{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Barfmafia/tørfoderhetz? {{forumTopicSubject}}

Ja, det spekulerer jeg lidt på om findes..

Jeg oplever at tonen i de tråde der handler om barf ofte føres i en nedladende tone overfor tørfoder/folk der fodre med tørfoder, og det synes jeg er brandærgeligt for det gør at mange får lidt barf-lede, og det er jeg ret sikker på ikke var intentionen med tråde og debatterne..

Er jeg den eneste der har det sådan? At når man hører "barfere" (generaliserer lige lidt her, bær over med mig!) debattere, så lyder de (vi) som nykristne eller andre omvendte, i deres iver for at fortælle hvor fantastisk barf er og hvor meget skidt tørfoder er fyldt med, og fred være med det.

Men hvem er vi til at vurdere at det fodervalg at andre har truffet er forkert? Hvem er vi til at fnyse af at folk ikke føler sig sikre nok til at prøve barf? Hvorfor er vi så sikre på, at tørfoderfolket hvis blot vi plæderer længe og meget nok, selvfølgelig vil skifte til barf? Hvorfor ikke bare lade folk om deres eget valg og lægge skytset på hylden?

Jeg personligt er ked af tonen og den dyrkelse og tørfoderforfølgelse jeg føler finder sted, og jeg er en "barfer".. Hvordan mon så ikke "de andre" har det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barfmafia/tørfoderhetz?
  • #1   18. okt 2006 Jeg har så ikke personligt følt mig stødt, men har godt lagt mærke til, at der tit snakkes om barf som om, at dem der fodrer med tørfoder er dårlige hundeejere.

Jeg fodrer med tørfoder, har ikke modet (eller frysepladsen) til at barfe, og mine hunde trives fint :o)

Så ja, jeg er lidt enig i hvad du siger.

• #2   18. okt 2006 Jeg er helt enig Mie..

Har tænkt på det længe.. Det gør at selv jeg, der barfer Luna, er begyndt at blive ude af de tråde...

Og det er da trist....

• #3   18. okt 2006 *GG*

• #4   18. okt 2006 Jeg vil også sige.. At min næste hvalp vil blive fodret med tørkost indtil den er voksen.. (tror jeg) jeg er ikke sikker på jeg tør andet...

• #5   18. okt 2006 Mie -

Godt indlæg. Generelt er det som om at herinde har man ret, bare man er nok og råber højest :o)

Sagt af en som fodrer med Royal Canin, og ikke kunne drømme om at fodre med andet :o)

• #6   18. okt 2006 Pia, du griner? .o)

• #7   18. okt 2006 Du er ikke den eneste der har det sådan..............jeg fodre med tørkost .............men må da sige at man godt kan føle sig lidt dunket oven i hovedet nogle gange når de tråde kører.............jeg kan sku ikke agumentere i timevis over mit valg, men så længe jeg....og mest af alt min hund......har det godt med det, så fodre jeg med tørkost..........syntes det er fint at folk der barfer vil fortælle om deres erfaringer, men de kan ikke forvente at alle bliver "frelst" *S*

• #8   18. okt 2006 Jeanette, der er jeg ikke sikker på at jeg er enig med dig, bortset fra de store racer hvor jeg måske nok ville være betænkelig ved at de får hvad de skal have..

Jeg har fodret barf fra Karla var 5 mdr, og ingen problemer her..

• #9   18. okt 2006 Jeg fodre med tørkost, men føler mig absolut ikke banket i hovedet eller lignende. Jeg kan tage det... *ss* Men jeg vil give dig ret i at det nærmest er blevet til en "prædiken" at man skal fodre med BARF, og kan nok godt forstå at nogle føler sig "forfulgt"...
    Men det rører ikke mig - jeg fodre med det som har givet det bedste resultat på min hund...
    Og folk fortæller jo om sine erfaringer, hvilket er positivt, men det handler jo om måden man formidler det på... *ss*
    Der er ikke noget af det jeg har læst på det seneste som giver mig lyst til at fodre med BARF, tværtimod... *ss*

• #10   18. okt 2006 Britta, ja, og sådan skal det da ikke være!

Jeg vil da nødigt have et prædikat påklistret som stempler mig som kværulant "blot" fordi jeg fodrer med det jeg gør, og samtidig vil jeg da (ihvertfald forsøge) at acceptere at andre har andre præferencer (selvom jeg da ved at min er den rigtige *GG* (joke!))

• #11   18. okt 2006 Anne, det var lidt det jeg ville frem til, for det er da en frygtelig skam at den argumentation der finder sted har den stik modsatte effekt.. Nemlig at skræmme folk væk istedet for at trække folk til med saglig og underbygget argumentation..

• #12   18. okt 2006 Mie; Jamen vi to er jo næsten altid "in sync".... :o) Så jeg vidste jo lige at det var det du mente... *gg*

Nej seriøst - det er jo en skam, fordi når én som Marie (er det ikke godt nok Marie der har vildt meget styr på det?) forklarer om BARF synes jeg bare det lyder super godt... Men når andre - ingen specifik, men det er ikke dig jeg hentyder til, "prædiker", så tænker jeg blot: "de bliver aldrig markedsføringschefer nogle steder"... *gg*

• #13   18. okt 2006 Nu kan det godt være at jeg spørger lidt dumt men hvad er Barf?? tror ikke rigtig at jeg har fulgt helt med i den samtale... smiley

• #14   18. okt 2006 Mark: Man kan sige, at hvis man køber kvalitets tørfoder, ved man at tusinder af hunde har overlevet og trives vel på foderet - så må det jo være okay og bruge ikk? Så hvorfor skifte...? Jeg kan godt følge dig... *ss*

• #15   18. okt 2006 Jeg ved hvad du mener Mie, der er især en bruger, som nærmest skælder ud på "tørfoder" folket...
    Jeg har ikke modet, frysepladsen eller viden til at barf'e, men det gør mig vel ikke til dårlig hundeejer...

• #16   18. okt 2006 Anne, jo det er Marie (Kipler) der har en enorm viden om barf.. Desværre er hun jo ikke på HG mere, så der er desværre gået en stor viden tabt..

Stefan og Lykke: barf er råfodring, hvor der fodres med råt kød og grønt..

Britta, nu var det ikke et forsøg på at fremhæve mig selv, men tak!

• #17   18. okt 2006 Mie....indrøm det......du er mafiabossen for BARFére......*G*
    os tørfodrer må da finde et smartere navn for det........lyder da vildt kedeligt :o)

• #18   18. okt 2006 Susso, jeg kryber brødebetynget og afsløret ud af denne tråd.. *GG*

Ja, jeg er da helt overbevist om at barf's succes udelukkende skyldes det 'catchy' navn!

• #19   18. okt 2006 LouNala: *GG* - undskyld jeg måtte altså lige grine lidt.... "der er især en bruger..........." *GG* UNDSKYLD!

• #20   18. okt 2006 He he mie......ja sikkert....

• #21   18. okt 2006 Susie: Dry feeders er ikke ret meget bedre vel??? *GG* Det hele plejer at blive smartere hvis man oversætter til engelsk...

• #22   18. okt 2006 Jeg var oppe på Barf-Centret og talte med ham manden der har det. Jeg fortalte ham om min usikkerhed mht at opfodre en hvalp på Barf-metoden.

Som svar på min tvivlen, kom han trækkende med en ung Golden Retriever .. og jeg stod bare sådan ..." og .." Jamen, sagde han, jeg kunne da se hvor fin den var. Jada, men hvordan ser hofter, albuer og ryggen ud ?? Det er jo det jeg skal ha OK på min hund, ellers kan jeg ikke bruge ham til træning.

Jeg er ikke i tvivl om at det er godt at Barfe - men mangler dokumentation for at skelettet på hunden bliver bedre af metoden. Og den kan jeg ikke få nogen steder.

Så jeg fortsætter lidt endnu med det tørre og kedelige - og glæder mig over at dyrlægen foreløbig har bedømt min hund til A & 0 :o)

• #23   18. okt 2006 Vi er sgu da "tøffere".....?????!!!! Eller hvad... suk...

• #24   18. okt 2006 Lou.....det har jeg da slet ikke bemærket.......overhoved ikke ;o)

• #25   18. okt 2006 ja og barf kan iflg. en "ekspert" kurerere mere eller mindre alt hos hundene, brugte vi ikke tørfoder, ja så var der ingen syge hunde......

Det kan altså godt blive lidt for fanatisk

• #26   18. okt 2006 Ja blub....tøffere eller fuld-feeders *SS*

• #27   18. okt 2006 Martine, jeg kan godt forstå din tøven!

Og hvis ikke Karla havde allergi er jeg heller ikke selv sikker på at jeg ville have været startet på barf, jeg syntes at det var meget angstfremkaldende i starten, men besluttede at få så meget viden som muligt, så at jeg kunne sikre mig så meget som muligt den vej fra..

• #28   18. okt 2006 René, det kan blive rigtig meget for fanatisk..

Da jeg skulle til at skifte, læste jeg side op og side ned og faldt over sider om barf der lovede at hunde kunne kureres for HD og jeg skal komme efter dig.. Og det er om noget skadeligt for omdømmet at fremføre sådan en omgang ævl..

• #29   18. okt 2006 Mie -

Det er ihvertfald en go grund til at begynde på det, at ens hund udvikler allergi. Og jeg tror som sagt det er godt, ingen tvivl der.

Men ærligt - for mig er tørfoderet da også mit favoritvalg, alene pga nemheden i at hælde det op i en skål og værsgo !!

• #30   18. okt 2006 Reese, det er nemlig det jeg opponerer imod, at det kommer til at lyde for religiøst og for fanatisk..

For det er jo drønsynd at ødelægge det når nu foderformen har gode ting at byde på..

• #31   18. okt 2006 Ikke nok med at det er nemt, men hvorfor skifte hvis man har et foder som hunden fungere på? Og som den er glad for...?

• #32   18. okt 2006 Jeg vil da ikke sige at jeg aldrig vil barfe, for jeg er da 100 % sikker på at emma ville elske det...........men............tjaaa.....det bliver ikke lige nu.......er sku bange for at hun bliver for fed *GG*

• #33   18. okt 2006 Jeg fodrer jo også som jeg gør, fordi Luna havde problemer med alle de tørfoder mærker vi prøvede..

Jeg anbefaler ikke Barf til nogen.. Jeg synes det er noget folk, selv må tage stilling til..

Spørger folk mig til råds, jamen så svarer jeg..

Men som tidligere sagt, jeg er ikke fanatisk.. Overhovedet ikke.... Og tror aldrig jeg bliver det. Håber jeg da ikke ihvertfald..

• #34   18. okt 2006 Med al den fokus der er kommet på barf, og det at barf er blevet lidt "moderne" er jeg da også lidt bange for om folk sætter sig nok ind i det at fodre råt.. For det er altså ikke 'bare lige..' og der er ting man skal sætte sig ind i..

Derfor kan jeg også blive lidt beklemt når jeg hører eller læser om en hundeejer der er begyndt at fodre råt fordi at det fik hun anbefalet i Maxøe eller hos Bonnie dyrecenter hvor kallunen var billig, og ellers ikke aner hvad man er begyndt på..

Dette kan have en rigtig grim bivirkning, i og med at der kan komme syge hunde ud af det fordi folk ikke ved hvad de laver..

• #35   18. okt 2006 Katherine skrev:

"Syntes begge dele er godt -på hver sin måde. Hunde er jo forskellige og det gælder om at finde det bedste foder til netop sin hund om det så er det ene eller det andet er da ligemeget, bare hunden trives godt på det foder og det er af god kvalitet! Kvaliteten af foderet er for mig vigtigt, kunne aldrig drømme om at købe billigt foder fra Coop, pedigree osv."

HEEELT enig!!!

• #36   18. okt 2006 Tine, det skal der da være plads til!

Ligesom der skal være plads til historier om alle andre emner..

• #37   18. okt 2006 Stine, jamen selv tak da! *GG*

Ooog når vi nu taler om vand, så drikker barfhunde faktisk ikke så meget vand, da kød indeholder meget mere vand end tørfoder og derfor ikke har samme behov.. *GG* så lidt sandt var der i det..

• #38   18. okt 2006 Hmm ja - jeg burde nok springe den her tråd over, men ender nok med at sidde her resten af aftenen igen igen : )

Ja jeg er en af de "hellige"

Ja jeg synes tørfoder er dårligt!

Så er det sagt - så kan i mene hvad i vil!

Når man brænder for sin hund og det betyder meget for en - og man har en hund som er alvorligt syg af allergi, så gør man meget - ja man går meget langt i sin søgen efter viden og erfaringer - og som konklusion på det jeg er stødt på og har læst, så er det det jeg er kommet frem til
    At tørfoder som overordnet helhed er mindre godt - da det er fyldt med korn og lign. som slet ikke gavner ens hund...

Ja hunde kan overleve på meget - og mange hunde lever sikkert også fint på div. tørfoder mærker - men rigtig mange gør IKKE

Og det synes jeg er vigtigt...

Og som Dorte-Martina som har www.skyescot.dk som sælger Hokamix siger - man behøver ikke være syg for at få det bedre!!

Mine hunde skal ikke trækkes med et dårligt foder fordi jeg synes det er nemt og de skal ikke bruge energi på at komme af med det jeg fodrer dem med fordi jeg ikke ved bedre eller gider at gøre det bedre....

Det er mit valg og jeg skal fremover forsøge at lade være med at prædike for jer andre!

Men hvis man synes noget er dårligt og man har set virkningen/konsekvensen ved tørfoder og BARF på sin hund - vil man da gerne give det videre og anbefale noget og advare mod noget andet!

• #39   18. okt 2006 Nicola, hvad du ved og hvad du har oplevet sammen med Nelly er ikke småting, og derfor har du en erfaring du kan vidergive til folk, og derfor mener jeg at det er så meget mere ærgeligt hvis folk er så trætte af at høre om ordet barf at de lukker af overhovedet inden du er kommet til guldkornene!

Derfor er jeg så meget mere ærgelig over at budskabet bliver mudret til i en barf/tørfoderkrig..

• #40   18. okt 2006 Stine - ja Nelly fik Hills Z/D ultra og inden det Z/D low og tidligere Royal Canin hypoallergenic...

Ja det er tørret - men det er ikke korn og det er ikke tørret kød, men urter....

Så det synes jeg slet ikke kan sammenlignes

Mie ja jeg forstår dig udemærket og jeg synes især Lars fra Dansk Barf Center, skyder sig selv og BARF konceptet i foderet hele tiden ved at være så bastant som er han og hævde at det kan helbrede alt... Han har også givet op på Nellys allergi...
    Den måde han fører sig frempå, gør at ingen fagfolk gider arbejde sammen med ham eller at de kan tage ham eller BARF seriøst - det ødelægger det for alle os andre....

• #41   18. okt 2006 Jeg indrømmer blankt, jeg er hellig. Men kun når det drejer sig om mine hunde.

Jeg er bedøvende ligeglad med hvordan folk fodrer deres hunde. Det må være deres ansvar som mine er mit. Og hvad der er rigtigt for mine behøver absolut ikke være rigtigt for naboens.

• #42   18. okt 2006 Janie - men piner det dig ikke at der er mange der fodrer med noget som måske er virkelig dårligt??

Hmm jeg må holde op med at tænke på det og passe mit : )

• #43   18. okt 2006 Jeg kunne altså heller ikke være mere ligeglad med hvad andre fodrer deres hunde med, men jeg ved da godt hvad mit råd vil være hvis jeg spørges!

Og man må godt være hellig! Jeg er imod at man prædiker..

• #44   18. okt 2006 Overhovedet ikke Nicola.......

Jeg er sikker på de fleste gør hvad de kan for deres hunde, og mere kræver jeg ikke.

Jeg er stor modstander af tørkost, men jeg ville aldrig være bleg for at begynde på det hvis min hund ikke havde det optimalt på det rå.

For mig gælder det om at MINE har det bedst muligt. Og jeg synes også ærligt, barf bliver kørt alt for meget op.

Ja, det KAN stoppe symptomer. Det oplevede jeg selv med Kira. Men der er faktisk ting Carlos ikke kan tåle i det rå, så vi skal altså ikke gøre det til en mirakelkur for alt og alle

• #45   18. okt 2006 Evigt politisk korrekte Reese : )

Enig - det kunne lyde sådan - men nej det er ikke det jeg mener - men jeg vil gøre alt i min magt for at mine hunde stor trives - og det mener jeg ikke de kan på tørfoder og jeg har set det med egne øjne!!!

Jeg ved du også synes dine hunde er det kæreste i dit liv og vi ikke bliver enige om BARF : )

• #46   18. okt 2006 Men faktum i min verden er - at jeg synes at tørfoder er dårligere end BARF - ligesom du synes folk der fodrer med Pedigree er nogle tåber ; )

• #47   18. okt 2006 Så udover en barf-mafia er der en "dyrt tørfoder"-mafia hvor pedigree står for skud? *GG*

• #48   18. okt 2006 Ja og Reese fører vist an....

; )

Nå jeg vil lige gå med min lille bandit!

• #49   18. okt 2006 Jamen Nicola; hvem giver dig ret til at bedømme hvorvidt andres hunde trives på tørfoder eller ej? Fordi det er vitterligt det det føles som om du gør...
    Du skriver at dine hunde ikke skal bruge energi på at komme af med det - men Baloo får tørfoder og forsøger max to gange om dagen?!?!? Med mindre vi har puttet noget rigtig guf i hans mad, som liiiige var mere end hvad hans lille mavse kunne klare....
    Hvem giver så dig ret til at tale ned til os andre? - fordi det er lidt det det føles som om...

Det er super fint, at du er tilfreds med BARF og at dine hunde trives på det - men der er forskel på at tale positivt om noget, og så tvinge det ned over hovedet på folk... Som skrevet tidligere - markedsføringschef bliver du aldrig... *ss*

• #50   18. okt 2006 Mie: NÆ! fordi jeg fodre ikke med dyrt foder - men godt foder... *gg* Så er ikke med i nogen mafia.... :o)

• #51   18. okt 2006 Anne, du bliver da nødt til at være med i en eller anden mafia!

Så opfind en, nå!

• #52   18. okt 2006 Reese: Jamen det må vel i bund og grund handle om at vi hver især kender vores egne hunde bedst, og ved hvad de bedst reagerer på, præcis som du skriver med dine hunde... Og dermed behøver vi ikke at få en prædiken om hvor "dårlige hundeejere" vi er fordi vi fodre med tørfoder.... *ss*

• #53   18. okt 2006 Heiii Julie!

Tak for sidst!

Og forresten, tillykke med godkendelsen af begge vapser i den nye bolig! Det var da lækkert!!

• #54   18. okt 2006 Mie: Jeg er med i Anne´s-delle-mafia... Baloo elsker nemlig mine frikadeller... Er det så okaY??? *gg*

• #55   18. okt 2006 Reese: Tænker du på en der har forstand på foderet eller som prædiker? Jeg forstod ikke lige helt... *ss*

• #56   18. okt 2006 Anne, for at du kan få godkendt en helt nye mafia, så må du jo invitere på prøvesmagning en dag så man har noget at vurdere efter!? *GG*

Ellers kan alle komme og sige at de laver gode deller!

• #57   18. okt 2006 Mie: Det er hermed en aftale - har en ekstra pose liggende i fryseren... :o) Ellers laver jeg altid et kilo eller halvanden af gangen - så du kan bare komme igang med at prøvesmage... Selv svigermor siger de er vildt gode... *gg*

• #58   18. okt 2006 Reese: Okay, så er jeg så stadig ikke helt med på hvem der skrives om... *gg* Men jeg er jo også nordjyde... :o)

• #59   18. okt 2006 Reese: *LOOOOL* og det kan man bestemt af mine - de er stegt på gammeldags manér med masser af fedtstof på panden.... :o)

• #60   18. okt 2006 Og for at komme tilbage til emnet - ehm - så handler det selvfølgelig om at se på egen hund og hvad der fungerer bedst for den, og så kan vi ellers være nok så fanatiske, men hvis det ikke virker for hunden at være på tørfoder/råt så prøver man noget andet!

Derfor startede jeg på råt, da Karla ikke fungerede på tørfoder, også selvom det dengang ikke var med min gode vilje!

• #61   18. okt 2006 Jeg har masser af deller og kan ikke lave deller, så er man mon lidt modsætningsfyldt?

• #62   18. okt 2006 Jamen vi prøvede jo med DXP - den nordjyske udgave af BARF - der var en enkelt forskel som gav dem ret til at kalde det noget andet - kan ikke engang huske hvad det var... Både Freja og Baloo fik det... Freja blev ikke ordentlig mæt, og Baloo fik det for at tage lidt på, men tog ingenting på selv om han spiste op hver gang... Dét skræmte mig... Han blev pænere - kun i pelsen... Og med det tørfoder vi har nu har han super lækker pels, hans allergi er holdt totalt nede og han trives og tager rent faktisk lidt på af det - nåh ja og han kan lide det... Så hvorfor skifte til noget andet???

• #63   18. okt 2006 Anne, DXP er det det der pastapølsekød?

• #64   18. okt 2006 Det er det vist nærmest blevet til nu, efter de vist nok har flyttet produktionen til polen... Men da vi brugte det var det frisk fra egen produktion her i nordjylland, med produkter frisk fra slagterierne..

• #65   18. okt 2006 http://www.dogxperts.com/

• #66   18. okt 2006 Vi gik så fra det, netop også fordi vi ikke var helt sikre på om vores hunde fik det de skulle have...

• #67   18. okt 2006 Ja, det er dem der laver kød i form af pasta og putter i pølser..

Det er jo foder på linie med tørkost i min verden, der er intet for hunden at arbejde med, ingen ben, ingen lunser bare pasta..

• #68   18. okt 2006 Det har du sikkert ret i - vi supplerede så med masser af rå ben... Okseben og lignende... Så skulle grøntsager, kød, vitaminer osv osv være i blandingen... Meeeen jeg var sgu ikke helt tryg ved det, da Baloo det ikke havde nogen virkning på Baloo... Men de forsørgede trods alt kun en til to gange om dagen - men det gør han sgisme stadig og vi er sindsygt tilfredse med vores foder.... :O)

• #69   18. okt 2006 Hmmm Baloo har lige sneget sig ind en enkelt gang for meget - jeg be´r ham lige gå op i seng... *gg*

• #70   18. okt 2006 Så er det jo også bare at blive ved det der virker!

• #71   18. okt 2006 Ja nemlig ja... *gg* Det er jo det jeg mener... :o)

• #72   18. okt 2006 Anne - jeg synes tørfoder er dårligt - jeg siger intet om at din hund ikke trives!

Det er min mening og jeg står ved den!

Det er kornprodukter som den ikke har brug for og det er tørret kød - sådan basicly!

Det synes jeg er en andenhåndsløsning...

Det må jeg vel godt synes - ligesom du fx synes at DXP var et dårligt produkt...

Mie der er ben i deres kyllinge version - kan ik se hvad der skulle være forskelligt ved det og det vi køber i DBC?

Anne - Karina hedder hun og hun er faktisk også nordjyde - hun har en schæferhund der hedder Bobby

• #73   18. okt 2006 Julie - hvor er du flyttet hen - det lyder død spændende!!

• #74   18. okt 2006 Nicola, der er også kornprodukter i DXP??

Nåååh, er det hende vi taler om.. Hun staves med C, nok derfor du ikke kunne finde hende Reese.. Hun er her da vist stadig...

• #75   18. okt 2006 Stine, Natures Way er et DBC (barfcenteret)-opfundet produkt hvor frugt og grønt frysetørres og knuses i en højhastighedsmaskine som reducerer det til pulver.. Det skulle efter sigende forbedre optageligheden af frugt og grønt, da dette skal blendes førend at hunden kan optage det og det mener DBC bedst gøres i så høj hastighed som muligt, så flest mulige cellevægge er slået i stykker..

Dog skal det siges at den optagelighed som de praler med ikke er underbygget af tests, da produktet er meget nyt (deres argument) så man ved i virkeligheden ikke hvor godt et produkt det er..

• #76   18. okt 2006 Ja det er der - men vist nok ca 2 % - kan du huske debatten om korn og byttedyr - lidt vil jeg derfor gerne acceptere...

Stine - optageligheden af en hel gulerod er 10 %, en blendet gulerod er de 30-40 % og pulveret ca 60 %

Jeg giver begge dele - for at være sikker og for at give maven noget fyld til min sultne prednisolon hund og pulver til min kræsne hanhund : )

de får dog begge gulerødder og hel friskt frugt en gang i mellem for sjovs og hyggens skyld!

• #77   18. okt 2006 Ups glemte lige at skrive at det er i følge Mogens Eliasen - jeg ved ikke om det passer men kan kun se forskellen i afførringen

der er intet synligt ved pulver - en del ved det blendede og meget ved helt og friskt grønt/frugt....

• #78   18. okt 2006 Jeg tror personligt det pulver er en værre omgang fis.......

Og det kommer langt udenfor barfkoncepten efter min mening

• #79   18. okt 2006 Stine, Karla får produktet da hun er umulig at få til at spise almindeligt blendet frugt og grønt og for at sikre at hun får bare lidt vitaminer derfra ved siden af kødet, så har jeg valgt dette..
    Jeg ville dog langt hellere hvis hun gad at spise rigtigt grønt..

• #80   18. okt 2006 Janie, jeg er til dels enig med dig, men i tilfælde af at hunden ellers intet grønt får er det så ikke at foretrække?

• #81   18. okt 2006 Jo det er det Mie, det ville jeg nok også selv gøre.

• #82   18. okt 2006 Men suplerer du så med andet? Jeg tænker på andre naturprodukter i pulver form...........

• #83   18. okt 2006 Moi?

Hun får hokamix forte og enten lakse- eller tobisolie ved siden af.. (og hvidløg)

• #84   18. okt 2006 ja lige dig ;0)

ok, det er også bare af nysgerighed.

Jeg propper en gang i mellem hybenpulver, tørrede brændenælde (efter en tur i kaffekværnen) og ligende i mines. Bare sådan for lige at buste det lidt op

• #85   18. okt 2006 Nicola: Jamen den mening har du også ret til at have og tilkendegive - men det giver dig stadig ikke ret til at nedgøre folk som fodre med tørt, og det synes jeg du har gjort nogle steder....
    Okay, så tror jeg nok jeg ved hvem hun er - vi nordjyder ved jo hvem alle de andre er... *gg*

• #86   18. okt 2006 Jeg har så svært ved at tilsætte nye ting i Karlas, for hun nægter at æde det hvis der er et hint af nyt i.. Hokamixen har taget laaaang tid at komme op på en enkelt teskefuld hver dag og vi udvider langsomt hele tiden..

Forsøgte det samme med det grønne, men nix!

• #87   18. okt 2006 Mine spiser tørrede hyben engang i mellem!

Anne - det er jeg ked af du synes - men igen - jeg synes det er dårligt og derfor taler jeg nok ikke lige positivt om det!

• #88   18. okt 2006 Kunne være at jeg skulle prøve at liste lidt af det i Karlas mad indimellem..

Jeg gad jo godt at hun var altædende, men det er hun desværre ikke.. Hun spiste et stykke pære igår og ih, jeg jublede.. Men stykke nr to ville hun så ikke have.. dumme hund!

• #89   18. okt 2006 Nicola: Og det skal du have lov til - bare du ikke får folk der tørfodre til at føle sig som totalt dyremishandlere... *ss*

• #90   19. okt 2006 Ja jeg er jo en af dem der var MEGET imod at Barfe før i tiden, det gad jeg ikke og mine hunde havde det fint på tørfoder, men så fik Fluffy allergi og hun kunne ikke lide allergi tørfoderet.. Så var der ikke andet at gøre end at prøve at barfe og hun elsker det, hun har endelig taget på og er blevet blød i sin pels, Gizmo var jeg meget skeptisk med for han fik hele tiden dårlig mave af det, men nu funger det med ham og han bliver også barfet og jeg har endelig fået ham til at spise kyllingehalse og han TYGGER dem det er meget stort da han aldrig har gidet at tygge i ben eller godbidder der var for store...

Jeg bruger stort set ikke pulveret til mine jeg vil hellere blende frugt og grøntsager til mine og de spiser det gerne med velbehag, der er ikke en krumme tilbage...

Før havde jeg 2 hunde der måske spiste hver anden dag og aldrig helt op, nu sidder de pænt i køkkenet hver aften og venter på mad og de levner intet, skålen bliver slikket rent bagefter og de holder deres vægt, det eneste jeg tilsætter i deres foder er viacutan olie som Fluffy skal have til sin allergi, ellers bruger jeg ikke pulver. Har også fundet ud af at Gizmo er vild med tørrede bananer som godbidder!!!!

Men jeg vil da sige at hvis Fluffy ikke havde fået allergi var jeg nok aldrig skiftet over på Barf. Men er i dag meget glad for jeg gjorde det.. Jeg blander mig dog ikke i hvad andre fodre med, min mor bruger da stadig tørfoder til sin og det skal hun have lov til...

• #91   19. okt 2006 Nu skal det lige siges, at produktionen af tørfoder er underlagt nogle strenge regler. Faktisk er reglerne for produktion af dyrefoder strengere end for menneskefoder. Så helt dårligt kan det vel ikke være.

En der fodre med tørfoder og er glad for det.

• #92   19. okt 2006 Heidi P........Jeg skiftede udelukkende pga Kira. Og havde jeg ikke haft hende havde jeg nok aldrig gjort det.

Men da jeg stod og skulle skifte, læste jeg selvfølgelig alt hvad jeg kunne opdrive. Og jeg faldt over en del ting der gjorde mig harm.

Det jeg har det specielt godt med er, jeg selv kan udvælge mine varer. Jeg kan føle, lugte og rører. Jeg kan frasortere hvad jeg ikke finder hensigtsmæssigt eller dårlig kvalitet.

Jeg skal ikke komme med "skræmme" links, dem støder folk vel selv på hvis de gider studere lidt, men bare lige tage ET eksempel herinde fra der kun er 9 dage gammelt :

(link fjernet)

Siger med det samme, det IKKE er for at gøre tørkost er noget fy fy, men for at understrege hvad jeg mener :0)

• #93   19. okt 2006 Synes nu det er en skam at hele barf konceptet er blevet så "ny-religiøst" - for det synes jeg det er. Kan egentlig godt se det fra begge sider af, det er drøn irriterende at få afvide at man er en dårlig hundeejer fordi man fodrer med tørfoder, men det er så fristende at fortælle (stolper op og stolper ned) om barf når man nu selv oplever det som en super fordrings metode. (Altså bortset fra at dyret derhjemme faktisk ikke forstår at han skal tygge i kallunen endnu.)

Synes bestemt at Lars i Barf centeret er for fanatisk, han barfer åbenbart også sig selv - fordi det er meget sundere smiley Så står jeg altså af. Rødt kød er fint til min vapser, men jeg kan faktisk godt li det tilberedt smiley

• #94   19. okt 2006 Nu har jeg netop fået det nyeste nr. af Hund & Træning - og der er en artikel omhundefoder ( tørfoder ) - som er skrevet af en dyrlæge som er ansat ved - ej kan i gætte det??

Et tørfoder firma - ihh ja jeg gider ikke engang læse den artikel - hold kæft det er til grin!!!

• #95   19. okt 2006 Nicola

Det er da iorden du BARFER, Men men men, LAD VÆRE MED AT NEDGØRE OS ANDRE DER TØRFODRE OG ER GLADE FOR DET. Vi har alle lov til at have vores mening og fodre med hvad vi vil, uden at vi skal nedgøres.

• #96   19. okt 2006 Heidi - jeg synes det er til grin at en person der er så upartisk idet han er ansat ved et foderfirma som endda nævnes med navn, skal skrive sådan en artikel - det må jeg godt sige hvis jeg har lyst!!

I øvrigt hvis i alle er så sikre i jeres valg af tørfoder, så burde mine kommentarer ikke generere jer...
    Sjovt som i alle føler jer truffet - måske var der noget om det ; )

• #97   19. okt 2006 Jeg føler mig ikke truffet, men er træt af den ensporethed der mange gange kommer til udtryk.

Jeg taler ikke om artiklen, men holdning til os andre og vores fodremetoder.....

Jeg dømmer ikke din fodermåde.

• #98   19. okt 2006 Tråden drejer sig lige nøjagtig om det, nemlig at give alle plads og ikke tromle hinanden ned......

• #99   19. okt 2006 oO( man kan sige tingene på mange måder )Oo

• #100   19. okt 2006 Rene høh?????

Kommentér på:
Barfmafia/tørfoderhetz?

Annonce