{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

så starter vi op {{forumTopicSubject}}

Hej

Nu i dag til morgen, er vi startet op med Kallun (de første 5 dage) til vores Gipsy som har allergi. Jeg har fået foderplan og en god snak med en nyopstartet forhandler her i vores område.

Vi glæder os rigtig meget til at se hvordan hun reagerer på dette foder, det ville jo være skønt om hun kunne hjælpes, da dette nok er sidste udvej.

Vi har i en lille periode du forsøgt med fish4dogs, men hun reagerer stadig lige så voldsomt som hun ellers har gjort.

Så kryds jeres finger for at Gipsy nu bliver hjulpet af råfoderet.

Mvh Betina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så starter vi op
  • #1   2. nov 2008 Hej Pia

    Gipsy er en tysk langhåret hønsehund på 5 år,

    Hun har allergi overfor :
    komælk
    ris
    korn
    majs

    Men tror også der er mere med hende, da vi har førsøgt at holde alt dette fra hende, og hun reagerer stadig.

    Derfor forsøger vi nu med råfoderet, vi er blevet det klart anbefalet her på forum.

    Jeg svarer meget gerne, da det er den eneste måde vi kan suge mere viden til os på :o)

    Har du fået din hund testet?


  • #2   2. nov 2008 Hun kan forresten ses i hovedsiden, hvor hun venter på at blive stemt ind, sammen med vores anden hund Floyd

  • #3   2. nov 2008 pøj pøj,

  • #4   2. nov 2008 :o) Tak Bodil S.

  • #5   2. nov 2008 Jeg forstår da ikke at din dyrlæge ikke laver testetn med det samme, der er vel ingen grund til at at Balder skal have noget sprjøjtet i kroppen, som måske ikke virker?

    Desværre har jeg hørt (og selv prøvet) flere danske dyrlæger sige at man ikke skal teste, da det alligvel ikke vil vise noget.

    Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hos vores dyrlæge (i tyskland) fik jeg testet Gipsy samt fik ørerens, nogle tabletter og øredråber med hjem for ca. 1500 kr.

    Mvh
    Betina


  • #6   3. nov 2008 Daisie:

    Mener du at man generelt ikke kan teste for foder allergi, eller den type som din hund har?


  • #7   3. nov 2008 ups.... og mange tak Daisie

  • #8   3. nov 2008 Undskyld, men det er altså noget pjat.

    Vi har fået lavet en blodprøvetest i tyskland for foderallergi, så det kan man sagtens teste for :o)

    Jeg mener jeg fik svar efter 1 eller 2 uger fra prøven var taget, og jeg har et stk. papir som viser resultatet for de forskellige ting de har testet for.

    Sjovt som dyrlæger kan være uenige. Og desværre på dyrenes bekostning.


  • #9   3. nov 2008 Min genbo har fået laven en anden test, som viste allergi for husstøvmider, så også det kan man se på en blodprøve.

    Jeg har selv af 2 danske dyrlæge fået at vide at det ikke kan betale sig at lave denne test, da den alligevel nok ikke viste noget...det gjorde så bare at jeg fulgte rådet fra den første dyrlæge, forsøgte med hans dyre lam og ris foder, som hun stadig reagerede på, efter dette fortsatte jeg på at fodre hende med udelukkende ris og tun, for som han sagde....det kan alle hunde tåle. (dette gjorde vi i 3 år)

    Min dyrlæge i tyskland, som er meget dygtig, lavede så testen, og bla. ris kan hun så ikke tåle, prøv at forestille dig, hvordan hun har haft det i de år, hvor hun ikke fik andet....?

    Samtidig glemte de at fortælle hvor vigtigt det er med olier og de forskellige essentielle fedtsyrer?

    Nej jeg holder mig til de tyske nu, de ved åbenbart meget mere end de danske dyrlæger (eller i hvert tilfælde de som jeg har været hos)

    Så mit råd kan da kun være at du får din hund testet i tyskland, og så koster det kun ca. det halve af hvad det gør i Danmark.



  • #10   3. nov 2008 Baisie; Undskyld jeg glemte at den jo fungerede fint på BARF :O)

    Havde vist tankerne et andet sted, da jeg skrev....dejligt det fungerer, glæder mig til det forhåbentlig også virker på Gipsy.

    Mvh
    Betina


  • #11   3. nov 2008 Betina: Tillykke med opstarten. Stil endelig alle de spørgsmål, der måtte opstå. Jeg er sikker på, at der er nogen herinde, der kan svare på dem.

    Opdater os endelig med nyt om Gipsy. Vi krydser i hvert fald fingre smiley


  • #12   3. nov 2008 Hej Paw, tak for det...

    Jeg ved ikke om det er indbildning eller et lille håb, men hun var faktisk mere rolig i går, end normalt.

    Stadig med meget uro, men bedre sov bare det meste af dagen :O)

    Mvh
    Betina


  • #13   3. nov 2008 jeg tror ikke at det er indbildning,vi mærkede indenfor det første døgn forandringer hos begge vores hunde.

  • #14   3. nov 2008 Bodil S: Det lyder da bare super godt, så håber jeg der er godt nyt når jeg kommer hjem i dag :o) og rart at vide man ikke går og bilder sig selv noget ind.



  • #15   4. nov 2008 Vil lige juble lidt

    JUBLE JUBLE

    I dag da vi skulle op af sengen (Gipsy sover i sin sækkestol ved siden af min seng) var hun absolut anderledes end hun i længe har været.

    "Normal" morgen rutine:
    Vækkeuret ringer = Gipsy starter med at klø, klynke, ryste sig, traske frem og tilbage over gulvet, klø øre, ryste, klynke osv.

    I Dag (på anden dag med råt)
    Vækkeuret ringede og gipsy begyndte at gøre morgen vask af hele kroppen, som en "normal" hund. og da vi kom nedenunder i stuen, traskede hun ikke rundt som hun i længe har gjort, men spiste sin mad, og lagde sig på tæppet og puttede sig....

    Er det ikke var helt vildt fedt, jeg er bare SÅ glad..

    Med juble hilsen
    Betina


  • #16   4. nov 2008 hej,
    jeg skal til foredrag i morgen ,onsdag, aften om Barf hos min Barf forhandler (rigtighundemad) i Hørsholm, er der nogen spørgsmål jeg skal stille ??
    Jeg er selv nybegynder,vi er selv på 3. uge??


  • #17   5. nov 2008 Hej Bodil, det er rigtig pænt af dig.

    En ting som undrer mig...må du gerne spørge om

    Nogen siger man kun skal fodre en gang dagligt andre siger at det er op til en selv, hvad er mest rigtig?

    og

    selv om man oplever forbedring så tidligt i forløbet, kan man regne med at det vender, ved en evt. udrensning af kroppen og så bliver godt igen?

    Og så vil jeg lige sige, jeg talte i går med en tysk forhandler (bor ved grænsen) som selv hakker og blander foderet en rigtig dygtig fyr lyder det til, han fortalte at han side 1988 har fodret sine dyr med BARF.
    Hans kat blev 26 år og hans border collie er nu 19½ han tillægger BARF grunden til dette smiley

    Betina


  • #18   5. nov 2008 Hej Betina,
    den første kan jeg selv,det er fordi ude i naturen spiser de jo kun når de finder--fange-- noget føde,og det gør de jo ikke hverdag kl.07 og 18 :-)),så en gang om dagen og så en fastedag,de fanger jo heller ikke noget hver dag,og når du giver din hund mad x1 dag og så helst på forskellige tider så kan du nemmere "tricke" den til at springe maden over 1x ugentlig,det er teorien bag.
    Jeg er ikke kommet så langt i øvelsen,vi spiser stadig mad x2 dag. :-))


  • #19   5. nov 2008 Hej i 2

    Tak for svar, så har jeg ikke flere spørgsmål smiley (For nu)


Kommentér på:
så starter vi op

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce