{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.055 visninger | Oprettet:

Løfter bagben når den går? {{forumTopicSubject}}

Lige gået forbi en lille hvis hund, den lettede ben med højre bagben, og bagefter gik den flere skridt uden at sætte benet ned.

Jeg nævnte det, det vidste hun godt, den fejlede intet tjekket 1000 gange.

Jeg nævnte patella lux, da en hund altså ikke skal gå på den måde, men nej han fejlede ingenting.

Er jeg galt på den? Er det overhovedet tegn på muligt patella?? Eller på noget andet?

Ved bare at jeg selv ikke ville acceptere hvis min hund gik på den måde, så ville få den i røntgen og måske noget kiropraktik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løfter bagben når den går?
  • #1   3. aug 2016 Det er vist et meget almindeligt symptom på patella luxation smiley Men der er faktisk mange ejere af små hunde, der ikke opfatter det som unormalt. Istedet har jeg oplevet flere der synes det er sødt at den 'hinker' smiley

• #2   3. aug 2016 Min Boston gør det og han har ikke Patella og han har heller ikke noget med ryggen hans er en dårlig vane efter en gammel skade.

• #3   3. aug 2016 Patella luxation ville også være min første tanke og jeg ville få det tjekket. (Patella har alle hunde forhåbentligt, det er en knæskal smiley )

Men i bund og grund kan det jo stamme fra hvor som helst i bagparten - men det symptom på, at noget er galt er det nu en gang.

• #4   3. aug 2016 Min jack russell terrier hinker på begge bagben, på skift. Han er undersøgt for Pl og HD og rygggen. Han er røntgenfotograferet. Og han fejler intet, han har A hofter 00 på knæ og intet i ryggen. Måske en dårlig vane, hvad ved jeg

• #5   3. aug 2016 Eller et problem i bløddelene, som ikke dukker på røntgen...

Det er ikke til at vide. For mig er det vigtigste at man ikke ignorerer det, men i det mindste forsøger at få en afklaring.

• #7   3. aug 2016 Vi havde som barn en hund som gjorde det samme og den blev tjekket flere gange uden man fandt ud af den fejlede noget. Dyrlægen mente det var blevet en dårlig vane. Skal lige siges hun Kun sprang et enkelt skridt over når hun gjorde det.

• #9   3. aug 2016 Min yngste gør det også i bestemt tempo og der er heller ikke en finger at sætte på hverken hofter eller knæ. Tilgengæld har han skæv bækken og han stopper altid efter en behandling hos fysioterapeut eller massør. Problemet er bare at der går et par uger og så har han slået den skæv igen. Det er sgu svært at holde ham i ro i mere end et par timer

• #10   3. aug 2016 Min gør det når han skal købe stærkt, lige før han slår over i galop. Og ved godt at PL ikke kan ses på røntgen. Men han har ikke PL, er undersøgt både af dyrlæge og kiropraktor

• #11   4. aug 2016 Mange mindre og specielt lettere racer har tendens til at hinke eller springer et skridt over med en af bagbenene. Det er ret normalt og har ikke hørt at det skulle have noget med sygdom at gøre.

• #12   4. aug 2016 Nogle hunde gør det som markering af territorie

• #13   4. aug 2016 Pind i pelsen?

Jeg har en frøken fin der slet ikke kan gå, hvis der sidder et lidt større græsstrå eller burre i pelsen..

• #14   4. aug 2016 Nej ingen pind i pelsen, den var helt nedbarberet.

• #16   4. aug 2016 Der er forskel på, at der ikke er fundet noget og at hunden intet fejler smiley

Det må da undre, at det kun er små hunde, som i øvrigt er PL-disponerede, der får denne vane.
    Det forekommer ikke blandt store hunde....

• #17   4. aug 2016 Bamse gjorde det på begge bagben, han "hinkede" blev testet over flere gange med diverse scanninger, førstegang fik han konstateret PL på begge knæ, og også ved "bøjningsøvelsen" 2gang blev han frikendt for PL.. Hvis han slog hans ben. Feks engang løb han ned af en bakke og snublede og slog benet, han fik scannet benet hos en dyrlæge fordi han nægtede at støtte på den, og jeg troede benet var brækket, der var intet i vejen med benet, bare "slemt" forslået. Han gik ikke på hans ben i 3 uger.. Han brugte heller ikke det 4 ben når han gik ned af trapper, og hans ben og ryg var fin.

Kommentér på:
Løfter bagben når den går?

Annonce