{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - blod i diarre
  • #1   7. nov 2008 Jeg ville tage til dyrlægen. Små hvalpe er meget sarte og blod i afføringen KAN være parvo og hvis det er det, skal den hvalp væk fra de andre og indlægges til støtteterapi.

• #2   7. nov 2008 dyrläge nu ..!!

• #3   7. nov 2008 2 af mine hvalpe har også med mellemrum lidt blod i afføringen - lige nu giver jeg ris og kylling...og skal til dyrlægen i næste uge.. og jeg skal selvfølgelig finde ud af hvorfor det er.....

Men hvalpene er SÅ friske - så jeg har svært ved at tro at det er noget alvorligt....

• #4   7. nov 2008 Hende af min er også super frisk og virker ikke mærket af det.

Jeg ringer lige til dyrlægen med det samme, bare lidt surt, da vi lige kommer derfra, de har lige været ved dyrlægen kl 16,30 for at blive vaccineret og chippet.

• #5   7. nov 2008 Ja - det er lidt surt - vi skal først til dyrlæge i næste uge (medmindre de bliver dårlige. selvfølgelig....)

Jeg vil holde fast i at så længe de spiser godt, - leger godt - og i det hele taget er som hvalpe skal være .0) - så kan de da for pokker ikke være syge....men vil da rigtig gerne høre hvad din dyrlæge siger...:0)

• #6   7. nov 2008 Har talt med dyrlægen nu og han siger at jeg skal tage det med ro til imorgen, da han jo lige for 3 timer siden har undersøgt hvalpen, uden at finde noget usædvanligt.

• #7   7. nov 2008 Har de fået ormekur?? Orm kan give irritation på slimhinderne i tarmen, og dermed også lidt blod i afføring.

Det kan også være giargia, og det smitter!!

Så villle nok ,som flere har skrevet tale med en dyrlæge, for at være på den sikre side!"!!

• #8   7. nov 2008 De fik faktisk ormekur for 2. gang igår... måske det er derfor?

• #9   7. nov 2008 Mine hvalpe (der bliver 7 uger i morgen) nåde at blive angrebet af orm lige inden/samtidig med at de skulle have deres første ormekur og to af dem fik dårlig mave af ormene, først en hvalp og da hun havde fået orden i maven igen, begyndte en anden så, han havde klam afføring en del gange (med orm i) og mod slutningen -det varede ca. 2 døgn, var der også et par enkelte gange hvor der var en lille blod plet eller to, på størrelse med et lille knappenålshovede i hans afføring, men da han som sagt have haft meget afføring, regnede jeg med at det nok var slimhinderne i endetarmen der simplethen var blevet 'slidt' om man så må sige, og da han på det tidspunkt var begyndt at have afføring lidt mindre tit end før og stadig spiste og på alle andre måde var frisk, indrømmer jeg at jeg så tiden an og ikke tog til dyrlæge i første omgang og næste dag, efter at der en til to gange hvade været en lille bitte bitte smule blod i afføringen, var hans mave i orden igen og siden har der ikke været noget... - Ergo nåede han altså aldrig til dyrlæge med det.

Men det må være op til din mavefornemmelse -og selvf. hvor slemt det er, hvis der er mere blod end bare på størrelse med et knappenålshovede, ville jeg nok lige ringe og får en vudering fra dyrlægen for en sikkerheds skyld, det koster jo trods alt ikke noget lige at høre hvad han/hun siger til det... :o)

God bedring til vapsen :o)

• #10   7. nov 2008 vores lille aslan havde blod i aff da han var lille, vi fik sendt en aff. prøve ind og det viste sig og være en pesticide som han sku ha penicilin for, så hvis jeg var dig ville jeg IKKE tøve med at kontakte dyrlægen, da den pesticide aslan havde kunne han dø af hvis han ikke kom under behandling...... så grib knoglen og få en tid ASAP.....

• #12   10. nov 2008 Hun har det fint nu, hun fik A38 weekenden over og i dag har vi købt zoolac smiley

Kommentér på:
Hjælp - blod i diarre

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce