{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.150 visninger | Oprettet:

Tøj til dyr {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor nogle vil klæde deres dyr på som var det mennesker.

Tøjet er da smart når man ser på det, men når det kommer på hunden, så synes jeg altså det ser fjollet ud.

I dag faldt jeg så over at man kan få T-shirt til hamstere, og ja jeg har skrevet rigtige, hvem dælen vil give sin lille hamster T-shirt på??

Det er en underlig verden vi lever i.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tøj til dyr
  • #2   30. jul 2012 Meget.. Er heller ikke til det der med tøj..

Har kun OVERVEJET et regnslag til de dage hvor vi bliver nød til at bevæge os ud i skybrud, ellers ikke.. Mest fordi min hund er lang tid om at tørre smiley Og vil ikke have hende i møblerne våd smiley Så må hun blive i sin kurv.. Haha

• #3   30. jul 2012 På det punkt bliver jeg vist aldrig enig med folk herinde smiley
    Få et hårløs dyr og kom tilbage.

• #4   30. jul 2012 Så længe hunden ikke lider under det, så er jeg ret lige glad. Desuden kunne jeg godt finde på at anskaffe en turkis striktrøje med "Turtleneck" til min bulldog til vinter.

• #5   30. jul 2012 Jeg kunne aldrig drømme om at klæde mine dyr på
    Men så længe det ikke genere eller hæmmer dyret må jeg indrømme at det ikke kan bringe
    Mit pis i kog

• #6   30. jul 2012 Hvem dælen kan give et hamster en t-shirt på, det må da kræve noget fingerfærdighed og et meget roligt hamster smiley

Er det en hund synes jeg det er fint med en heldragt eller dækken. Hårløse hunde ser jeg ikke noget forkert i får tøj på, sålænge hunden kan bevæge sig frit smiley

• #7   30. jul 2012 Helt enig med Ginger. Få et hårløst dyr så kan det være der går et lys op for jer

• #8   30. jul 2012 True angels og sabrina: Helt enig der smiley

Ginger: Nej tak, jeg holder mig til Pomeranian smiley Men jeg synes mest det er de små hunde som Pomeranian og Chihuahua som jeg ser i det.

Anne Julie: Hvorfor vil du anskaffe det? Ikke at jeg dømmer eller noget, er bare lidt uforstående smiley

• #9   30. jul 2012 Dækkener er for mine hunde et must om vinteren. Og jeg skulle forsværge at jeg ved gud aldrig skulle give mine hunde sko på - og så har jeg ligegodt 2 hunde som ganske enkelt ikke kan bevæge sig i sne uden... Latterligt men nødvendigt.
    Alt påklædning der bare er pynt er tåbeligt efter min mening. Men fred være med dem der ønsker det - så længe dyrene ikke er generet af det.

• #10   30. jul 2012 Ditte: Det hidser mig heller ikke op, jeg undrer mig blot, og kan slet ikke følge hvorfor små hamstere nu også skal iføres T-shirt.

• #11   30. jul 2012 Er da sikker på at denne hamster ville elske en lille trøje smiley
    http://www.gnavergalleri.dk/galleri/10371-hamster_klunke

• #12   30. jul 2012 Jeg giver også min Flora tøj på om vinteren - fordi hun fryser uden - hvis ikke hun frøs - så ville hun jo ikke få tøj på.................. Og hvorfor ikke iklæde hende noget pænt - når nu det skal være ;0)

• #13   30. jul 2012 Calle´s moar: Men det forsvarer jo ikke hvorfor hunde med masser af pels bliver iført det, eller hvorfor hamstere nu også skal have tøj på.

• #14   30. jul 2012 Og den hamster trænger klart til en trøje ;0)

• #15   30. jul 2012 Jamen jeg undrer mig da også over hvorfor folk vil give en hamster t-shirt på det skal jeg da ærligt indrømme

• #16   30. jul 2012 hvordan konstatere man om en hund fryser ??

• #17   30. jul 2012 Ginger: Min kæreste har også haft Skinny marsvin, de blev ikke iført tøj, og de havde det ganske varmt smiley

• #18   30. jul 2012 Fordi hun fryser...

Christian: De ryster.

• #19   30. jul 2012 For Silas vedkommende bliver han blå nede omkring halen og på sine lår. Det er faktisk ret nemt at se.

• #20   30. jul 2012 @ginger

Han bliver blå ?!!, hvordan kan du du se det for pels ?

• #21   30. jul 2012 Flora ryster over hele kroppen.......

• #22   30. jul 2012 Thomas: Det var nu også mest dril smiley Har selv haft skinny marsvin og den fik heller ikke tøj på. Kan heller ikke se meningen med tøj til gnavere, men det er seriøst heller ikke det folk i den verden bruger penge på.

Men nu hev du hundetøj ind og jeg bruger hundetøj og der er en meget god grund til det. I modsætningen til marsvin og hamstere skal en hårløs hund ud og luftes - også om vinteren smiley

• #23   30. jul 2012 Christian: Hvilken pels?

• #24   30. jul 2012 Jeg tog faktisk en snak med min dyrlæge omkring tøj til hunde, han sagde hvis hunden rystede fordi den frøs om vinteren eller på kolde aftener så ville en lille jakke være god, og en regnjakke kunne han da også anbefale, men kjoler, selebukser, trøjer osv. det ville han ikke anbefale smiley

• #25   30. jul 2012 hvis ryste er et tegn på frys, så fryser mine hunde også når det er 30+
    de ryster når vi går på enten træningsbanen eller bare en tur..
    jeg tror at ryste er tegn på anspænelse, eller en måde at regulere temp på.

• #27   30. jul 2012 Ginger: Troede du mente det seriøst smiley

• #28   30. jul 2012 Selebukser og tynde trøjer er perfekt sommertøj til at beskytte mod solen. Indtil jeg fandt den rigtige solcreme til Silas brugte han det på de mest solrige dage. Folk i lande hvor solen er på hele tiden bruger det også smiley

I dag har jeg fundet ud af at heldragter er det perfekte for Silas - så selebukserne er gemt væk for at gøre plads til dragterne, som jeg får specialsyet i sverige fordi de ikke fandtes i DK smiley

• #29   30. jul 2012 @ginger

ups så sku ikke lige du havde en hårløs smiley
    i det tilfælle er det vel tydeligt smiley

• #30   30. jul 2012 Jeg er overbevidst om, at forhandlerne udnytter markedet, fordi de kan sælge det usmagelige tøj til diverse dyr. Ejerne skulle tænke sig om inden de køber et kæledyr, fordi det måske havde været bedre med en Built-A Bear istedet for.
    Jeg bruger praktiske trøjer eller dækkener til mine Russiske Toy, som virkelig fryser i den kolde årstid, men kunne feks. aldrig give mine Pomeranier tøj på. De er fra naturens hånd udstyret med tykke "dækkener".

• #31   30. jul 2012 Ginger: Forstår godt tøjet til de hårløse, men ikke til hunde med pels smiley

Nu er der flere der kommer med kommentaren om at man selv skulle prøve at have en hårløs hund, men som sagt så forstår jeg det godt i det tilfælde, men ikke til hunde med masser af pels, der er jeg altså uforstående.

• #32   30. jul 2012 At hunden har pels er ikke ensbetydende med at den ikke fryser.

• #33   30. jul 2012 Irene: Jeg bliver skam ikke sur eller noget over det, men jeg undrer mig, og synes det er underligt at nogle vil "klæde" deres hunde ud, når de ikke har behov for det smiley

• #34   30. jul 2012 Thomas: Det er jo lidt folks eget valg. Deres hund - deres valg. Og så længe det ikke gør ondt på hunden eller hæmmer den, kan det vel være lidt lige meget?? smiley
    Ved godt nogle taler om ydmygelse og hunden føler skam, men nej - det er en hund, den er ligeglad. Og som med alt andet, halsbånd, seler og fx mundkurv er det noget der skal læres ind.

Lilly har pels - men nogle gange er det altså også for koldt for hende - fx de år hvor sneen har været så høj at hun konstant skal gå helt nede i den. Så låner hun en heldragt af Silas.

• #35   30. jul 2012 Ginger: Jeg tror lidt jeg bliver misforstået, jeg undrer mig blot over det, derfor jeg skriver det.

Jeg har altid undret mig over at hunde med pels skulle puttes i tøj, og da jeg så faldt over tøj til hamstere, der kunne jeg ikke lade være med at tænke at behovet for at "klæde" sine dyr ud, måske har udviklet sig lidt for meget.

• #36   30. jul 2012 Min Flora er ikke hårløs - men hun fryser meget.....jeg har 4 andre af samme race som absolut ikke fryser på samme måde - men det skal Flora vel ikke lide under? ;0)

• #37   30. jul 2012 Mine hunde har sku ikke meget pels, og intet underuld, har aldrig haft den fornemmelse at de fryser, når det er koldt ruller de sig sammen med halen over snuden, ligesom en slædehund. har da tænkt på om de skulle fryse, og give dem et dækken. En tidligere hund jeg havde også kort uden underuld gjorde jeg det med, da det var 20 - , og han skulle ligge et par timer i bilen, efter et check på hunden efter 30 min lå dæknet i den ene ende at buret og hunden i den anden, så....frøs han?

• #38   30. jul 2012 Glemte lige at Flora står helt klar med oprejste "arme" når jeg kommer med en trøje ;0)

• #39   30. jul 2012 @dorte G

Ja man kan lære dem meget smiley

• #40   30. jul 2012 Thomas: Nogle synes vel det er sødt? Det er meget normalt i USA at nogle hunde render rundt med tøj 24/7 - også pelshunde. Og for at sælge dem nemmere smider man dem i strutskørt og pynter dem med sløjfer, nok for at gøre dem lidt børneagtige at se på. Det tiltaler specielt kvinder.

Vi har med at abe efter USA, så mon ikke det er lidt de samme tendenser. For bare 8 år siden, da jeg fik Lilly - kunne man intet hundetøj få nogen steder. Et dækken var svært nok at opdrive. I dag er hundetøj over alt smiley

• #41   30. jul 2012 Min gamle Westie havde da også jakke på de sidste hårdere vintre hun levede.
    Hun frøs og et dækken var altså ikke nok da det var mave og ben, ikke ryg hun frøs på

• #42   30. jul 2012 Selvom jeg godt nok osse af og til ryster på hovedet over det tøj folk iklæder deres kræ, så tænker jeg lidt at hunden sgu nok er ligeglad med om dens trøje er en simpel strikket trøje eller en fancy en af slagsen med bling bling osv.

Så længe det ikke hæmmer hundens bevægelsesfrihed (hvad strutskørter o.l. jo kan gøre) så er jeg ret ligeglad

• #43   30. jul 2012 Fryser jeres hunde så meget at de ikke vil gå tur ???

• #44   30. jul 2012 Christian. Ja

• #45   30. jul 2012 Christian: Ja Silas gør. Lilly gør ikke, men ønsker heller ikke hun skal blive syg - så vil hellere smide en heldragt på hende på de dage hvor vejret er slemt. Det sker virkelig sjældent smiley

• #46   30. jul 2012 ang tøj i det hele taget -altså om en hund overhovedet kan have behov for det, så mener jeg nu nok at der er hunde der fryser uden om vinteren/i meget dårligt vejr.

Min mors tæve vil slet ikke ud om vinteren uden et dækken eller en trøje på.

• #47   30. jul 2012 dvs. ikke vil ud i koldt vejr og hellere skide på gulvet?, hvad med regnvejr ?
    Mener det er et spørgsmål om opdragelse......ala iiihhh hvor er det synd for dig lille pus det er også koldt eller vådt, i præger hundene til den opfattelse.

• #48   30. jul 2012 Christian: Det var også min mening. Det første års tid havde Silas ikke tøj på for opdrætteren havde sagt det ikke var nødvendig.
    Så vågnede jeg op til lort på min sofa hver morgen. Silas valgte at stå op 10 min før mit vækkeur ringede og gøre sig færdig i håb om at han så ikke skulle med ud på morgentur.
    Da jeg til sidst gav op og lyttede til CC-folket herinde og smed noget tøj på hunden, så blev han renlig.

Han har stadig dage hvor han ikke gider med ud - men tvinger ham.

• #50   30. jul 2012 Tia har ikke ret meget underuld så hun kan godt fryse på en meget kold vinterdag hvis ikke hun er i konstant i bevægelse.
    Så hun får dækken på.

Daisy ville få hedeslag af et dækken smiley

• #51   30. jul 2012 @Christian M - jeg har 5 af samme race - det er kun Flora der fryser - og derfor får trøje på - og ja ....hun vil ikke ud og gå når det er koldt........

• #52   30. jul 2012 Underlig indstilling. Undskyld Christian, Men jeg har hørt den så tit og set folks fordømmende blikke at det hænger mig langt ud af halsen.
    Nogle hunde er fremavlet/opstået under varme himmelstrøg andre under kolde.

Hunde opstået under varmere klima vil ofte fryse her når det er koldt. da deres pels og hud er udviklet til varme. Derfor kan tøj være nødvendigt om vinteren eller på kolde aftner, ikke blot for hundens velbefindene men sågar for dens helbred.

De hunde som er opstået på koldere egne. Kan have svært ved at kapere vores somre. Du vil vel ikke tvinge en gispene hund til at ligge i solen vel. Blot fordi det er der MIN hund helst vil ligge.
    Nej det tror jeg ikke du vil for det ville tangere dyrmishandling.
    Ligeså er det i mine øjne at tvinge en hund til at fryse røven af.

Har også hørt folk fortælle mig det er synd jeg har en hund i Danmark som ikke kan tåle vores kulde. Samtidigt med jeg ser deres egne hunde lide i varmen om sommeren.
    Jeg kan give min tøj på og så har han det fint året rundt. En hund som har svært ved varmen har det skidt om sommeren.
    Jeg ved godt hvad jeg syndes er mest synd.
    Ubehag på grund af varme eller tøj og velbehag. Foretrækker afgjort det sidste.

• #54   30. jul 2012 @calle's mor

Selvfølgelig er de forskellige racer disponeret for klima ingen tvivl herom, men det er vist kun når vi kommer ud i ekstremer, og det kan vi vist ikke sige vi har her i DK.

Jeg har jo faktisk hunde der er kulde følsomme, eller hvad vi skal kalde det smiley
    men har aldrig set noget til det. Racen bliver brugt i meget i feks. finland også sjovt nok der fryser de ikke heller ikke om vinteren.

Mener i tolker noget i hunden, den ikke naturligt har !

• #55   30. jul 2012 @lykke

Det er hunde vi taler om ikke børn, de tåler ingen sammeligning.

• #58   30. jul 2012 The Devil: Nej det kan det ikke og her kan du måske se hvorfor:
    http://gingers.dk/img/Silashundedaekken.jpg

Silas er på ingen måde beskyttet på maven, på sine ben og kulden kan fise lige op under dækkenet.
    Derfor man får lavet heldragter til hunden som beskytter så meget bedre:
    (link fjernet)

• #60   30. jul 2012 Hvis man kender sin hund, så kender man hundens kropssprog og kan se hvordan det ændre sig.
    Jeg kan fx se om Lilly er i legehumør eller i om hun er klar til at jagte et dyr - eller om hun er sur på mig ud fra hendes øjne, hvordan ørerne sidder og halen.

På samme måde kan jeg se forskel på om Silas ryster fordi han er en pyller eller om det er fordi han fryser.
    Enhver burde kunne læse sin hund bare en lille smule. Se forskel på de tegn de giver.

• #63   30. jul 2012 Christian M

Du forstår åbenbart ikke, at nogle racer kan dø af ikke at have tøj på om vinteren.
    fx chi'er (som jeg har) har brug for et varmt dækken, hvis det er koldt, da de kan blive så nedkølede at deres hjerte stopper. Det har INTET med opdragelse at gøre.
    Regndækken kan også være nødvendigt, hvis det står ned i stænger.

Så jeg har begge dele. Men intet "pyntetøj".

• #64   30. jul 2012 Rysten er ikke lig med at fryse. Det kan være tegn på stress, anspændthed mv. Jeg kan godt se at nogle hunde har brug for dækkener i perioder, men hunde med tøj året rundt er fy!

• #65   30. jul 2012 Hunden fryser - ryster - og det er rigtig koldt ude = trøje - og det vil jeg til enhvert tidspunkt forsvare - det har ikke noget at gøre med at ville klæde hunden ud.....

• #66   30. jul 2012 Måske - men det er da bedre at være på den sikre side end at gøre folk her på HG der ikke kan lide hundetøj tilfredse smiley
    Bare se hende der skriver at hendes hund fik halsbetændelse 5 gange fordi den ikke fik lidt tøj på. Er det bedre hunden lider og bliver syg, fordi nogen mener hundetøj er forkert? smiley

• #67   30. jul 2012 tak for underholdningen smiley

• #69   30. jul 2012 Hmmm...
    Hvis du forventer at folk nogen sinde skal svare dig igen Christian, kunne du i det mindste respektere vores forskellige holdninger i stedet for at blive hånlig.

• #71   30. jul 2012 Syntes heller ikke jeg blev smiley
    Bare min måde at sige tak for debatten, er ude af denne tråd nu.

• #72   30. jul 2012 Selv tak, næste gang ville det måske være en idé bare at skrive det i stedet for at latterliggøre det vi skriver ved at kalde det underholdning.

• #75   30. jul 2012 Ingen af mine hunde skal nogensinde have tøj på. Det tætteste vi kommer på tøj er Zentas Thundershirt.
    Ikke engang dækner har de. Heller ikke min gigthund som ellers måske kunne bruge et Back On Track dækken. Altså får hun brug for et BOT dækken får hun selvfølgelig et men hun har ikke behovet endnu.

• #76   30. jul 2012 Jeg ser tydeligt om mine whipper ryster af kulde eller spænding.

Den ene af mine hunde fryser stort set aldrig, og har kun dækken på, efter fysisk aktivitetet i koldt og fugtigt vejr, den anden fryser, hvis hun skal være ude i længere tid, når temperaturen er under 14-15 grader og hun ikke er i bevægelse konstant.

Hun får benene smurt i vandfri creme når der er sne og temperaturen under minus 8-10 grader, ellers får hun simpelthen frostskader i huden, den bliver rød og fuld af små sår.

Jeg er vokset op i en familie med jagthunde og familiens hunde har i mere end 60 år fået smidt et dækken over sig efter de har været fysisk aktive på en jagt og tidligere, før dækkener var almindelige blandt jagtfolk, blev der grinet en del af vores "pylren".

Mange overtog dog efterhånden vanen, da de opdagede, at vore hunde var aktive jagthunde længere op i alderen end deres og havde færre skader.

Så får mit vedkommende er "tøj" et spørgsmål om, at holde en hund der fryser varm, men det sandelig også et spøgsmål om, at jeg gerne vil have en hund, der er aktiv langt op i årene og ikke plaget af gigt og ledskader, som kunne være undgået ved at holde hunden varm.

• #78   30. jul 2012 Lykke M
    Din sætning med at folk ikke ved hvad de snakker om, nu er det jo ikke sådan at der bliver sagt hunde IKKE skal have tøj på, det er en undren.
    Jeg har aldrig haft en hund med lungebetændelse, ej heller kendt nogen der har, og jeg har aldrig givet en hund tøj på, hvilket dem jeg kender heller ikke har.

Måske din hund er lidt sart, det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men det er bestemt ikke alle hunde der behøver at komme i tøj, og hvad tøj angår så er det stadig fine kjoler, sele bukser osv. altså ikke jakke, regndækken.

• #81   30. jul 2012 Lige præcis Pia H smiley

• #82   30. jul 2012 Altså Sofus bliver nærmest apatisk når han fryser, han gider ikke noget, eller står på mine sko og kæmper for at komme op!
    Han ryster ja, men ikke som når han er anspændt eller oppe at køre! Når det er tilfældet er han slet ikke så sløv! Han vil som oftest gerne ud, men hvis det bliver alt for koldt, så vil han prøve at undgå det!
    Han forsøger i bilen på at gemme sig under tæpper eller jakker hvis det er for koldt og han får muligheden, det kunne altså ikke falde ham ind om sommeren!

Når det er sagt så har hunde jo ikke brug for tøj, det mente jeg i hvert fald ikke!!! Sofus blev syg og skulle have medicin gang på gang på gang! Til sidst gav jeg op og gav ham en "jakke" på sådan et dækken agtigt praktik ting.
    Han har 7-9-13 ikke fejlet noget siden, hvis det ikke er fordi hunden har det for koldt, så ved jeg fandme snart ikke!!!

Om det så er alle de hunde der får tøj på der fryser det tvivler jeg på, men jeg tøver ikke længere pga. Folks fordomme!

• #84   30. jul 2012 Christian M -jo jeg tror da i nogen grad det handler om hvad man vænner dem til. Men uanset hvor meget du vænner en hårløs (eller korthåret hund uden underuld) til at være ude, så sætter den altså ikke på magisk vis underuld så den kan klare minus 10 grader i længere tid.
    Kan du gå uden tøj på om vinteren, hvis blot du vænner dig til det?

For mine forældres hundes vedkommende kan jeg fortælle at det er hunde der er vandt til at være med ude i al slags vejr. De synes ikke det er fedt at være ude når det rigtigt regner, men det er ikke et valg de får -mine forældre bor på gård og hundene "hjælper" med udmugning, lukke heste ind/ud, ordne haven og hvad der nu ellers er at foretage sig på sådan en landejendom.
    Det gør de hver dag, året rundt uanset vind og vejr.
    Men når kræet efter ½ time er iskold, ryster over det hele og begynder at lægge sig ned og skrige når man vil have den ud, så synes jeg nu et dækken er at foretrække fremfor at insistere på at det må hunden vænne sig til.

Mine egne har aldrig tøj på -de har pels nok selv og sætter mere om vinteren. -eller dvs Gaia har faktisk et dækken til når hun skal ligge i buret i bilen efter træning og den slags. Slemme mig -men der har hun jo ikke muligheden for at løbe sig til varmen.

De fleste hunde, hvis man da lige ser bortfra de hårløse, kan sådan nogenlunde holde varmen når de får mulighed for at holde sig igang -men det kan altså være et problem hvis ikke de styrter omkring fra de kommer ud og til de skal ind igen

• #85   30. jul 2012 the Devil -er det ikek helt ligegyldigt om man vælger at give en trøje eller et dækken på? Og hvad der så evt står på trøjen/dækkenet. Hunden er da fløjtende ligeglad med om man der står "fars lille nullergøj" eller hvad det nu måtte være, på ryggen af dens dækken/trøje -så hvorfor må man ikke give den noget på som man selv synes er pænt?
    Og om det er en trøje eller et dækken afhænger vel af hvad der sidder bedst på hunden og om det skal holde vand ude (= dækken) eller om det bare er for at holde på varmen (i så fald kan trøjen jo osse klare jobbet)

• #86   30. jul 2012 Pia H: Skal jeg være ærlig? Nej det gør det ikke smiley Men nu kommer jeg også sammen med mennesker der er så vant til at bruge den slags på deres hunde.

• #88   30. jul 2012 Svarede på dette spørgsmål du stillede: "ser det iøvrigt ikke rigtig mærkeligt ud: (link fjernet) " smiley

• #89   30. jul 2012 Dækkner osv til hunde er fint nok.
    Men kjoler, bukser osv.. Det er sært i mine øjne.
    Men hver sin smag.

• #90   30. jul 2012 Tøj til hunde med et formål - ja tak.
    Tøj til hunde for sjov - nej tak.

• #91   30. jul 2012 Jeg synes så tilgengæld chien i kjole ser helt tosset ud -men det ser ud som om "nederdelen" ikke går hele vejen rundt om, så der burde jo ikke være problemer med at bevæge sig...
    -og det er vel hovedsagen

• #93   30. jul 2012 Laika fik blærebetændelse da det blev koldt det første år jeg havde hende. Så hun fik dækken på, dobermann'en er jo ikke en hund der er bygget til kulde. smiley

• #94   30. jul 2012 Jeg synes bare ikke det ser underligt ud, for jeg er vant til at se på det. Ville heller ikke have noget problem med at smide Silas i sådan noget til fx jul eller anden festlig lejlighed, hvis ikke det var fordi han var en dreng smiley
    Han skal ikke gå i sådan noget hver dag, han er som regel nøgen hele sommeren - men om han har en heldragt, en trøje eller en kjole på gør ingen forskel. Han er ligeglad.

Michelle: Det er nemlig korrekt. "Nederdelen" på sådan nogle kjoler er bare et stykke stof der hænger og flagre ligesom på en trøje.

• HerVogterJeg *
    HerVogterJeg * Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Svar: 84
    #95   30. jul 2012 Mmm.. Min mening: Hvis tøjet tjener et formål og er udformet så det er behageligt og gavner hunden på den ene eller anden måde, så pyt med mønster osv. Det allervigtigste er at hunden er glad.

Nu har vi ikke lige de typiske "påklædnings-racer" i min familie, men mine forældres gamle gigtplagede hund har et BOT-dækken som hun sover med (eneste tidspunkt hun har fred for overgearet unghund, der ville flå det). Hun ELSKER at få det på og ser glad og stolt ud når hun får at vide hvor fin hun er. Hun ville sikkert også elske det hvis det havde et eller andet åndssvagt mønster.

Vores egne har små refleksveste. De er så glade når de får dem på, for det betyder at de skal ud og gå og vi fortæller dem (igen) hvor fine de er. En af de første dage vi havde Samson, så vi hans dybt skuffede udtryk da de andre hunde fik deres små veste på. Han stod klar, men der var ikke flere hundeveste, så den næste vest tog min kæreste selv på. Nitte!!! Han fik hurtigt sin egen, selvfølgelig.

Ovennævnte er jo så påklædning der har et formål og som er udformet behageligt. Det synes jeg selvsagt er ok (ellers ville vi jo ikke gøre det).

Til gengæld går Samson med en meningsløs charmeklud. Han bryder sig ikke om at vi tager den af og kommer selv for at få en ren på, når vi står med den nye. Den generer ham tilsyneladende slet ikke og er glad for at få den på. Det mener jeg egentlig er det vigtigste; Generer det? Er hunden glad? - og så må det meget gerne have et praktisk formål....

• #96   30. jul 2012 Enig i det med at dække hunden af indtil den tørre Natasja. Det bruger vi ikke herhjemme. Jeg må bare gøre rent lidt oftere.

• #97   30. jul 2012 Jeg har været på et marked i Thailand, hvor en lillebitte kaninunge var iført en kjole med strutskørt. Den kunne knapt nok bevæge sig, det var så synd smiley

Vega har dækken på om vinteren og når det regner helt sindssygt, ellers går hun ganske enkelt bare ikke ud smiley Men decideret tøj bare til pynt fatter jeg heller ikke.

• #98   30. jul 2012 Jeg har ikke noget imod dækken hvis hunden virkelig har brug for det. Men tøj? NEJ.

• #100   30. jul 2012 Lykke M
    Jeg svarede på det du skrev såmænd ikke andet smiley

• #102   30. jul 2012 Du skrev:
    3 timer siden

Folk ved ikke hvad de snakker om før de har haft en hund, med halsbetændelse 5 gange på 6 mdr og derved brugt mange penge på dyrlæge regninger. eller sat på den varmeste sommeraften med en hund der ryster af kulde og bare gemmer sig til den ser sit tøj, får det på og derved får varmen. Men på min chi kan du puste i hendes pels og se hun ingen underuld har og så se hvorfor hun fryser så meget!

Jeg svarede:
    Din sætning med at folk ikke ved hvad de snakker om, nu er det jo ikke sådan at der bliver sagt hunde IKKE skal have tøj på, det er en undren.
    Jeg har aldrig haft en hund med lungebetændelse, ej heller kendt nogen der har, og jeg har aldrig givet en hund tøj på, hvilket dem jeg kender heller ikke har.

Måske din hund er lidt sart, det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men det er bestemt ikke alle hunde der behøver at komme i tøj, og hvad tøj angår så er det stadig fine kjoler, sele bukser osv. altså ikke jakke, regndækken.

Har skam på intet tidspunkt udtalt mig om at din hund kommer i kjoler osv. blot hvad det er for en beklædning som jeg undrer mig over, så forstår ikke du kan blive stødt over det smiley

Kommentér på:
Tøj til dyr

Annonce