{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

teenagemutte {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes engang der var et oplæg med hvor man søgte oplysninger om hvad man oplevede af problemer med teenagemutter.

Chunta er monter teenager - så meget at han er billigt til salg hver anden dag! (VI GÅR ALDRIG AF MED HAM, men det illustrerer hvad vi føler)

Chunta stikker af. pludselig kan han ikke gå pænt i snor mere (dette er hos nogle andre hos os gør han det ikke)
Han hyler og piver hvis han ser andre hunde
Pludselig kan han gø af en anden hund helt ud af det blå.
Andre hanner skal ikke være truende overfor chunta så angriber han.
Vi har grebet ham flere gange stående på køkkenbordet for at stjæle mad, slik eller hvad han ellers kan få fat i.
Han hoppede om på bagsæddet af bilen for at ødelægge et par sko - faktisk har han 10 par sko på samvittigheden fordi han har lært at åbne skabe (hvem fanden der så lærte ham det)
Han kan den ene dag fint være alene hjemme, næste dag splitter han alt ad (har en fransk dør på samvittigheden og 4 måtter)
Han stjæler bamser!
Han kan finde på at gå i skraldespanden.
Har ufattelig selektiv hørelse.
Har glemt alle sine triks den ene dag den anden kan han alle til fulde.
Er der en tæve i løbetid kan man faktisk næsten ikke holde ham!
han er blevet grebet oppe i sofaen.

og jeg kunne blive ved og ved
Det mest ufattelige er at den ene dag kan han være den bedste sødeste hund - næste dag er han et monster.

vi har godt held med at bide ham i øret når vi griber ham i at gøre noget meget slemt. Det gør mere ondt på os end det gør på ham, har læst at sådan gør hundemoren når den opdrager dens hvalpe.

Lidt erfaringer herfra og Marianne, Karin og jer andre som siger at det kun er en periode GUD hvor jeg håber i har ret - men vi elsker ham jo alligevel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  teenagemutte
  • #1   30. jul 2008 Hold da fest en teenage bølle han er blevet ;0)
    Kan desværre ikke hjælpe da Dina var en utrolig nem teenager
    Heldigvis *GG*


  • #2   30. jul 2008 Det er ikke hver uge det bliver nødvendigt at nappe i øret og det bliver bestemt ikke misbrugt det sker kun hvis han gør noget meget slemt som når vi finder ham stående gnaskende i noget på køkkenbordet eller at han er ved at ødelægge nogle sko han har tyv stjålet.
    Chunta var utrolig nem indtil han blev 14 måneder!


  • #3   30. jul 2008 det kan vi nikke genkendende til chicko har også været et monster uden lige og vi har måtte dominere ham MEGET for at dæmpe udslagene lidt og jeg kan trøste med at det bliver meget nemmere når han først er fyldt 2 år.
    HOLD UD, er det bedste råd jeg kan give!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #5   30. jul 2008 Sorry to say, men virkelig dejligt at høre, at det ikke kun er en selv der kæmper med en mutte. Troede også lige at Mojo var blevet en dejlig NEM mutte... men nej.. vi har både opture og nedture.. men det går da fremad. Og som Marianne sagde til mig.. kun er jo kun 2 år ;o)
    Glæder mig til den dag, vi ka udveksle minder fra DENGANG de var trælse teenagere....


  • #6   2. aug 2008 Hej.
    Jamen her har vi så Nukka der blev 2 år i marts. Jeg må desværre sige at det ser ikke ud som om hun erhelt ude af hendes monster terrorist teenage alder.
    Hun kan stadig ikk ha andre hunde men er knap så aggresiv.Hun ødelægger stadig MANGE ting og tro mig vi har prøvet alt. Men synes vi har holdt godt ud.
    Men i siger det er KUN to år ja men 2 hårde år og for vores vedkommende,nok ikke en mutte næste gang.
    Men når det så er sagt så er Nukka Bin Laden jo en sød og dejlig hund.
    Men held og lykke.
    Hilsen Heidi og terroristen.


  • #8   3. aug 2008 Takket være Karin som har passet chunta mens vi har været på ferie er der faktisk sket lidt en ændring.
    Han har faktisk næsten været sød her de sidste par dage og han kan være i hundegården i flere timer uden at hyle og pive nu lægger han sig bare derude.
    Tusinde tak Karin - det hjælper med en morhund til at sætte hvalpen på plads hva smiley
    Men idag stak han faktisk af med mig igen der kom en fasan og chunta så den før mig så han rev snoren ud af hånden på mig. han løb afsted også skete miraklet. Tredje indkald - også lystede hunden! jubiii

    Ved ikke lige hvad der er sket men tør ikke glæde mig for tidligt


  • #9   4. aug 2008 Hej igen.
    Jamen tror vores Nukka var utrolig psykisk stærk fra starten og var også 6 mdr gl da hun kom her.
    De havde gået uden ret meget opdragelse og hun var gået ind og blevet farens højre hånd.
    Så vi har været nødt til at have en meget bestemt opdragelse på hende.
    Vi har søgt hjælp ved vores dyrlæge og hun har givet gode råd.Men ikke nok.
    Hun har så fået fødevare allergi og må ha en sprøjte ind imellem.
    Men vi kæmper videre.
    Hilsen Heidi og co.

    Chunta har da fået noget ud af sin ferie... Håber det fortsætter.


  • #10   4. aug 2008 Nu har jeg også før skrevet om vores problemer med Mojo , så må jeg vist hellere også skrive, når der viser sig forbedringer ;o)
    Problemet var, at Mojo simpelthen "pelsede " vores sofa, når hun var alene. Iikke armlæn el. ryg, kun der hvor vi sku sidde ( irriterende nok) . Men i hele syv dage har hun INTET lavet derhjemme, og igår var hun endda alene hjemme i 7 timer. Det er altså store ting her!!!
    Det var min dyrelæges receptionist som nævnte , at problemet måske ku være, at jeg over-aktiverede hende fysisk om formiddagen, så hun ikke ku falde til ro, når jeg tog på arbejde kl 13.
    Og det har jeg så ladet være med, men derimod gået en tur om morgenen, hvor hun fik lov til at snuse alt det hun ville, men ingen fysisk leg med andre hunde eller med på min morgenløbetur (Alt dette venter vi med til om aftenen) Så har jeg haft to rigtig søde adfærdsstuderende hjemme ved os, og de gav bl.a rådet om at jeg ku putte noget ned under sofa-stoffet der larmede ( en pose el. lign. ) Rigtig dejligt at se lidt fremskridt, men forventer næsten at der kommer lidt bisse-ting igen. det er jo en mutte ;o)
    Men lige et lille lys i hverdagen for/fra os


  • #11   5. aug 2008 hvor flot.
    Her skal Nukka også køres træt mentalt så sover hun og glemmer at
    lave noget....


  • #12   19. aug 2008 Hej Heidi. Det var da så lidt og som du ved står jeg altid til tjeneste smil. Det er jo også i min interresse at folk er glade for de hvalpe de har købt hos mig og at det går dem godt smil. Knus karin

  • #13   22. aug 2008 Tjaa det går stadig godt med chunta. han har dog hylet lidt i hundegården i dag. Han har vendet sig til selskab derude .

Kommentér på:
teenagemutte

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce