{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem barfer deres Cavalier??
  • #2   13. sep 2008 Jeg gør - eller for det meste i hvert fald - Murphy får også perioder hvor han ikke gider og så hellere vil have tørfoder, men det stopper heldigvis rimeligt hurtigt så vi er tilbage på BARF igen...

Han får lidt forskelligt - både fra DBC, Rigtig Hundemad og ting fra supermarked/slagter....

• #3   14. sep 2008 Nikky startede på DPX, det var trods alt bedre end tørfodder, men vi er gået over til at købe i supermarkeder og så Rigtighundmad ind i mellem, for at nok afvæksling. Både Nikky og Citha vil helst have mad på ben, det frister ikke at der er hakket ben i :o)) Jeg kender ikke CarniBest jeg prøvede ellers mange tørfodder inden, men Nikky ville ikke spise nok til hun var behagelig at rører ved, så mager var hun, nu er hun fin næsten for fin, jeg turde ikke faste hende i starten vi havde Citha af frygt for at hun skulle bliive endnu mere sur på den lille ædedolk, så hun har lagt sig lidt ud :o)) Citha har ikke fået noget valg, hun startede på kallun, da vi fik hende hjem, og det går rigtig fint.

• #5   14. sep 2008 Vi fodre også råt.

Vi henter Kallun og indmad hos slagteren og ordner det selv.
    Køber ind på tilbud i supermarkedet og henter resten hos RigtigHundeMad.
    Vi bruger Vivet som grønt tilskud.

• #6   14. sep 2008 Line L tak den lille tøs vokser og ædder som var hun betalt for det, det er helt vildt, hun trives med barf, helst som sagt ben med kød på, så CarniBest dur nok ikke, jeg fodrede med DPX i starten og havde noget da vi fik Citha og hun vil helst ikke spise det, man er vel en rigtig Cavalier og spiser kun det man synes smager godt og det er ikke hakket kød, slet ikke hvis det er hakket flere gange som DPX, det er jo nærmeste pate. Jeg handler Rigtighundmad hos Kolding barf cente,r de har bestemt også gode rabatter. Louise, Vivet hvor køber du det og er det pulver eller hvad? Jeg købte grønt tilskudsfodder hos DPX i pilleform, det er jeg glad fo,r jeg bruger dem som guffer, men nu DPX er lukket skal jeg jo finde noget andet, så har i nogle ideer

• #7   14. sep 2008 Jeg har lige vejet det lille myr,,,,4,2 kg. på køkkenvægten, det er da for vildt, hun vejede 2,2 for 1 md. siden, da vi hentede hende :o)) det er ufattelig, hun er overhovedet ikke tyk hun er bare fin, men hun vokset meget, hun bliver nok større end Nikky :O))

• #8   14. sep 2008 Murphy kan også klart bedst lide kød der er på ben - kyllingelår osv...

• #10   14. sep 2008 De ligner altså meget henanden, Nikky og Citha ville gerne spise hos jer :o)) Svine ribben gerne med rygrad, så er jeg ikke Nikky den næste time eller 1½,, kyllinge halse er også et hit her, men jeg er altid bange for de får dem i den gale hals, synes det lyder sådan ind i mellem, måske fordi de prøver at sluge for store stykker, Citha brækker i hvertfald tit halve kyllingehalse op igen, så de får det ikke så tit :o)) Idag står den på krappe mix så Nikky får nok ikke ret meget at spise idag :o)) og Citha skal sikkert også kun have et par hundrede garm i dag :O))))

• #12   14. sep 2008 Ja det er sjovt, tænk at være så kræsen ha ha faster dine ikke?
    Jeg giver dem også kun store ben for hyggens skyl, når det er mad er de ikke stører end svineribben, dem kan Nikky næsten klarer, det hele af. Nikky får kun mad hver anden dag, til gengæld får hun alt hvad hun kan spise ca. 500-600 g. Cihta får også alt hvad hun kan spise, men hver dag, dog spiser hun ikke ret meget ca. hver anden dag, så det vare nok ikke så længe får hun også kun skal have hver anden dag, det bliver dejligt Nikky ikke skal stå og kikke medens Citha spiser, uden hun må få. :O))

• #14   14. sep 2008 Hvor meget vejer Sune jeg tror han er samme størelse som Nikky men det er svært at se, han ser bare ikke så stor ud som mange. Det er alligevel meget stor forskel på hvad de spiser, Nikky får jo ca. det dobbelte af ham, det er vildt

• #17   14. sep 2008 Hold da op er han så tung, Nikky vejer ca. 8,5 nu og det er ca. 500g mere end før vi fik Citha :O) Nikky hjerte er jo heller ikke godt, var lige over ved Lisbet Højer Olesen i forige uge, nu har hun 40 % jet og hvis også en hjertemuskel betændelse, dertil kom en uregelmæsighed i slagene, så de anbefalede en 24 timers ekg men i samråd med min dyrlæge i Ribe gør jeg ikke noget ved det, han siger at det eneste de kan gøre hvis det viser sig at hendes hjerte er meget ustabilt er at indsætte en picemaker og det koster ml. 50.000 og 100.000 kr. dog uden garenti for at den vil hjælpe hende. sååå det er vist ikke lidelsen vær for nogen af os :O)) Hun får sin Fortekor og hun har det godt, hun sover mere end de fleste, men hun lider overhovedet ikke, heldigvis.Hjertemuskel berændelsen er sikkert en virus, han kunne i hvertfald ikke finde noget betændelse i hende, så det går vel væk engang, forhåbentlig, så kan det også være at hjertet bliver mere stabilt at sig selv :O))
    Eddy skal jo have noget at blive stor af ;O) Citha spiser også helt vildt, ca. 2-300g. hver anden dag og kun 50-100g resten, men hun vokser også helt vildt, hun har taget 66,66g på dagligt de 30 dage vi har haft hende :O) hun skal nok blive til noget :O))

Birgitte er Royal Canin begyndt at lave barf ??

• #19   15. sep 2008 Kikkie vejer ca. 8½ kg og får ca. 200 g. Jeg har lige haft sat hende op til 250 g i en periode, for hun var ved at blive lidt for tynd over ryggen.

• #20   15. sep 2008 Line jeg forstår ikke helt hvad du mener med 0/3 til 1/3 mener du 0 mislyd og 3 prolaps til 1 mislyd og 3 prolaps? Har du ikke fået han farvescannet hos Lisbet i KBH??

Citha ædder helt vildt, hvis det ikke er fist :O)) sagtens 300g.

Ja det er dejligt at der altid er en Nikky kan lege med når hun kan, og de hygger rigtig.

Louise 200g. er heller ikke meget, men inden jeg begyndte at nætte Nikky gik hun heller ikke mere, Jeg synes bare bedre om at hun bliver mæt og så faster og jeg tror også Nikky synes om det :O))

• #22   15. sep 2008 Jeg synes bare jeg har læst at de skal være 3 måneder inde i det, før end de må faste. Og vi har kun fodret råt i en lille måneds tid.

Kikkie har altid haft tendens til overvægt, så jeg er bange for at hun bliver for tyk, hvis jeg bare lader hende spise smiley

• #23   15. sep 2008 Line fik du ikke at vide hvor mange procent jet der var ? Det er jo da en vigtig faktor synes jeg.
    Uhh allerede, det går altså alt for stærkt, lad os håbe han er en ren 0 er :O)) skal nok krydse fingre til den tid :O))

• #24   15. sep 2008 Hvad koster det så for jer pr. mdr. at fodre jeres hunde med kødet hver dag?

• #25   15. sep 2008 Louise det har jeg ikke hørt, men jeg ved det ikke. Jeg kan spørge på www.hundeeksperten.dk der kommer jeg daglig, det er super hyggeligt, og der er mange, der gerne vil øse af deres erfaringer. Du kan jo også selv, lave en profil der, alle er meget velkommene.

• #26   15. sep 2008 Hanne N. Tak jeg kigger lige på hjemmesiden.

• #27   15. sep 2008 Anette L: Det afhænger meget af hvor gode tilbud jeg kan opdrive i supermarkederne smiley og om det er tid til at købe grønt-tilskud eller ej, men et sted mellem 300 - 400 kr. tror jeg. (Jeg er absolut ikke sikker)

• #28   16. sep 2008 Anette L: Jeg fodre ikke for så meget, har lige regnet ud at det bliver 300 kr. pr md. hvis man tager en gennemsnits pris fra Rigtighundemad og fodre udelukkende med det, men de har også tilbud og mængte rabatter og jeg handler også tilbud i supermarkeder osv så max 200 pr. md her. Det bestemmer ens næse for tilbud meget.

• #29   16. sep 2008 Louise: det var så lidt, håber du kan få noget, ud af det.

• #30   16. sep 2008 Okay bruger i så også alm tørkost ved siden af?

• #32   16. sep 2008 Ok tak det er jo rart at vide

• #33   16. sep 2008 Nej, det gør vi heller ikke da det tager ca. 24 t. for tørkost at pasere gennem hunden og kun 6 for rå og det er rigtig med fordøjelses processsen moget med encymerne kan ikke helt huske hvad :O))
    Der er nogle der bruger tørkost ind i mellem så ligger de bare en fastedag ind mellem hvert skift, de siger det går fint. Feks. hvis de skal til udstilling langt væk, ferie osv.

• #34   16. sep 2008 Vi bruger noget, der hedder Vivet som grønttilskud - det er en slags tørkost, kun bestående af urter, grønt osv. Der er ingen mel i, så det virker fint sammen med det rå.

• #35   16. sep 2008 Glemte at skrive at en lille hund skal have mellem 11-25 kugler, så det er jo kun som tilskud smiley

• #36   16. sep 2008 Ja Nikky får også grøntfodder tilskud som tørfodder og det går også fint, men det er også lavet til det, det går lige så hurtigt igennem hunden :o))
    Jeg er ved at få lavet en prof. fodder plan så jeg ved at de får alt hvad de skal have, jeg er spændt på hvad den siget.

Kommentér på:
Hvem barfer deres Cavalier??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce