alle over en kam..

• #7   22. nov 2008 Jeg ville ikke selv sælge eller købe racehund i dba eller gul og gratis.

Som køber ville jeg altid kontakte specielklub/Dkk og få hvalpeliste og opdrætterliste.
    Ringe/besøge forskellige opdrættere og tage på udstilling og få en snak med dem.
    Samt forhøre mig ved andre som har racen, fek.s herinde, de ved måske hvem der har/venter hvalpe.

Jeg er forberedt på at bruge rigtig lang tid på at finde den rigtige opdrætter, jeg har aldrig haft travlt, når det handler om køb af hund.

Generelt tror jeg at folk der bruger dba, er alle slags mennesker og det er jeg ok med. Men jeg er bange for at det første sted impulskøbee kigger er dba/gul og gratis, da det er nemt og ikke kræver noget af køber (altså at de bruger tid på at undersøge div. opdrættere, tager på besøg /ringer rundt mm. Venter på hvalp.)
    Så som sælger kunne jeg være bekymret for at blive kontaktet af folk, der samme dag lige har besluttet, at det kunne være sjovt at få en hund, altså impulskøbere, som ikke har sat sig ind i tingene.

Jeg bryder mig heller ikke om at der er så mange hundehandlere der benytter sig af dba, jeg ville som opdrætter nødig sammmenlignes med dem.
    Og jeg ville som køber nødig ende med at vælge den forkerte annonce og komme til at støtte en hundehandler.
    Jeg vil helst både sælge og købe, steder hvor annoncerne står side om side med andre som har nogenlunde samme moral/etik som mig selv.

Og når det handler om racehunde, så tror jeg også at de fleste opdrættere nemt kan komme af med deres hvalpe, via de normale kanaler, uden at benytte dba og lignende. Og hvis det alligevel viser sig at være svært, så skal man måske holde lidt inde med at avle, til der er et markede igen.

Jeg ville gerne købe/sælge en sofa/brænde mm. i Dba og gul og gratis, bare ikke hunde.

Hvad angår Hundegalleri, så er jeg egentlig ok med at folk annoncere som opdrætter herinde. For hvis man selv er bruger af HG, så kender man jo lidt til folk herinde, så på den måde kan man måske nemmere udvælge egnede købere.
    Er bare lidt træt af at hundehandlere desværre også finder vej herind, indimellem.
    Men på HG er der jo samlet en masse mennesker med en stor fælles interesse for hunde, så der er nok en ok chance for at finde seriøse hvalpekøbere, da det er et lidt mere lukket selvskab med en fælles passion.
    Så om opdrættere vil annoncere herinde, må de for mig selv om.
    Herinde er der nok ikke så stor chance for at nogle sidder og kigger på knallerter og gamle biler, og så ender med at købe en sød hvalp istedet. (o:

Ja, det er min mening, hm..... tænker endnu, tror nogenlunde det er sådan jeg tænker.

Men måske skulle DKK og alle specielklubberne ha´en annonce i dba mm. under de forskellige racer. Så folk kunne se at de fandtes og rette henvendelse til klubberne, og dermed måske undgå hundehandlerne.
    Ved egentlig ikke om nogle af dem har det.

• #8   22. nov 2008 Øj, det blev en lang smørre. (o:

Kommentér på:
Sælg og køb hund med Dkk...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce