{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

du skal kæmpe med den ? {{forumTopicSubject}}

det var der misandten en der sagde til mig igår da vi sad og snakkede om hvad jeg skulle bruge nosey til..

det hele kom sig af at jeg havde lagt en sadel på nosey bare for at se hvordan hun tog det hvilket nosey havde taget fuldsændig cool, da hun ed at jeg ikke udsætter hende for noget farligt.
Men nosey tog det helt coolt hun ikke en gang kiggede på den.
Da vi var færdige med at "lege" sagde en pigerne så at hun skal ud og kæmpe med dig når hun har sadel på, ellers så gemmer hun det hele til når hun får rytter på..

hvad for noget tænkte jeg er det rigtigt, mig og nosey har den aftale at hun kæmper ikke med mig og jeg kæmper ikke med hende, så udsætter jeg hende heller ikke for noget farligt og er en god leder for hende.

men jeg har aldrig hørt at man skal slås med sin ung hest når den får sadel på.. er det et udbredt fænomen eller en være omgang sludder ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  du skal kæmpe med den ?
  • #2   25. jul 2008 Det lyder lidt sært. Jeg tænker, ligesom Betina, at de mener at hun skal løbe løs med sadlen. Det gør jeg også altid med ungheste. Så kan man komme det værste buk i forkøbet.

  • #3   27. jul 2008 hesten glemmer det ikke, så det er da underligt. man skal da ikke kæmpe med sin hest? hvordan tror hun mon den har det næste gang den skal have sadel på??

  • #4   27. jul 2008 Men der er altså nogen folk, der rent faktisk mener at man skal "kæmpe" med sin hest når de får sadel og hovedtøj på. Det består som regel i at man binder hesten med udstyr og skræmmer den med forskellige ting. På den måde kæmper den imod (selvfølgelig, den er jo skræmt fra vid og sans) og så mener man at den er knækket og nemmere bagefter.

    Jeg har haft en del heste i træning, som netop er blevet behandlet sådan, og kan på ingen måde anbefale det til nogen!!


Kommentér på:
du skal kæmpe med den ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce