Tøj til dyr.... {{forumTopicSubject}}
ja nogle af jer vil sikkert fare op af stolene og råbe dyremiushandlere, men det er jeres problem...
jeg vil hellere have en varm hund, end en syg hund... :o) Og sådan er min dyrelæge enig med mig....
Jeg har 2 hunde som elsker at have tøj på, ikke fordi de skal udstilles som små dukker , men de kan ganske enkelt lide at fåe en lille trøje eller dækken på., når de fryser.
Når jeg susede rundt efter tøj til mine forfrosne hunde, bemærkede jeg endelig at prisen godt kunne løbe temmeligt højt op, plus at det var svært at finde den nøjagtige størrelse til netop mine hunde, altså per mål.
Jeg ved godt der findes Deandre en butik på nettet, men det er igen efter standardmål.
Så var det jeg drønede forbi ebay, og fandt en masse fede bøger, ganske vidst japanske bøger, men med nogle fede snitmønster , til at selv sy tøj til sine dyr...
Okey... Prisen på bøgerne var mellem 100 og 200 kr men herregud, det er jo en engangsinvistering....
Så skulle jeg jo så finde noget stof... Dette skulle naturligtvis også gøres ud fra billigt perspektiv, samt noget med kvalitet og gerne et fikst mønster ....
Stofbutikkerne bugnede md forskellig tilbud, meeeeen jeg mente at det måtte gøres billigere, da hunde nu en gang er hunde og de leger, så man kan jo risikere atder nemt kommer et hul i trøjen..
Så fandt jeg på at drøne ind til en genbrugsbutik....
jeg gik på jagt i bluser osv der var fede og behagelige, og ikke mindst i passende størrelse....
jeg fandt masser af smart børnetøj som havde flotte mønstre, og det var drønbilligt.....
For 200 kr slæbte jeg 4 store bærposer (og jeg mener store) med en masse trøjer, som jeg dernæst gik i gang med at sprætte op.
og vupsi så kunne jeg forvandle genbrugstøj til fede trøjer, hvor jeg IKKE skulle ærge mig hvis noget gik til under hundenes leg...
Jeg synes det er en genial løsning i stedet for at give 300-600 kr for en trøje osv....
jan 2008
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 770
jan 2008
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Der er vel ingen, der mener at hunden skal fryse..
jan 2008
Det er DER den sttore forskel ligger..... :o)
At sætte lidt fiks tryk eller pynt på en trøje er ok i mine øjne....
Men sparkedrægter osv... kan man virkelig få det.... ? :oS
Jo men jeg kan da tage lidt billeder af det jeg har lavet og lægge i mit fotoalbum... :o) men når det først i morgen....
jan 2005
Se DET er for meget for mig!
jan 2005
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Jaa... jeg vil oz se marita, så smid lige et link når du er klar med efterårs kollektionen
jan 2008
DEN er fed..... samler input til en rockertrøje her... haha
nej jeg er ligeglad om mine kommer til at ødelægge deres t-shirt under legen.... jeg har måske givet 5 kr for trøjen, og er det til alladin kan det strække til 2 styks ud af bæørnestørrelse....
skal lige snuppe nogle billeder i morgen og smide ind...
nov 2005
Morsomt ord, når nu tasterne driller, hihi
jan 2008
nov 2005
Mit er så slidt, at jeg ska siddeogpilleordenefrahinanden førdesendes
jun 2008
Følger: 140 Følgere: 125 Hunde: 9 Emner: 388 Svar: 2.483
Vi var selv ude for at vi var på et marked hvor det "pissede" ned, og der stod hundene og rystede af kulde, så min søster hentede et par af hendes trøjer, som de fik på, og de fungerede faktisk også rigtig godt, og ja man kan jo altid købe tøj i genbrugsforretninger, og så f.eks sy det til så det passer bedre
jan 2008
Ja nemmelig.....
Det er som regel ved brystet det skal laves lidt omkring.... tages ind osv... og ærmer.... Mine hunde foretrækker UDEN ærmer...
Til de små racer er det fint med baby/børnetøj...
Til de større racer skal man op i tenager/voksenstørrelse....
Og man behøver ikke være udlært skrædder for at mestre kunsten.
Og bedst af alt..... Det er billigt....! Og de fleste genbrugsforretninger støtter samtidigt en god sag... ;o)
jeg siger lige fra når jeg har smidt nogle eksempler ind i mit fotoalbum.....
jun 2008
Følger: 140 Følgere: 125 Hunde: 9 Emner: 388 Svar: 2.483
Tøj til dyr....
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside