{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Løfter ben ved afføring {{forumTopicSubject}}

Her på det sidste har jeg nu to gange observeret, hvordan min 3½ år gamle hanhund, har løftet ben (lidt akavet) op ad et træ for derefter at have afføring i stedet for at afmærke med urin som sædvanligt. Begge gange har været i hundeskoven men uden andre hunde til stede.

Adfærden interessere mig lidt, fordi at jeg ikke helt ved, hvad der udløser den.
Er der nogen, der har et bud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løfter ben ved afføring
  • #3   3. okt 2008 Ja, jeg har hans bog. Der står noget om, at det er en selvsikkerheds demonstration i forbindelse med urinering. Små forskelle er også værd at undersøge.

• #5   3. okt 2008 gør det? så er det vel afklaret.

Min kærestes kat dækker heller aldrig dens afføring til. Min teori er dog at det er en kombination af, at hun blev fundet som efterladt killing max. 10 uger gammel og derved mangler at lærer mere om katteadfærd, samt at han bruger det billigste kattegrus, som det ikke er rart at skrabe i.

• #7   6. okt 2008 Ja, for ham! (og mig når jeg er der). Det ser ikke ud til at genere Bell, hvilket muligvis skyldes, at han altid render ud på toilettet og dækker det til efter ca. 10 sek. (lugter)
    Og jo. Næste gang at jeg alligevel køber kattegrus ind, så tror jeg, at jeg tager en prøve sæk med til ham. Det er alligevel lidt billigere, når jeg tager en 20-30 kg eller der omkring. Sidst vi passede Bell, hjemme hos mig, havde hun det kattegrus, som jeg bruger og voila: ingen problem. hæ hæ

Miss Lucy'fer: hmm. Adfærden udvises både, når der er artsfæller til stede og når individet er alene. Når individet er alene er adfærden jo ikke-intentionel. I midlertidigt er funktionen af adfærden netop intentionel, så derfor vil jeg mene, at dette er svaret. Dybere filosofi kan dog muligvis konkludere en anden vinkel.

• #9   7. okt 2008 Jeg har foreslået ham det flere gange, men manden er desværre vestjyde.... og farmer søn. suk.

Jeg køber gerne flere sække kattegrus af en gang, så jeg har allerede ventet et stykke tid på, at det er "indkøbstid" igen.

Er det bare mig eller er vores små kære pestilenser af og til lidt smådyre? De var også lige inde og blive vaccineret i går (hund og katte). Det kunne dog have været meget dyrere.

Kommentér på:
Løfter ben ved afføring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce